• Snova

Är Converse bekväma?

Jag är väl den enda som inte har haft några sen jag var liten så nu ställer jag en dum fråga - är de sköna att gå i om man tänker längre sträckor?

• Svar på tråden Är Converse bekväma?
  • slangbella

Jag använder mina om jag vet att jag inte ska gå långt. De är ju så platta och min lilla ländrygg gillar inte det. Annars är de väldigt sköna.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Axel 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
  • CiMi

JAg som själv jobbar på Stadium skulle aldrig rekommendera Converse att ha som en promenad sko. Den är platt och har ingen dämpning som gör det skonsammare för knä och rygg. JAg har själv Converse som jag går med i långa sträckor (lever inte som jag lär ) och det känns i knäna,rygg och hälsenor.

Nä, jag tycker definitivt att du ska satsa på ett par bra löparskor eller Walkingskor

Sen det därmed kvalitén...mina spricker alltid på sidan. De har liksom inte förbättrat skon sen den första skon tillverkades i princip. Allt för att den ska se ut som originalet.

Alla som tvättar skon...tänk på att limmet kan förga av sig. Framför allt om ni har ljusa skor.

• Snova
    CiMi skrev 2009-09-03 09:09:48 följande:
    JAg som själv jobbar på Stadium skulle aldrig rekommendera Converse att ha som en promenad sko. Den är platt och har ingen dämpning som gör det skonsammare för knä och rygg. JAg har själv Converse som jag går med i långa sträckor (lever inte som jag lär ) och det känns i knäna,rygg och hälsenor. Nä, jag tycker definitivt att du ska satsa på ett par bra löparskor eller Walkingskor Sen det därmed kvalitén...mina spricker alltid på sidan. De har liksom inte förbättrat skon sen den första skon tillverkades i princip. Allt för att den ska se ut som originalet. Alla som tvättar skon...tänk på att limmet kan förga av sig. Framför allt om ni har ljusa skor.
    Men kan du rekommendera några _snygga_ jogging eller walkingskor då? Tycker de flesta är så fula...
  • MajsanTösen

CONVERSE ÄR HUUUUUR BEKVÄMA SOM HELST!!!

Jag har gått milatal med de... har aldrig fått skavsår, inte ens i början!

I love converse och kommer def. inhandla till min bebbe när hon ploppar ut...

Lycka till!

• enlitenbitkaka

Självklart är Converse ingen walkingsko du har och går milslånga rundor med. Men att ta ett par promenader om dagen på runt en timme, strosa runt i stan osv. Det är de grymma för. Kan se till mig själv som främst går i stadsmiljö och där vill iaf inte jag gå runt i fula walkingskor med rejäl sula.

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Jag kom inte på något bättre

Jag tycker converse är sköna att gå i, men efter en längre promenad så gör fötterna jäkligt ont, och dessutom så är inte converse å bra för fötterna eller höften

• Maja Gräddnos

Hur kan folk säga att det är kass kvalitet? Mina första Converse hade jag varje sommar, i princip dagligen, mellan sjätte klass och trean på gymnasiet. De sista två somrarna var där förvisso hål på sidan, men då hade de ändå varit med på ett par Roskilde-festivaler. Dålig kvalitet? My ass...

De är inga skor man går milslånga streckor i, nej. Men sköna som vardagsskor, ja.

• BlommyNess12

Åååååh de är underbara att gå i...

• enlitenbitkaka
    Maja Gräddnos skrev 2009-09-03 13:35:43 följande:
    Hur kan folk säga att det är kass kvalitet? Mina första Converse hade jag varje sommar, i princip dagligen, mellan sjätte klass och trean på gymnasiet. De sista två somrarna var där förvisso hål på sidan, men då hade de ändå varit med på ett par Roskilde-festivaler. Dålig kvalitet? My ass... De är inga skor man går milslånga streckor i, nej. Men sköna som vardagsskor, ja.
    Ingen aning....tycker det är jättebra kvalitet Provat kopior från ex Ellos förut och de är superkassa. Stela och obekväma att gå i och går i sönder. Gummit spricker när man tvättar dem. Mina Converse däremot håller sig fina tvätt efter tvätt....
  • Asereht

Nej, jag har verkligen försökt med converse men mina fötter och min rygg säger NEJ!

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • CiMi
    Snova skrev 2009-09-03 10:36:27 följande:
    Men kan du rekommendera några _snygga_ jogging eller walkingskor då? Tycker de flesta är så fula...

Nä, nu har jag ju inte ens jobbat sen 1/12-08 så jag har ingen aning omderas sortiment.  Sen kan jag ju hålla med om att de kanske inte är så snygga när man är vardagsklädd  Men man ska alltid prova flera olika modeller.  Gå till en sportbutik där du kan få hjälp av nån personal. De kanske har ett löpband eller en spegellåda så kan de se vilket steg du tar. Vissar rullar foten inåt t.ex. och behöver en annan typ av sko än någon som rullar foten utåt. Om du bor i Sthlm så gå in på Stadium på Kungsgatan där har de även två ortopeder som jobbar.Visst kan man gå i Converse, men det är ju som sagt ingen promenadsko. JAg har jobbat mkt i mina och har början till hälsporre. Det gör ganska så ont Sen att vissa här inte har ont förstår jag mig inte alls på Lycka till i ditt skoletande
  • straw2008

nej platta sopm fasiken så svettas man som en gris i dom (gummi runt om överallt typ)

• Snova
    straw2008 skrev 2009-09-04 09:36:30 följande:
    nej platta sopm fasiken så svettas man som en gris i dom (gummi runt om överallt typ)
    Aha, jag har tänkt att de skulle vara svala för att det är såpass mkt tunt tyg men det är klart...
    CiMi skrev 2009-09-04 09:35:47 följande:
    Men kan du rekommendera några _snygga_ jogging eller walkingskor då? Tycker de flesta är så fula... Nä, nu har jag ju inte ens jobbat sen 1/12-08 så jag har ingen aning omderas sortiment.  Sen kan jag ju hålla med om att de kanske inte är så snygga när man är vardagsklädd  Men man ska alltid prova flera olika modeller.  Gå till en sportbutik där du kan få hjälp av nån personal. De kanske har ett löpband eller en spegellåda så kan de se vilket steg du tar. Vissar rullar foten inåt t.ex. och behöver en annan typ av sko än någon som rullar foten utåt. Om du bor i Sthlm så gå in på Stadium på Kungsgatan där har de även två ortopeder som jobbar.Visst kan man gå i Converse, men det är ju som sagt ingen promenadsko. JAg har jobbat mkt i mina och har början till hälsporre. Det gör ganska så ont Sen att vissa här inte har ont förstår jag mig inte alls på Lycka till i ditt skoletande
    tack!
  • enlitenbitkaka
    straw2008 skrev 2009-09-04 09:36:30 följande:
    Aldrig svettats i mina iaf. Har iofs aldrig fotsvett annars heller så det beror kanske på om man har lätt för det. Tycker tvärt om att de är svala och sköna iom de små "lufthålen" på sidan osv.
  • Ella29

Hur tvättar ni era converse? Mina börjar bli lite skitiga och skulle behöva tvättas.

Svar på tråden Är Converse bekväma?