Inlägg från: Finesse |Visa alla inlägg
  • Finesse

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

jag lägger upp bilder på kläderna så kan ni väl säga vad ni tror.. tror ni 1 storlek större skulle vara alldeles förstort?

• Finesse
    Bobbenn skrev 2009-11-06 14:08:36 följande:
    Bor du vid gränsen till Finland? Här va det värmebölja typ hela sommaren (västra götaland)
    nämen utanför Umeå

det går inte ladda upp bilderna.. dom är förstora för fl..
  • Finesse

så nu har jag gjort om bilderna.. vad tror ni.. blir 1 storlek större (alltså 104) alldeles förstort?

• Finesse
    Bobbenn skrev 2009-11-06 14:31:36 följande:
    Byxor kan du nog gå upp men inte tröjan tycker iaf jag
    haha.. å jag tänkte precis tvärtom.. min sambo tyckte byxorna såg enormt stora ut.. men han har inte sett dom på henne..
  • Finesse
    Bobbenn skrev 2009-11-06 14:34:20 följande:
    Ser man mudden är dom lagom enligt mig Min dotter har velourisar i 92 på idag och där pösar byxan över så mudden inte synd
    ja det är ju bättre mudd på bamse kläderna än på t3b2 kläderna.. jag ska bara behålla ett par av dom rosa.. men eftersom båda sitter typ likadant på henne så känns det som om jag ska lämna tillbaka dom istället.. men det lär ju inte finnas nåt i 104 på bamse då det var på rean.. snacka om stora i-landsproblem
  • Finesse

Idag var första gången jag fick veta att reakläder var bara bytes och öppetköp rätt i 7 dagar..

så den där dressen fick hon behålla trots att den sitter litet och är i 98.. dom blev väldigt stötta när jag sa att det inte skiljde nånting mellan 92 å 98.. å sen bytte jag resten av orean till 104..

• Finesse

just det.. jag vet nu att det står på kvittot.. men hrm.. jag läste inte?

• Finesse
    Hallontårta skrev 2009-11-11 07:12:26 följande:
    Fick du inte byta till större stl heller? Mät och se om det verkligen är en 98:a, annars borde du kunna lämna in den som en reklamation. Vissa kläder de har är jättesmå i storleken, jag fattar inte hur de tänker.
    Nej.. det gick inte.. varken bytesrätt eller öppetköp efter 7 dagar..
  • Finesse
    Hallontårta skrev 2009-11-11 11:07:27 följande:
    Mmm..jag satt också och fundera på om det skulle kunna vara olika. Funderade på hur vår butik skulle göra och jag tror inte de skulle vägra låta mig byta, faktiskt.
    jag tror mkt beror på vem som står i kassan oxå..
  • Finesse

idag har ebba invigt sin fix overallen.. den verkar bra än så länge iaf

• Finesse

bobben: hon har haft en tunnare overall när det var kring 2 grader.. men nu hade vi -2 grader å snö så då var det lika bra att testa den nya overallen.. plus vinterskor.. förut hade hon fodrade gummistövlar.

10 grader missade vi här i umeå.. det var september å typ 20 grader.. ja kanske t.o.m. 15.. sen poff sa det en dag och var nere på 1-2 grader.. sen har det legat så.. så hon har haft overall den senaste månaden

• Finesse
    Bobbenn skrev 2009-11-12 11:20:21 följande:
    Här hade vi (japp seriöst exakt 4 dagar med snö förra vintern Sen va det väl 0-5 + och barmark resten
    å vi har ungefär 5 månader med mkt snö.. å 2 av dom är det ungefär mellan -15 å -25 grader hela tiden..
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9