Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Aga?

majess skrev 2009-10-01 08:27:10 följande:
    jag har inte problem med diskussioner..bara tycker att denna börjar tråka ut mig med fokuseringen på utvecklingsstörda..jag kan gärna återgå till aga.
    dels har vi inte pratat om utvecklingsstörda utan om autism och dels var det du som tog upp det genom att sprida dumheter du inte kan backa upp
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 22:33:46 följande:
    Hejsan mamman 2008,kul o ses igen:) Joina min tråd:www.familjeliv.se/Forum-5-172/m47687189.html
    förlåt men vad sjutton håller du nu på med?

" riktiga män som inte hänger på kvinnoforum" det är ju patetiskt
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-02 18:31:33 följande:
    [citat]Ett litet tips är att säga "Gud vad jag tycker att det är jobbigt att du gör så" till ditt barn istället för "Gud vad du är jobbig" I det ena fallet tillrättavisar du ett betende i det andra nedvärderar du barnet som person och påverkar ditt barns självkänsla negativt, speciellt om det händer ofta.[/citatmen ärligt,att va så överpedagogisk är ju ingen,spelaqr ingen roll vad ni säger,jag är helt övertygad om att en o annan groda slinker ur era munnar med för ingen är så perfekt.
    klart det spelar roll vad man säger till sitt barn!!

Och nej ingen är perfekt men man kan ju ha ett mål att jobba emot
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-03 20:52:13 följande:
    Visst är det skillnad,men som jag skrev tidigare så kan man ju faktiskt bete sig dumt som förälder o tröttna o sen be om ursäkt....se inlägg nr1022...attt säga till sitt barn på skarpen är inte att fräsa ifrån på ett sätt man ber sina barn om ursäkt för efter....men att säga nåt i stil med att "nu får du minsann sluta,du är skitjobbig som alltid kommer tjafsande när jag är i telefonen,lägger du inte av med det får du inget lördagsgodis!det är mänskligt o det tror jag händer alla,även er vad ni än har för bättre alternativ o tala med era barn så tror jag inte att ni kan leva upp till dem i verkligheten.vad ni än säger.
    ja det händer alla, skillnaden är att jag inte tycker det är ok
    Och förlåt men om man tycker att vissa barn behöver agas så har man inte en bra attityd mot barn
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-03 21:11:55 följande:
    om man tycker att barn skall ammas för länge anser jag inte heller att man har en bra inställning till barn.allt handlar ju om inställning eller hur??
    nej FÖR länge nej men det tycker inte jag heller så det är inget du behöver oroa dig för
    Desutom kan du inte jämföra amning med att slå barn!
  • SaramedM
    MalinEddie skrev 2009-10-03 21:13:39 följande:
    Jag har inte läst tråden men jämför du aga med amning?!
    ja de gör hon, eller i alla fall långtidsamning med aga( och det var den snälla jämförelsen i tråden kan jag säga.....)

Hon har slut på argument eftersom hon anser att vissa barn behöver ett kok stryck och övergår då till personangrepp
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-03 21:17:45 följande:
    daska på en hand lite löst för att markera jajja är inte aga för mig.att amma sitt barn upp i 4 års åldern är det för mig för då har man i mina ögon ett maktutövande mot barnet som är invant i en negativ spiral där mammans behov går före barnets,för det är mammans ansvar att stoppa amning......så amning i sig inom normala former och barnmisshandel=nej verkligen ingen jämförelse.
    Min amning har aldrig varit något annat än i normal form!!!!! Vilket behov hos mamma skulle det fylla?

Att daska är aga och att tycka att det är ok säger en del om synen på barn
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-03 21:19:40 följande:
    klart erbjudande påverkar synen på barns värde lika mycket som ngt annat.att erbjuda ngt som bara när ett sjukt beteende hos både mor o barn är väl helt uppåt väggarna!
    Sjukt beteende? på vilket sätt?

