Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Aga?

majess skrev 2009-09-30 20:28:08 följande:
    Göteborgs ,Tynnered sdn
    Va?
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:33:31 följande:
    Jag har ALDRIG påstått att din........ning har gett ditt barn autism..absolut inte
    Nej du skrev att det inte kunde uteslutas att den formen av aga kunde ge diagnoser

Försök inte nu
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:33:31 följande:
    Jag har ALDRIG påstått att din........ning har gett ditt barn autism..absolut inte
    varför skrev du inte ut ordet amning?
  • SaramedM

Morbid Mistress skrev 2009-09-30 20:36:59 följande:

Det kanske är något som stämde på 1800-talet eller nåt...
    Tyvärr behöver man nog inte gå fullt så lång tillbaka i tiden
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:41:00 följande:
    Men jag har aldrig påstått ngn koppling mellan autism och.....
    du skrev att du hade en vän som hade 7 barn och hade ammat sina barn förlänge och nu hade 3 av barnen diagnoser och man kunde inte utesluta ett samband
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:43:21 följande:
    Nilsfar,bara för att du är politiskt intresserad i ngn kommun betyder det faktiskt inte att DU vet hur det fungerar i verkligheten för din verklighet i din kommun behöver ju inte vara alla andra kommuner,stadsdelsnämders verklighet.
    Visa oss statistiken som du lutar dig emot tack

Eller är det bara tomma ord?
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:48:47 följande:
    den lagen gäller alla under myndighetsålder,även autistiska och andra med andra diagnoser....
    ja självklart gör den det
    Men det du påstår är ju mer än så,nått som du inte kan visa nått belägg för uppenbarligen
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:51:34 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-09-30 20:47:13 följande:Nej nej nej, LVU GÄLLER ALLA! diagnos eller ej.Men däremot så finns det en väldigt stor del där lvu blir aktuellt när det gäller barn med autism-överrepresenterat om ni så vill...pga dessa föräldrar ofta har en benägenhet att vilja att barnet skall bo hemma trots att det skulle må bättre av att vara på ett särskilt boende.där föräldrar inte ser deras barns behov.
    visa mig det, för detta stämmer så vitt jag vet inte

Så länge som inte familjerna är en dålig miljö för alla barn är de inte en dålig miljö för barn med funktionshinder!
    Väldigt få barn mår bra av att inte bo hemma
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:53:16 följande:
    ring tex tynnereds stadsdelsnämnd i göteborg o fråga dem om LVU är överrepresenterat vad gäller autistiska...
    Du hade ingen källa allstå, ok
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-30 22:07:09 följande:
    När ja läser dem sista sidorna blir jag lite frustrerad... de e sååå mycket dubbelmoral av det hela...Några säger att enligt statistiken är det på ett visst vis.... men sedan om någon kommer med statistik och det som står i den statistiken inte passar vissas galoscher nej då e det KOMMUNEN det är fel på och just DEM folket som skrivit det.majess tog upp vad göteborgs kommun tycker, tänker och vad det har för statistik och då påstår kanske 5 andra av er att det skulle va fel?????Hallå ser ni inte hur ni håller på och velar ? Vad är sant ska man gå efter statistiken och vad olika psykologer mm säger eller ska man gå efter vad varje enskild individ av 9 miljoner människor tycker?Ni säger att man ska lyssna på det pyskologer säger som hävdar en sak.. sen kanske det finns några andra psykologer som har en helt annan syn på det hela än va den första psykologen har och då är det helt plötsligt fel på vad prykologerna i ex göteborgs kommun skriver bara för att de inte skriver som dom i ex stockholm...Lägg ner och håll er till sakfrågan i TS istället...detta börjar spåra ur!Snacka om dubbelmoral.. HUR ska ni ha det egentligen?
    Hon har inte visat någon källa, att säga att det är på ett visst sätt räcker inte

Och just vad gäller behandlinge av våra barn med autism har hon ingen aning verkar det som, mer än att det förekommit och förekommer hemska övertramp från myndigheternas sida
Svar på tråden Aga?