• amomentlikethis

Jag hatar mitt självfall!

Varför varför varför var just JAG tvungen att få självfall?

Det går ju aldrig göra något med håret utan att platta det, annars ser jag bara ut som en stor rishög i huvudet

funderade på att klippa mig, men hur? Det finns ju inga frisyrer som passar med självfall. Det krullar ihop sig och blir bara fult fult fult.

Är det någon som har tips på en frisyr som kan passa hår med självfall där man inte hela tiden måste ta till plattången för att det ska bli snyggt?

Jag har börjat ge upp hoppet och det enda som är kvar att göra är väl antingen att raka av håret eller permanenta mig så jag åtminstående får riktiga lockar istället för det här.

• Svar på tråden Jag hatar mitt självfall!
  • astalacasta

En av de viktigaste sakerna när man är lockig är att aldrig borsta håret. Jag kammar mitt hår när det är vått, sätter i någon produkt och låter det självtorka. Kammar eller borstar aldrig håret i torrt tillstånd, då blir det ju frizziga cockerspaniel-öron av min frisyr direkt. På sin höjd tar jag lite vatten på händerna och reder ut det lite på morgonen.

• ToKar
    astalacasta skrev 2009-09-03 21:37:17 följande:
    En av de viktigaste sakerna när man är lockig är att aldrig borsta håret. Jag kammar mitt hår när det är vått, sätter i någon produkt och låter det självtorka. Kammar eller borstar aldrig håret i torrt tillstånd, då blir det ju frizziga cockerspaniel-öron av min frisyr direkt. På sin höjd tar jag lite vatten på händerna och reder ut det lite på morgonen.
    Håret är ju som mest skört när det är vått? Varför kamma det då?

Lika bra att slänga kammen/borsten, sluta upp med silikon och mineraloljor i hårvårdsprodukterna, då kommer man ganska långt
  • linjes
    astalacasta skrev 2009-09-03 21:37:17 följande:
    Fast det funkar ju i teorin bara,håret måste ju borstas morgon och kväll annars blir det rufsiga skogsmullehåret tovigt oxå...
  • Gelé Hallon
    amomentlikethis skrev 2009-09-03 00:02:18 följande:
    önskar jag kunde testa olika medel för håret men jag har så känslig hårbotten att jag tål bara head and shoulders. har fått köra med det i några år nu, provar andra ibland men det går inte.
    Jag har känslig hårbotten och kör på balsammetoden, det gör att din hårbotten andas! Head and shoulders innehåller silikoner som egentligen gör det motsatta.

Jag har tips om hur du får fina lockar, det kräver inte lika mycket tid som att platta men dock lite jobb ändå.

Jag brukar tvätta håret med coop x-tra balsam, kostar 17 spänn för en halv liter. Sen så efter att jag tvättat av det i kallt vatten så har jag äppelcidervinäger i en sån där blomspruta, jag blandar detta med kallt vatten,
    sprutar ner hår och speciellt hårbotten för att få bort fett och så lindrar det mot klåda.

När jag är färdig så kramar jag håret med en torr bomullst-shirt och sen så sätter jag upp håret, inte som man gör med en handduk, det heter att ploppa och exat hur man gör hittar du på lockig.se

i alla fall, jag får världens finaste lockar av detta. Och jag har som du lite lockar där, rakt är, frissigt på andra sidan och det ser ut som om jag aldrig kammat mig typ.

