Inlägg från: Finesse |Visa alla inlägg
  • Finesse

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

molnen skrev 2009-11-03 08:54:44 följande:
    Lindex har haft något fel i sina ordrar från nätet ,mina varor tog 11dagar att komma fram och sedan blev jag uppringd av lindex och ombedd att ta med leg för beställningen saknade ordernummer. (har du varit och tittat på lilltjejen än?)
    jaså vad dåligt!

ja.. jag var där igår Höll i henne i 2 sek typ.. sen började hon gallskrika efter mat
  • Finesse

varför ska lindex ha så mkt fint? jag börjar bli riktigt mkt shopoholic

• Finesse
    Bobbenn skrev 2009-11-05 20:03:30 följande:
    Fin tunika dottern har, min har samma Ja visst är det härligt?
    Min syster fick ju som sagt en flicka.. å huvvaligen vad jag köper kläder till henne oxå.. Fast hon är ju helt ny så jag köper ju i lite olika storlekar så jag har presenter lite då å då.. till min egen dotter så blir det mest bara 98 nu.. men jag insåg idag att det skiljer typ ingenting mellan 92 å 98 på lindex.. så hon kommer nog inte att kunna ha det så länge..
  • Finesse

Nån som kommer ihåg hur mkt velourjacka i rosa med bamse på kostade? och byxorna.. var det ett set eller köpte man det styckevis?

• Finesse
    AochJsMamma skrev 2009-11-06 08:12:33 följande:
    finns på rea nu, 119 tror jag de tar på rean. Jag köpte en i present i somras oxå, på halva reapriset.
    jo jag vet.. jag köpte det på rean.. men det fanns inga prislappar eller nånting sånt så jag tänkte att dom kanske lurade mig.. men då var det alltså så dyrt.

funderar på att lämna tillbaka dom då 92 och 98 är i princip SAMMA storlek hos dom.. jag måste börja köpa 104 till min dotter på 1 å 10..
  • Finesse

Just nu har hon 92 på kläder.. hon är 90 cm lång och väger 12,5 kg (enligt wii fit ) och dom sitter ju helt ok på henne.. börjar bli korta i armarna och tajta.. så jag testade 98 på henne.. velourisarna i ljus rosa samt jackan till.. å det som likadant som 92.. samma sak med det där bamse kläderna jag undrade priset på.. jag mätte dom mot det ljusrosa och dom är lika stora.. det kan ju inte vara så att allt är felmärkt?

Sen så var det ju det där med overallen jag skrivit om.. jag behöll 92 till henne eftersom 98 var lika lång i ryggen.. men bara lite längre i armar och ben.. det verkar som om hon har längre rygg än armar och ben.

Jag har köpt kläder på Maxi i 98/104 och dom kan hon ha redan nu.. samma sak från Klädhuset (en butik här i Umeå).. Så det känns som om det är bättre att ta 104 så hon har nåt att växa i.. dom där kläderna skulle hon egentligen få i julklapp men jag kände att jag var tvungen att testa dom på henne..

• Finesse
    Bobbenn skrev 2009-11-06 12:13:51 följande:
    Men då stämmer det nog. Min "lilla" 19 månaders väger 11,3 och är strax över 80 cm och har 92 (Lindex)
    Det var bara det att jag blev så förvånad över att det inte skiljer så mkt i storlekarna.. att man måste hoppa 2 storlekar för att hon ska kunna ha det.. eller ja.. ha det kan hon ju men det sitter ju i princip likadant som 92.
  • Finesse
    Bobbenn skrev 2009-11-06 12:16:32 följande:
    Olika märken är väldigt olika på oss vuxna oxå. På Lindex kan jag gå ner 1 strl men gina kan jag inte ens ha XL på liksom. Helt sjukt Lindex s/m på toppar
    fast då borde ju 92 vara ännu mindre.. det jag menar är ju att det inte skiljer dom nånting åt!

jag vet att hm och kappahl har stora kläder.. där är 86/92 fortfarande stort på henne..

så här sitter pingvintunikan på henne.. det är 92 på den och 98 på byxorna.

mammatillebbis.blogg.se/2009/november/275.html
  • Finesse

ruso: haha ja.. hjälmen är viktig

skulle jag ha kläderna nu skulle 98 funka.. men jag vill att hon ska kunna växa i dom.. hon har en hel garderob full med kläder hon kan ha.. så det är bättre att köpa större så hon kan ha till våren/sommaren.. jag köper ju mest på rea så därför går jag hellre upp en storlek så hon kan växa i det. hon har ändå inte slut på kläder nu

• Finesse
    Bobbenn skrev 2009-11-06 14:02:30 följande:
    Jag är försiktig med att köpa allt för stort. Långärmat och velour funkar ju sådär på sommaren liksom
    jaså.. här hade vi 1 vecka med varmt som det gick ha shorts.. resten hade hon långbyxor och jacka..
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9