• Ruso

Me&i tråden nummer 12

Startar nu en ny me&åd eftersom den andra stängs ner om några dagar...Här diskuterar vi underbara kläder, erfarenheter av me & i och förstås annat vi vill ha svar på och funderar över Glad.
    Me & i ´s hemsida har du här:

www.meandi.se

För att förtydliga reglerna från familjeliv:

"Raka svar på direkta frågor är tillåtna. Tex lagerstatus, priser, hur man går tillväga för att kontakta en lokal säljare etc. Däremot får säljarna inte smyga in erbjudanden, framställa produkterna i positiv dager eller ens berätta vad de själva använder ur sortimentet.

Att flagga för att en rea eller nytt sortiment är i antågande är reklam om inte någon i tråden har efterfrågat ett startdatum, för att ta ett exempel mellan svar på fråga och reklam.

Det här gäller alla säljare (barnkläder, kosmetika, husgeråd, etc) som hänger på sajten privat."

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m46871256.html

Hemligaplagg tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m46259597.html

Prov-kollektionen H-09 (om du är nyfiken på storlekarna som finns att prova...)
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m46395156.html

Vad har ni köpt-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m46415626.html

Schenker paketsök: (skriv in ditt kundnummer under "Referens" låt "Paketid" vara tomt)
    www.schenkerprivpak.se/servlet/se.ementor.eco...

Slut-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m46604985.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-01 19:45
    Schenker paketsök - tråd som förhoppningsvis fungerar :
    www.schenkerprivpak.se/servlet/se.ementor.econgero.servlet.presentation.Main&data.language.id=1
  • Svar på tråden Me&i tråden nummer 12
  • Mollie
    BejbyBoo skrev 2009-10-30 09:23:40 följande:
    Halloj,
    Nejdå, jag mailade säljaren direkt och skrev om fläckarna. Bifogade även bilder på dem. Hon hävdade att hon synat klänningen noga och inte hittat något annat än den fläck som hon skrivit om i annonsen. Vilket inte kan vara annat än lögn, eftersom halva klänningen är full av svarta, stora fläckar.
    Jag hade i mitt mail frågat vad hon tyckte att vi skulle göra nu och föreslog att jag skulle skicka tillbaka klänningen och att jag skulle få pengarna tillbaka. Hon svarade att hon hade ingen skyldighet att betala tillbaka och att "Jag har inga återköp".

Efter ca 4-5 mail fram och tillbaka där hon envist frånsäger sig ansvar och vägrar erkänna att hon ljugit så lämnade jag negativt.

Klänningen var väl packad i skyddspapper, så det är ingen smuts från det.
    Jag vräkte på Vanish igår och lät det ligga över kvällen och natten. Sen har jag tvättat den nu på morgonen, men fläckarna har inte förändrats någonting alls. Lika svarta och fula...