Undrar varför HAB,BUP etc inte håller med dig om detta nu är så sjukt
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-03 21:24:14 följande:
    hab o bup var ju precis dem som du inte ansåg dig få ngt stöd av.....hur ska du ha det?
    stöd har de kanske inte mycket men de har inte sagt nått annat än posivtiva saker om att M ammades
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-04 16:07:46 följande:
    jag hycklar inte utan tycker att om man sköter uppfostran på ett bra sätt behövs inte daskar,men då får man vara sträng o inte ha ungar hängandes i kakan............annars måste man för att få fason på dem.
    nej det är ju det man aldrig någonsin måste göra

man behöver varken vara sträng eller använda aga
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-05 20:52:00 följande:
    kanske om du hade upplevt rännande tjatiga ungar som frågar 1000 onödiga frågor utan att föräldern säger till och du tvingas svara på en massa frågor från ett barn som inte ens är ditt att ha tålamod med,då hade nog även du tyckt att en dask på handen vore lämpligt,lagtext eller ej...
    Nej , aldrig, aldrig,aldrig är en dask lämplig
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-05 21:00:12 följande:
    visst ok.Men det finns faktiskt ungar som är oerhört påfrestande att ha o göra med!och det är ju så att det oftast är deras föräldrar som sitter o flinar lite lamt o säger att han el hon har en liten period just nu,hi hi skrattar bort det och låter ungen fortsätta pilla sig i näsan för att sedan ta ex DITT glas o dricka ur medans mamman sitter där o ler lite fåningt o ger en tvärdum kommentar typ:nej men olle då!så får man väl inte göra...hihi goa du mammas lilla skrutt....dessa ungar spyr jag åt,FAST jag vet att det är deras föräldrars fel.men jag har sagt det innan i denna tråden,om en hund skiter på din gräsmatta och morrar åt dina barn då tycker du inte om den hunden fastän du vet att det är ägarnas fel att den är som den är....det hjälper iaf inte ,du gillar inte hunden bättre för det!
    jag har inte mött några såna barn
    Sen ska man vara väldigt medveten om att den attityd som de vuxna runt om barnet( även du när du är där) utrstålar påverkar barnets beteende enormt
    Kanske är det därför du träffar så många barn som beteer sig så och vi andra inga`?
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-05 21:10:00 följande:
    tyvärr måste jag säga att jag harväl haft otur då....tyvärr .
    eller så får du inse att barn svarar väldigt mycket på den attityd som de vuxna de träffar utstrålar
    och en vuxen som tycker att de borde få en dask utrstrålar ingen bra attityd!
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-05 21:25:45 följande:
    konstigt då att min utstrålning kommer från ungarnas attityd...
    Barn kan man påverka med sin attityd, du borde nog jobba på den
    Inget barn kommer att bli avslappat och trevligt i närheten av någon som vill slå dom
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-05 21:31:15 följande:
    få käft på barnen så att de inte stör!!!
    just den attityden jag syftade på....
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-05 22:20:17 följande:
    det är exakt vad jag menar! försiktig,kollar av,ser om det är ok! precis så ska barn vara!!!!! o du har ju som mig lyckats utan att aga vilket för mig innebär att det är rätt uppfostran kombinerat med bra gener...de andra som är mer framfusiga kunde gott stoppas lite mer markerat.
    Bra gener?

Du skrämmer skiten ur mig
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-06 21:16:43 följande:
    mobbarna skall agas och nu menar jag faktiskt rena spöstraff!!! en dask på handen...nä nä nä...jag skiter rent ut sagt i vilka botten problem en mobbare kan tänkas ha,tar personen ut det genom mobbing-ja,då ska den ingen hjälp ha,flytta ungen,skapas det mobbing där med från dens sida-flytta igen och igen och igen så att den som mobbas tillslut mår så dåligt över alla flytten så att det kan äntligen räknas som lika mot vad den har gjort andra!!!öga för öga.tand för tand!
    Ok, ja din syn på barn med problem är verkligen helt sjuk
    En person som tror att våld hjälper mot våld behöver hjälp
Svar på tråden Aga?