Inlägg från: Finesse |Visa alla inlägg
  • Finesse
    sarismaris skrev 2009-09-03 19:31:07 följande:
    Idag var det rena julafton att komma hem från jobbet! Snälla Postis hade kört ända upp på gården och lagt tre paket framför dörren! Ett från Villervalla och två från Ellos. I Ellos-paketen fanns vinterkängorna jag fyndade med varsin 50%-rabatt. Ett par Kavat Defender till lilltösen och ett par Pippi-kängor till den stora. Båda va fina och verkar passa (nu iaf..) Med frakt på båda paketen gick det på ca 640 kr för båda paren. (Ord pris UTAN frakt ca 1100 kr) En bra deal tycker jag!
    oj har dom sånna skor där..

Vilka av Kavat skorna tror ni är bättre till en 2 åring i vinter?
  • Finesse
    Buttelina skrev 2009-09-04 08:47:43 följande:
    ja kavat är toppen!!
    Men vilken av kavat skorna?
  • Finesse
    Hallontårta skrev 2009-09-04 10:05:30 följande:
    Nu beställde jag en Kavat Defender! Sonen har 13,7 på fotlängd, jag tog stl 24 vars innermått är 162mm, tror ni det blir alldeles för stort? Han låg precis i mitten om man tittade i tabellen för stl 23 så jag tänkte att om han ska ha en raggsocka eller så, så kanske den blir för liten...
    Min dotter har nog 12,5 cm på fotlängden så jag funderar på 22-23 nånting men kan inte bestämma mig.. 21 känns alldeles för litet..
  • Finesse
    sarismaris skrev 2009-09-04 12:06:22 följande:
    Har fått sms från Lindex club: 30% rabatt på valfri modevara vid uppvisande av sms, tom 6/9.  (Ingen internetkod dock..)
    gäller det även barnoveraller kan tänkas tro? *hoppas*

vilken tror ni är bättre? fix eller bamse? hon är 21 månader snart.. fyller 2 i slutet av december..

jag har ju en bamse men den är förliten och måste säljas..
  • Finesse
    AochJsMamma skrev 2009-09-04 12:29:20 följande:
    min son har 12,3 på sina fötter o stl 21 blev kanon! De är 14,2 i innermått, o man ska ju lägga till 1,5-2cm...aldrig mer än 2 cm sa de till mig i butik.
    fast då kanske jag måste ta 22.. hon lär ju växa lite mer på fötterna..
  • Finesse

nån som vet om fix overallen på lindex är bra?

• Finesse
    molnen skrev 2009-09-06 21:17:40 följande:
    Fin overall ,vilken st tog du? är den normal i st?
    jag tog 92 å jag tycker den är rätt "lindex" normal Hon har 92 på vanliga kläder därifrån oxå.. jag hoppas bara hon kan ha den hela vintern..
  • Finesse
    Glittrax skrev 2009-09-09 12:27:07 följande:
    jo men på babyavdelningen tycker jag storlekarna varit normala.. Jag tvättade iaf nyss kläderna som köptes igår på lindex.. det skiljer 2,5 cm i ärmarna och 2 cm i längd på de randiga tröjorna fast de är i samma storlek! surt! undrar om det var så innan med.. men ska se om det blir nån skillnad när de torkat
    hur menar du? mellan vilka storlekar?

Dom där randiga (om det är t3b2) så är dom stora på min dotter.. hon är 86 cm och väger ca 12 kg och jag har 92 på dom.. måste vika upp ärmarna ett varv..
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9