Funderar på om jag kan färga klänningen i en något mörkare nyans så att de inte syns. Men försvinner mönstret då kanske så att jag får en enfärgad klänning? Då kan jag lika gärna slänga den.
    Usch va trist för dig, verkligen!
    Jag tipsar om Super10 istället för Vanish, det är verkligen mycket, mycket bättre!
  • Ruso
    BejbyBoo skrev 2009-10-30 09:23:40 följande:
    Halloj, Nejdå, jag mailade säljaren direkt och skrev om fläckarna. Bifogade även bilder på dem. Hon hävdade att hon synat klänningen noga och inte hittat något annat än den fläck som hon skrivit om i annonsen. Vilket inte kan vara annat än lögn, eftersom halva klänningen är full av svarta, stora fläckar. Jag hade i mitt mail frågat vad hon tyckte att vi skulle göra nu och föreslog att jag skulle skicka tillbaka klänningen och att jag skulle få pengarna tillbaka. Hon svarade att hon hade ingen skyldighet att betala tillbaka och att "Jag har inga återköp". Efter ca 4-5 mail fram och tillbaka där hon envist frånsäger sig ansvar och vägrar erkänna att hon ljugit så lämnade jag negativt. Klänningen var väl packad i skyddspapper, så det är ingen smuts från det. Jag vräkte på Vanish igår och lät det ligga över kvällen och natten. Sen har jag tvättat den nu på morgonen, men fläckarna har inte förändrats någonting alls. Lika svarta och fula... Funderar på om jag kan färga klänningen i en något mörkare nyans så att de inte syns. Men försvinner mönstret då kanske så att jag får en enfärgad klänning? Då kan jag lika gärna slänga den.
    Otroligt dåligt.... låter som min säljare, som tillslut surt gav med sig... Men enlgit traderas regler så har visst säljaren skyldighet att  att betala tillbaka, inkl allt porto! Men, det blir ju svårt när de nekar till fläckarna, då blir det ju ord mot ord.
    Jag fick mögelfläckar bort med http://www.naturcare.se/Tuote.asp?TR=47&Tuote=104 men det blir ju dyrt att köpa en sånn för närmare 300 om det är en tradera-klänning som är behovet...
  • Ruso
    liebfraumilch skrev 2009-10-30 08:01:26 följande:
    Ni som har dagsibarn: Klär ni era små i meandi när de ska till dagis? Jag gör det men idag så tyckte jag att dottern var alldeles för fin för att gå till dagis och leka och bli smutsig och kladdig. Hon hade medaljongklänningen och prickiga strumpbyxor.
    Jag använder inte alla nya kläder, barnen får ibland målarfärg och tusjpennor på kläderna som inte går bort... Så jag har typ klänningar och tunikor som de använder hemma på helgen eller när de är lediga, men en del nytt har de även på dagis.
  • saturnina
    BejbyBoo skrev 2009-10-29 21:13:16 följande:
    Fy så tråkigt! Ikväll har jag mailat fram och tillbaka med säljaren på Tradera. Hon hävdar att hon inte sett att det var fläckar på klänningen och hon vägrar kompensera mig på något sätt. Och så blir hon jättesur för att jag lämnat dålig omdöme på henne, för hon har ju lämnat positivt på mig! Ja, men jag gjorde min del av affären rätt, hon gjorde fel!  Har skickat bilder till henne på en del av fläckarna, men hon menar att hon inte kan se bilderna... suck... Här är några av fläckarna. Ser nästan ut som mögelfläckar... Klänningen kommer åka direkt i sopkorgen... www.familjeliv.se/Hem/flakez/galleri.php?cur_...
    Gud så tråkigt.

Men såna fläckar har jag fått bort med någon stark fläckborttagning, vanish tror jag. Lät dem ligga i ett dygn.
  • Pink Muffin
    Mollie skrev 2009-10-30 10:10:25 följande:
    Någon som vet när vårens kollektion kommer?
    I slutet av januari sa säljaren som jag var på visning med igår... hmm... 27 eller 29 tror jag det var!
  • snart mamma igen
    Pinkie skrev 2009-10-30 10:36:10 följande:
    I slutet av januari sa säljaren som jag var på visning med igår... hmm... 27 eller 29 tror jag det var!
    ja nånstans där har jag åxå hört..
  • maze

Hej !

jag är intresserad av att köpa hemliga plagg från höstkollektionen. Var kan man köpa sådana?

Tackar för svaren!

• jessiik

UNDER TRANSPORT 2009-10-30 04:30 Paket transporteras till ombudet.

SORTERAD 2009-10-29 09:55 Paket har passerat sorteringsterminal.

INVÄNTAR PAKET 2009-10-26 11:18 Elektronisk förhandsinformation mottagen från avsändare

åhhh hoppas hoppas jag får dom i morgon, vad tror ni?

kollar jag tidigare leveranser så har det kommit dagen efter någon gång 2 dagar efter.

• kajsavarj
    liebfraumilch skrev 2009-10-30 08:01:26 följande:
    Ni som har dagsibarn: Klär ni era små i meandi när de ska till dagis? Jag gör det men idag så tyckte jag att dottern var alldeles för fin för att gå till dagis och leka och bli smutsig och kladdig. Hon hade medaljongklänningen och prickiga strumpbyxor.
    Ja, min son har alltid me & i eller andra kläder i samma prisklass på dagis, köper inget från typ hm, lindex och kapp ahl. Jag tycker att kläder är till för att användas, hellre att han sliter ut klädrerna, fläckar ned dem mm, än att de ligger orörda i byrån. Har samma åsikt när det gäller "finporslin" osv, det är till för att användas, och då får man ta risken att det går sönder också, finns ingen poäng med att ha det orört i skåpen. Sen skulle jag kanske inte skicka iväg honom i en fin kostym eller sidenklänning typ till dagis, det är å andra sidan inga kläder jag skulle införskaffa heller... Så jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete över att flickan din var fin idag!
Svar på tråden Me&i tråden nummer 12