• Anonym

lån trots kronofogden

hej tänkte kolla med er om ni vet ngt tex sms lån man kan ta fast man har kronofogden?? är verkligen akut snälla hjälp

• Svar på tråden lån trots kronofogden
  • Anonym

Man får numera inte ta sms-lån om man har bet.anmärkning, Bluestep ger endast bostadslån under dessa premisser..

Nu är misstaget gjort.. men hur f-n kan du ha fått från soc men ändå inte ha pengar till blöjor och välling?

I ditt läge hade jag antingen gått till soc och förklarat läget, risken är att du får en utskällning, ev tom en anmälan på dig eftersom du inte kan hålla ordning på din ekonomi.. men den kan vara AV GODO, du kan få chansen att få hjälp att lägga upp en budget och hålla den så att du slipper hamna i den sitsen igen.

Alternativt gå till kyrkan och se om de kan bidra, det brukar diakonerna kunna göra, någon matkupong eller mindre summa till det nödvändigaste.

• sasssyy
    Anonym skrev 2009-09-01 12:20:07 följande:
    har inget till värde vad jag kan komma på
    Datorn- den kan du ju få några hundringar för på blocket om inte annat
  • Anonym (men??)
    Anonym skrev 2009-09-01 12:18:46 följande:
    har man inte råd att köpa blöjor och välling denna månaden så är det verkligen akut finns ingen jag kan låna av.. och från soc har jag redan fått pengar av
    Men vart tog pengarna vägen!?!!?
  • JAG är BÄST
    Anonym skrev 2009-09-01 12:23:36 följande:
    Man får numera inte ta sms-lån om man har bet.anmärkning, Bluestep ger endast bostadslån under dessa premisser..Nu är misstaget gjort.. men hur f-n kan du ha fått från soc men ändå inte ha pengar till blöjor och välling?I ditt läge hade jag antingen gått till soc och förklarat läget, risken är att du får en utskällning, ev tom en anmälan på dig eftersom du inte kan hålla ordning på din ekonomi.. men den kan vara AV GODO, du kan få chansen att få hjälp att lägga upp en budget och hålla den så att du slipper hamna i den sitsen igen.Alternativt gå till kyrkan och se om de kan bidra, det brukar diakonerna kunna göra, någon matkupong eller mindre summa till det nödvändigaste.
    Käää? en anmälan för att man inte kan hålla ordning på sin ekonomi EN JÄVLA MÅNAD??
    Vart får du det ifrån???

Du har fan i mig ingen aning om TS bil gått sönder och var tvungen att laga den akut eller dyligt. Att TS annar skulle haft dessa pengar till blöjor å mat.

Soc gör ingen anmälan för att man söker hjälp en månad.
  • Anonym

JAG är BÄST skrev 2009-09-01 12:22:43 följande:

Hade jag haft pengar över denna månad hade jag åkt in på banken direkt å satt in åt dig.Men nu behöver jag mina pengar själv, då vi ska ner till Polen nästa Måndag för att träffa vårt lilltroll.Har du verkligen ingen mamma eller pappa som kan kan låna dig 1000:- eller så?
    åhhh vad rörd jag blir nu ...va skoj att träffa ert lilltroll hoppas det blir mysigt..
    jag har ju tyvärr inte någon jag kan låna av men vet att jag kan betala tillbaka när jag får pengar nästa gång men har aldrig haft så här innan.. sitter här och gråter vet ej vad ja ska göra
  • JAG är BÄST

TS har du ingen kompis som kans pringa iväg å handla blöjor å lite mat åt dig. Du kanske får äta enformi9+gt denna månad,,,men det tar bort hungern iallafall.

• Anonym (men??)

JAG är BÄST skrev 2009-09-01 12:26:02 följande:

bil gått sönder och var tvungen att laga den akut eller dyligt
    Frågan är väl vad som i ett sånt läge är viktigast, att barnen har mat /blöjor eller att bilen fungerar.
    Lever man redan på soc så behöver man ju inte någon bil i ett sånt läge.

Vet dock att detta bara var ett exempel och att inte TS sagt att det är det som hänt men ändå...
  • Anonym

konstigt att folk alltid hoppar på en bara för man inte har pengar just denna månad har ju aldrig haft så här innan

• JAG är BÄST

JAG är BÄST skrev 2009-09-01 12:27:26 följande:

TS har du ingen kompis som kans pringa iväg å handla blöjor å lite mat åt dig. Du kanske får äta enformi9+gt denna månad,,,men det tar bort hungern iallafall.
    9+gt var det lurvtussen här som skrev inte jag
    Han har en tendens att springa över tangentbordet då jag sitter här
Svar på tråden lån trots kronofogden