• Anonym

lån trots kronofogden

hej tänkte kolla med er om ni vet ngt tex sms lån man kan ta fast man har kronofogden?? är verkligen akut snälla hjälp

• Svar på tråden lån trots kronofogden
  • Anonym

jag äter enformigt redan men mina barn får bra mat iallafall dom är ju viktigast

• Anonym (men??)
    Anonym skrev 2009-09-01 12:28:31 följande:
    konstigt att folk alltid hoppar på en bara för man inte har pengar just denna månad har ju aldrig haft så här innan
    Nä men det är väl klart att man funderar om du fått ekonomiskt bistånd och det är den 1/9 idag. Långt kvar till nästa utbetalning. Vart tog pengarna vägen? vad hände?

vad var det som du ansåg var viktigare att betala än att barnen skulle få det de behöver?
  • Kjell2

Inte ens några smycken du kan panta/sälja?
    Det mesta brukar gå att sälja på blocket så du kan få in några hundralappar i alla fall, gamla kläder, mobil, dator, TV, stereo, möbler.

Du kan inte erbjuda någon granne, släktning eller kompis lite extrajobb som t ex gräsklippning, städning eller barnpassning.

• Anonym

JAG är BÄST skrev 2009-09-01 12:29:31 följande:

JAG är BÄST skrev 2009-09-01 12:27:26 följande:
    9+gt var det lurvtussen här som skrev inte jag Han har en tendens att springa över tangentbordet då jag sitter här
    haha ok så lätt hänt
  • Anonym

Jag skulle ha gått till soc först och främst och förklarat hur det låg till och se om dom kunde hjälpa. Sen om dom inte kan, får man kolla andra alternativ. Men som sagt, jag tycker du ska ringa ner till sco nu och höra med dom.
    Lycka till!

• Anonym (why?)
    Anonym skrev 2009-09-01 12:20:07 följande:
    har inget till värde vad jag kan komma på
    Men något kan ju vara värdefullt för någon annan? Kläder, skor? En tavla?...någonting kanske du kan pröva sälja av ts?
  • Anonym

Jag har köpt mediciner till mitt barn som är rätt dyra och nu i efterhand så fick jag reda på att man kunde ta det på konto attans att jag inte visste det innan...men när man såtår där i och mitt barn är sjuk så vet man inte vad man gör ångrar mig djupt...

har långt till pantbanken men dator har jag ju osså me tyvärr är det ju lånad men annars hade jag ju sålt den

• Anonym

kan ju lägga ut lite på tradera men det tar ju ett tag innan auktionen är slut tills man har pengarna ser att jag klarar mig med blöjor 3 dagar välling 7 dagar men kan ju såklart göra ett försök

• Kjell2
    Anonym skrev 2009-09-01 12:35:46 följande:
    kan ju lägga ut lite på tradera men det tar ju ett tag innan auktionen är slut tills man har pengarna ser att jag klarar mig med blöjor 3 dagar välling 7 dagar men kan ju såklart göra ett försök
    Ta Blocket i stället, går fortare. Du har kanske en TV eller musikmaskin du kan sälja.
  • Anonym (men??)
    Anonym skrev 2009-09-01 12:34:26 följande:
    Jag har köpt mediciner till mitt barn som är rätt dyra och nu i efterhand så fick jag reda på att man kunde ta det på konto attans att jag inte visste det innan...men när man såtår där i och mitt barn är sjuk så vet man inte vad man gör ångrar mig djupt... har långt till pantbanken men dator har jag ju osså me tyvärr är det ju lånad men annars hade jag ju sålt den
    Om det nu är så så borde du väl ändå kunna knata iväg på soc igen och ta med dig kvittot på medicinerna till barnet och få tbx det? *Försöka går ju iaf..
Svar på tråden lån trots kronofogden