Men med denna metoden så får jag lockar som folk avundas mig för.
  • ToKar
    linjes skrev 2009-09-04 06:27:02 följande:
    Fast det funkar ju i teorin bara,håret måste ju borstas morgon och kväll annars blir det rufsiga skogsmullehåret tovigt oxå...
    Då använder du fel produkter, man ska inte behöva borsta håret
  • linjes
    ToKar skrev 2009-09-04 09:18:21 följande:
    Då använder du fel produkter, man ska inte behöva borsta håret
    Nähä vad ska man göra då?
  • ToKar
    linjes skrev 2009-09-04 09:25:00 följande:
    Nähä vad ska man göra då?
    Men vad använder du i håret då? :) lättare att veta vad som är felet då...
  • linjes
    ToKar skrev 2009-09-04 09:33:30 följande:
    Men vad använder du i håret då? :) lättare att veta vad som är felet då...
    Ja det är ju dottern jag pratar om,och hon använder barnängens shampo och balsam och hon ser som sagt ut som skogsmulle
  • ToKar
    linjes skrev 2009-09-04 09:35:55 följande:
    Ja det är ju dottern jag pratar om,och hon använder barnängens shampo och balsam och hon ser som sagt ut som skogsmulle
    Jaha, okej Ta bort schampot då? massera in balsam i hårbotten och skölj ut. avsluta med att doppa huvudet i 1 del äppelcidervinäger och 10 delar iskallt vatten. Jag brukar ha det i en "bakskål", huvudet passar precis och det är lätt att flytta runt skålen. Håret ska inte sköljas ur efter att hon doppat huvudet i det... Håret blir glänsande, vackert och utan tovor... Du kan också göra hårinpackningar av olja, avokado. osv. Men det kan man göra när man har kommit in i de nya rutinerna, det blir för mycket på en gång annars
  • linjes
    ToKar skrev 2009-09-04 09:41:41 följande:
    Jaha, okej Ta bort schampot då? massera in balsam i hårbotten och skölj ut. avsluta med att doppa huvudet i 1 del äppelcidervinäger och 10 delar iskallt vatten. Jag brukar ha det i en "bakskål", huvudet passar precis och det är lätt att flytta runt skålen. Håret ska inte sköljas ur efter att hon doppat huvudet i det... Håret blir glänsande, vackert och utan tovor... Du kan också göra hårinpackningar av olja, avokado. osv. Men det kan man göra när man har kommit in i de nya rutinerna, det blir för mycket på en gång annars
    Ok då ska det prövas måste inhandla äppelcidervinäger bara,tackar
  • Virriga Vera
    Ogi skrev 2009-09-03 02:08:28 följande:
    Jag, som många andra här, avundas folk med lockar. :D Mitt tips till dig är att gå till frisören och be om en produkt som hjälper dig att få ordning på dina vackra lockar! Obehandlade lockar ser lätt slitna och rufsiga ut, men lägger du i rätt hårprodukt kan du se ut som en stjärna. Oroa dig inte över din känsliga hårbotten. Frisören kan säkert hjälpa dig att hitta något som passar just dig.
    Det tråkiga är om har så krulligt hår att det inte finns några produkter som egentligen hjälper. När man får välja en frisk hårbotten eller ett friskt hår. Jag har ett väldigt krulligt hår, mycket och tjockt hår med grova hårstrå. Efter att i många år haft midjelångt hår (alltid i flätor) så klippte jag det kort och det är så skönt. Jag tvättar och handukstorkar. Sätter i lite gojjamojja och drar fingrarna igenom. Klart. Skall jag platta det så struntar vi gojjamojjan, då tar vi lite kleggagegga, låter håret torka sedan plattar jag. Klart. Från att ha lagt timmar så har jag reducerat tiden med mitt hår till minuter och jag ångrar mig inte. Nu färgar inte håret ens, det är så fint när det skimrar lite i silver bland de mörka krullorna.
  • ToKar
    linjes skrev 2009-09-04 09:43:52 följande:
    Ok då ska det prövas måste inhandla äppelcidervinäger bara,tackar
    Naturlig hårvård är bäst. Häng gärna med i No poo tråden, där finns all fakta
  • linjes
    ToKar skrev 2009-09-04 09:57:00 följande:
    Naturlig hårvård är bäst. Häng gärna med i No poo tråden, där finns all fakta
    Faktum är att jag funderade på det ett tag men orkade inte läsa in mig i all fakta men det finns i bakhuvudet

Jag kör iaf bodyscrub med olja och socker och det var onekligen den bästa hudvård jag har kört
  • ToKar
    linjes skrev 2009-09-04 10:03:04 följande:
    Faktum är att jag funderade på det ett tag men orkade inte läsa in mig i all fakta men det finns i bakhuvudet Jag kör iaf bodyscrub med olja och socker och det var onekligen den bästa hudvård jag har kört
    Härligt, visst är det krångligt i början, men det är värt allt slit. Testar man en gång så sitter det sen Det svåraste är att sätta igång
  • Cornbread

jag har självfall, o borstar aldrig håret.

Svar på tråden Jag hatar mitt självfall!