Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Aga?

TS; självklart är det inte ok och tycker man att det är ok bör man söka stöd i sitt föräldrarskap

• SaramedM
    Judas skrev 2009-09-03 11:42:53 följande:
    Men ibland behövs en tilrättavisning. Föräldrar med små barn i dagens samhälle är rent för mycket curlingföräldrar.
    nej tvärtom så går trenden mot ett mer aktoritärt föräldrarskap igen, tyvärr måste jag säga
  • SaramedM
    Veladis skrev 2009-09-06 15:01:56 följande:
    Jag tror att det är lite både ock. Alltför många curlar och alltför många är för aktoritära. Kanske båda dessa ytterligheter kommer av att det är enklare på kort sikt att antingen vara för snäll eller att vara för strikt. Att hitta en bra medelväg, skapa relevanta regler och ramar tillsammans med barnen och följa dem kräver engagemang. Och avsett om man är hemmaförälder eller har sina barn på förskola måste man engagera sig i sina barn.
    jag vet ingen som curlar men allt för många som är för hårda

Däremot vet jag flera som är respektfulla och bra föräldrar
  • SaramedM
    Lidingöbo skrev 2009-09-06 17:21:08 följande:
    Det är en problematik när föräldrarna inte lär känna sitt barn så att tålamodet tryter. Det är också ett problem med tanke på att BO larmade om anknytning och att antal barnmisshandel har ökat. Jag tror att föräldraskapet har blivit mer som en "plötslig" korvstoppning i akutoritet när det i själva verket borde vara en "ständig" roll att vara förälder.Som vanligt håller jag med dig SaramedM för vi brukar samma syn på föräldraskapet.
    Du är däremot bättre på att uttrycka dig
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-08 23:15:55 följande:
    TS de där skulle du aldrig har skrivit här med ditt nick.. akta dig bara för att skriva ut om vem du är på din sida annars har du snart en soc anmälan från nån som läser denna tråd som dimper ner i brevlådan....Jag kan inget annat än att hålla med dig.. men tur är de väl att jag har spärrat min sida så inte obehöriga kommer in på den... det finns ca 6 pers på familjeliv som ja råkat ut för tidigare och mitt liv blev ett helvete efter det! De tror att de är bäst, störst och vackrast och aldrig gör ett enda fel.... men dom är bara stora i orden men liten på jorden :)Nej jag AGAR inte mina barn men jag lär dem vett och etikett och att det straffar sig på ett eller annat sätt att vara dum eller inte lyda!AMEN!
    Klart alla gör fel men jag slår inte mina barn vilket du tydligen gör eftersom du håller med TS
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-08 23:15:55 följande:
    TS de där skulle du aldrig har skrivit här med ditt nick.. akta dig bara för att skriva ut om vem du är på din sida annars har du snart en soc anmälan från nån som läser denna tråd som dimper ner i brevlådan....Jag kan inget annat än att hålla med dig.. men tur är de väl att jag har spärrat min sida så inte obehöriga kommer in på den... det finns ca 6 pers på familjeliv som ja råkat ut för tidigare och mitt liv blev ett helvete efter det! De tror att de är bäst, störst och vackrast och aldrig gör ett enda fel.... men dom är bara stora i orden men liten på jorden :)Nej jag AGAR inte mina barn men jag lär dem vett och etikett och att det straffar sig på ett eller annat sätt att vara dum eller inte lyda!AMEN!
    Om du inte agar vad i Ts håller du med om? för det han skriver om är aga och inte ok
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-09 22:39:11 följande:
    Vad skrev jag i min sista mening?? läs en gång till innan du har förutfattade meningar...Jag slår INTE mina barn men jag tycker att de ska lära sig vett och etikett!
    men vad håller du då med om?
    Jag förstår inte

Håller du med om att aga behövs i uppfostran men du använder det inte själv eller?

Vilket är ungefär lika absurt men lite bättre
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-09 22:38:42 följande:
    Vad skrev jag i min sista mening?? läs en gång till innan du har förutfattade meningar...Jag slår INTE mina barn men jag tycker att de ska lära sig vett och etikett!
    ja vem vill inte lära dom det men genom TS metoder lär de sig inte det
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-09 22:38:42 följande:
    eller är det så att du inte anser att det TS tar upp är aga? poch därför kan du hålla med och ändå hävda att du inte slår dina barn?
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-12 23:23:38 följande:
    VISSA barn borde ha ett stort kokstryk för det finns en del barn som är helt odrägliga och det är inte acceptabelt. Det finns undantag!Mina barn är som tur inte odrägliga så dem behöver ja inte daska eller ge kokstryk men däremot så får de höra ett och annat och gör de inte som ja säger eller sköter sig ja då får det konsekvenser men INTE genom slag!
    det finns INGA barn som ska ha ett stort kock stryk, jag blir mörkrädd av att du tycker det för du har så fel att det är tragiskt
Svar på tråden Aga?