• Cybele

Syskonlängtan 4

Hejsan - har inte alls mycket tid pa mig men ville saga att jag funderar pa svininfluensvaccin och det ar svart. Om ni har mojlighet vaccinera er innan graviditet.

Andra jag ville saga ar att det finns fordelar med bade ett och fler barn. Tank sa mycket odelad tid vi haft med vara underverk! (det finns en bok som heter celestine profecy av James Redfield, lite osaker pa forfattaren, inte jattevalskriven, men val tankvard!). Man kan ocksa skaffa vespa och ha ett barn pa nar man skall lamna och hamta pa dagis/skola, det kan man inte med tva. Semestrar ar billigare och man kan aka till mer exotiska stallen.

Nu maste jag ga, vi ar jattesena! Kram och ha en bra dag!

• Cybele

Trollmor - om man inte blir vänligt behandlad handlar det oftast om en begränsning från den andras sidan, hon var inte okänslig för att du inte förtjänade ett bättre bemötande. Jag har oftast slösat bort tid med att tänka på att det var en brist i mig, men så är det inte!

Cellisen - ville bara säga att jag tänker på dig och din familj. Hoppas att ni får en fin helg!

kram till alla

• Cybele

Herregud mammiz - hoppas verkligen att du får tag på en läkare som kan ta hand om hela dig istället för att du skall skickas mellan olika avdelningar utan att någon har överblick! *kram*

• Cybele

Det finns inga möjliga samband? De kan ju inte operera på dig om de inte vet vad som var fel på dig denna veckan, eller?!

• Cybele

Lalie - va?!? Gud så jobbigt att behöva arbeta med dem! Var de fulla eller?

• Cybele

Mammiz - får jag fråga vad du reagerar på? Att din kompis har så lätt för att bli gravid, att hon överväger abort, att du känner att du måste stötta henne när det egentligen är du som behöver det - eller är det en blandning av alla tre?

Får jag föreslå en sak till förresten - men vill inte att du skall missförstå, som du vet vill jag bara hjälpa dig, inte göra det jobbigare! Jag kom att tänka på en av mina jättenära kompisar som jag hade under universitetsåren. Hon och jag kom från liknande familjebakgrunder och kunde prata i timmar om våra (dåliga) erfarenheter. Saker var att det var skönt att kunna ösa ur sig allt man tänkt, men i slutändan tror jag vi båda kom på att vi mådde inte bättre för det, utan det blev lite för mycket att leva livet i backspegeln. Nu har vi flyttat på olika håll och det var länge sen vi sågs och pratade, hon har två barn så vi har inte så mycket tid, men jag känner absolut att hon är en av mina bästa kompisar fortfarande och trots att jag bryr mig jättemycket om henne är jag glad att jag inte träffar henne varje dag.

Det blev lite långt, men jag ville bara säga att jag haft vänskaper där vi fastnat i att prata om livets allvarligheter men missat att man också behöver stunder då man kan glömma dem, att bara ha roligt. Du har kanske för många kompisar där ni gemensamt fastnar i att prata om det ni funderar på och missar att ha roligt? Om du säger att det är så mycket som pågår i ditt liv just nu att du inte orkar, då tycker jag faktiskt att det blir ännu viktigare!

Jag undrar om du har någon kompis som efter att ni varit tillsammans känner att du fått mer energi, ett ljusare sinne - utan att ni behövt prata allvarligt? Anledningen till att jag inser att detta ämnet är lite känsligt för dig att du hade en kompis som sa att hon inte orkade med att stötta dig och nu föreslår jag i princip att du gör samma sak, prioritera de vänskaper som ger dig energi och för en tid dra ner på de relationer som gör dig trött,upprörd och ledsen. Det är många saker som du brottas med och du har inte oändligt med energi.

• Cybele

Cellisen - tänker mycket på dig och din man. Som du vet håller jag tummarna för er men som vanligt tråkigt att man inte kan göra mer!

Lalie - Hoppas du fått bra med distans till din "roliga" jobbmiddag. Visst är det så att det är bara chefen som har befogenhet kritisera ens arbetsprestationer och då bara på jobbet i chefens rum? Dina kollegor var "way out of line" som vi säger här :) Bra att operationen gick bra!

• Cybele

Trollis - skönt att höra att du är så positiv.

• Cybele

Jag har ett litet dilemma och jag har ingen aning om hur jag skall göra! I v5 för ett par månader sedan hade jag urinvägsinfektion. Jag fick antibiotika som jag inte tror botade mig helt, antingen för att jag glömde bort att ta dem som jag skulle ett par gånger eller att det var fel sorts). Jag brukar inte få urinvägsinfektion, men nu har jag det igen. Har lämnat urinprov men testresultaten blev inte klara igår utan jag måste vänta tills måndag. Min läkare skrev ut pencillin till mig som jag kan börja på om jag vill - och det är just det som är frågan. Skall jag ta risken att börja med dem trots att de på måndag kanske säger till mig att de inte botar just det som jag har och att jag måste gå igenom ytterligare en kur, eller försöker jag stå ut (om jag dricker mycket vatten är i alla fall dagtid ok) men riskerar att infektionen bli värre, något som kan påverka fostret.

Efter att det tagit sån tid att bli gravid, vill jag absolut inte göra något som kan skada den lille, och står gärna ut med smärtan - om det är bästa alternativet, men det vet jag ju inte!

Vad skulle ni göra?

• Cybele

Tack Cellisen - det är så skönt att höra att det inte bara är jag som resonerar så! Dricker jag tillräckligt mycket så känner jag inte av det ändå, det är bara natten och morgonen som är svår - och går att stå ut med även om jag hade fallit för lockelsen att ta antibiotika om jag haft det i huset.

Svisch - ha usch, det blir tråkigt när det bara blir som ett måste. Bestäm er för att lägga er lite tidigare och ge varandra massage, typ 10 minuter var, så att ni får mycket närhet och försök glömma bort att ni "måste" ha sex, utan gör det för att ni vill vara nära och ha det skönt. Om ni inte tycker att ni har tid, ha TV-fria kvällar - det är otroligt så mycket mer tid man får! :D

• Cybele

När vi försökte bli gravida med dottern, så övertalade min man mig med orden " det är kanske den här gången det gäller" och inte med orden "gud så sexig du är, jag måste ha dig på direkten" :)

Svar på tråden Syskonlängtan 4