• Anonym

lån trots kronofogden

hej tänkte kolla med er om ni vet ngt tex sms lån man kan ta fast man har kronofogden?? är verkligen akut snälla hjälp

• Svar på tråden lån trots kronofogden
  • Anonym

ja tv kan jag sälja med har en gamal burk tv men kan säkert få 100 kr och det e ju ett blöjpaket .

• Anonym

Anonym (men??) skrev 2009-09-01 12:41:00 följande:

Om det nu är så så borde du väl ändå kunna knata iväg på soc igen och ta med dig kvittot på medicinerna till barnet och få tbx det? *Försöka går ju iaf..
    får det nästa måand om jag hade gått på soc då men jag går ju inte där ivanligt fall kan ju betala tillbaka nästa månad därför sms lån tänkte jag
  • mamma2kids

ring pastor expeditonen och hämta pengar därifrån är mitt råd.

• Kjell2
    Anonym skrev 2009-09-01 12:42:03 följande:
    ja tv kan jag sälja med har en gamal burk tv men kan säkert få 100 kr och det e ju ett blöjpaket .
    Bra - gör det. Då klara du det mest akuta i alla fall.

Kolla också om du kan hjälpa någon granne eller vän med något för lite pengar.
  • Waldo
    Anonym skrev 2009-09-01 12:23:36 följande:
    Man får numera inte ta sms-lån om man har bet.anmärkning, Bluestep ger endast bostadslån under dessa premisser..Nu är misstaget gjort.. men hur f-n kan du ha fått från soc men ändå inte ha pengar till blöjor och välling?I ditt läge hade jag antingen gått till soc och förklarat läget, risken är att du får en utskällning, ev tom en anmälan på dig eftersom du inte kan hålla ordning på din ekonomi.. men den kan vara AV GODO, du kan få chansen att få hjälp att lägga upp en budget och hålla den så att du slipper hamna i den sitsen igen.Alternativt gå till kyrkan och se om de kan bidra, det brukar diakonerna kunna göra, någon matkupong eller mindre summa till det nödvändigaste.
    Jag rekommenderar absolut inte ett SMS lån.
    Jag vill bara rätta ovan komentar.
    Man får ta SMS lån trots anmärkning. Det har länge diskuterats och kräfts från många hålla det ska stoppas, att dagens SMS lån ska stoppas.
    Tyvärr utan gensvar.

Du kan med gott samvete gå till soc. Du kommer inte att bli anmäld för detta, blir full i skratt när jag läser sådna kommentarer. Det värsta som händer är att du får ett nej.

Jag tycker att de bästa råden du fått är kyrkan, dom kan stödja med nödpengar.
  • Anonym (inga pengar)

Mina pengar är ALLTID slut precis i början av månaden. Fråga mig inte varför men alla räkningar blir betalda och mat på bordet tills barnbidraget kommer månaden där på. dock så måste jag låna pengar så jag kan tanka bilen så jag kommer till jobbet, har turen att kunna sova på jobbet vart jag än är (lastbil) så slipper pendla men nu e första månaden på jobbet så ingen innestående lön än men innan va de iaf lika dant bortsett från soppakostnaden till och från jobbet! Jag kan sällan äta på veckodagarna och de skiter jag i så länge min dotter och hennes pappa har mat på bordet :)

• Anonym

nepp soc fick man inget mer av då jag ej ska ha hjälp av dom nästa månad:S

• Anonym

men är det ngn som vet ett eller fler ställen man kan ta sms lån trots kronofogden kan ni väl länka till mig i detta forum skulle vara mer än glad om ni gjorde det

• Kjell2
    Anonym skrev 2009-09-03 17:17:43 följande:
    men är det ngn som vet ett eller fler ställen man kan ta sms lån trots kronofogden kan ni väl länka till mig i detta forum skulle vara mer än glad om ni gjorde det
    Har du sålt TVen?
  • Anonym

inget svar från ngn lagt ut den på blocket mer kan ja inte göra :s

Svar på tråden lån trots kronofogden