• Snova

Är Converse bekväma?

Jag är väl den enda som inte har haft några sen jag var liten så nu ställer jag en dum fråga - är de sköna att gå i om man tänker längre sträckor?

• Svar på tråden Är Converse bekväma?
  • Queen70

Varför inte egentligen? Om de nu hade en disk med ost och mjök på stadium, skulle de då vara konstigt att köpa det när du ändå var där?

FruLycklig skrev 2009-09-02 00:27:28 följande:
    Tycker inte du ska skämmas. Men ja skulle heller inte gå o köpa mat på stadium..
  • LyckligtSlut
    FruLycklig skrev 2009-09-02 00:20:46 följande:
    Även kläder? då kanske du inte köper kläder o skor av bra kvalité?=)
    Men det var ju samma märken på skorna vi pratade om?

Nja, köper inte så dyra kläder, eller ja, ytterkläderna brukar vara dyra men det blir ändå hål i dem... Hehe brukar köpa dyra ytterkläder för då kan man lura folk att man är rik med "första intrycket" :)))
  • LyckligtSlut
    LyckligtSlut skrev 2009-09-02 00:30:57 följande:
    Men det var ju samma märken på skorna vi pratade om? Nja, köper inte så dyra kläder, eller ja, ytterkläderna brukar vara dyra men det blir ändå hål i dem... Hehe brukar köpa dyra ytterkläder för då kan man lura folk att man är rik med "första intrycket" :)))
    Men pris och kvalitet är kanske inte samma...

Men äh för MIG är Converse fina men dålig kvalitet!
  • enlitenbitkaka
    Men det var ju samma märken på skorna vi pratade om? Nja, köper inte så dyra kläder, eller ja, ytterkläderna brukar vara dyra men det blir ändå hål i dem... Hehe brukar köpa dyra ytterkläder för då kan man lura folk att man är rik med "första intrycket" :)))
    Allt hänger ju på vad man anser som "dyrt" och "bra kvalitet"
    Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Queen70

Vad det gäller converse är de ju inte vansinnigt dyra på det viset, men kostar definitivt för mycket pengar i förhållande till kvalitet och andra jämförbara pjuck.

enlitenbitkaka skrev 2009-09-02 00:34:03 följande:
    Allt hänger ju på vad man anser som "dyrt" och "bra kvalitet"
  • Danitra

För mig var Converse länge en idikator på vilken typ av människa man träffade. Det var under dom bitterljuva tonåren och hade någon Converse så var det en stark kandidat till ny bekantskap. Om det var någon som hade udda Converse (det var på den tiden då det bara fanns svarta, röda och vita) så var det någon att beundra.

Typ.
    Nu har var och varannan människa Converse och i alla möjliga färger och former. Då är det inte riktigt samma sak. Men jag har fortfarande ett par men nu för att dom är sköna och fortfarande rätt snygga.
  • FruLycklig
    Men det var ju samma märken på skorna vi pratade om?Nja, köper inte så dyra kläder, eller ja, ytterkläderna brukar vara dyra men det blir ändå hål i dem... Hehe brukar köpa dyra ytterkläder för då kan man lura folk att man är rik med "första intrycket" :)))
    Fast du skrev att " Allt jag har är trasigt efter en kort tid"...
    Ja man behandlar väl sina kläder o skor olika helt enkelt.....
    Queen70 skrev 2009-09-02 00:30:52 följande:
    Varför inte egentligen? Om de nu hade en disk med ost och mjök på stadium, skulle de då vara konstigt att köpa det när du ändå var där?
    Nja.. känner mej osäker på det. Ska jag köpa skor går jag till en skobutik.. Allt sportbutik. Ska jag köpa kläder så gör jag det på en klädersbutik.. osv. Jag kanske e dum o naiv men det känns som att dom köper in div. kläder, skor, kläder är inriktade på det....

Men nu är vi HELT utanför ämnet...
  • Snova

Helt ok att ni blev OT!

Jag skulle nog inte komma på tanken att köpa skor på Coop faktiskt men det är möjligt att de har bra kvalitet.

Jag tänkte mest om Converse var ngt att ha under f-ledigheten när det blir en del långpromenader men man kanske ändå inte vill gå runt i joggingdojjor (fult och varmt).

Well, får se. Det blir ju vinter och en massa slask snart och då är de ju ingen hit ändå.

• FruLycklig
    Snova skrev 2009-09-02 13:44:52 följande:
    Helt ok att ni blev OT! Jag skulle nog inte komma på tanken att köpa skor på Coop faktiskt men det är möjligt att de har bra kvalitet.Jag tänkte mest om Converse var ngt att ha under f-ledigheten när det blir en del långpromenader men man kanske ändå inte vill gå runt i joggingdojjor (fult och varmt).Well, får se. Det blir ju vinter och en massa slask snart och då är de ju ingen hit ändå.
    Men du.. förra vinterna var ja med tjejgänget på krogen.. Vi gick runt på några ställen o det var blött o slask. Alla dom andra hade fina stövlar o så.. men ja hade mina converse... Och jag var den ända som hade torra fötter..=))
  • enlitenbitkaka

Converse funkar absolut på vintern också. Kanske i det värsta knähöga slasket men tack vare gummi-förstärkningen på tån funkar de fint övriga dagar

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
Svar på tråden Är Converse bekväma?