Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Aga?

pingstlilja skrev 2009-09-25 11:09:11 följande:
    Ts är inte reggad längre så det är väl ingen ideé att argumentera mot henne.
    nej men det finns ju de som håller med ts och som är kvar i tråden bland annat mamma2008
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-27 00:35:53 följande:
    helt rätt men du att slå på näven eller ta bort den det är barnmisshandel anser vittra, saramedm. hönamor, tjabbaellernåt, bonanza, velandis och många fler här inne så akta dig för att prata högt om det.... det har varit på tal förut så akta dig för dom! Annars har du snart soc som bankar på dörren hos dig så ta och redigera din profil så de inte kan läsa ut vart du kommer ifrån eller va du heter...Jag personligen tycker att du gör ALLDELES rätt.Det är där min gräns går den med :)Ha de gott.
    skitsnack på ren svenska, att ta bort barnet är inte misshandel
    Att slå i luften är att skrämma barnet, men inte misshandel
    Om hon syftar på att slå på barnets hand är det aga och inget som någon ska göra!

Det du pratar om är däremot misshandel och ren idioti eftersom du påstår att det finns barn som behöver ett kok stryk!
  • SaramedM
    Liten2008 skrev 2009-09-26 11:44:46 följande:
    Slå på näven eller helt enkelt ta bort den (inte ordagrannt ), där går min gräns och det ifall de gör någonting med handen som jag gång på gång bett dem sluta med. (dra i gardinen, plocka blomjord ur krukan, banka på TV-n, äta kobajs...Reflexen blir att de slutar, vilket jag bad om från början.Nästa gång lyssnar dem eller så är det bara att repetera tills de lärt sig
    Menar du att du slår barnet på barnets hand?
  • SaramedM
    Liten2008 skrev 2009-09-27 10:30:08 följande:
    Självklart, jag trodde inte det var dialektalt att kalla hand för näve?
    ok, ja då har mamma2008 rätt, det du sysslar med är aga och inte ok

Hur kan du tycka det? Att slå sina barn är sjukt
  • SaramedM
    Liten2008 skrev 2009-09-27 10:38:04 följande:
    Att dina föräldrar inte uppfostrade dig rätt märker jag då du helt saknar respekt för andra människor genom att kalla dem sjuka.De borde anpassat sin uppfostringsmetod efter dig som person men jag hoppas du kommer förlåta dem en vacker dag och inte bära sådant agg inom dig.
    jo då de gjorde de, bland annat med lavetter..... och därför står jag till 100% för att det är sjukt att slå sina barn
  • SaramedM
    Liten2008 skrev 2009-09-27 11:00:25 följande:
    Du verkar inte svarat bra på deras uppfostringsmetod, därav skrev jag att de borde anpassat uppfostringsmetoden efter dig som person.
    jo det har jag gjort, jag har tagit 100% avstånd från såna idiotier

Låt mig gissa, dina föräldrar agade dig?
  • SaramedM

Jag är alltså ouppfostrad för attjag tycker att det är sjukt att slå sina barn?

• SaramedM
    Liten2008 skrev 2009-09-27 11:13:50 följande:
    Du gissar helt fel och du visar ett människoförakt.Jag anser att du brister som den perfekta människan du försöker vara genom att kalla folk sjuka och idioter för att de/ uppfostrar barn på ett sätt du bestämt dig är fel för att det inte fungerade på dig mer än att känna agg.
    jag har inte kallat någon för sjuk! Men det är sjukt att slå sina barn, beteende är sjukt inte personen
    Att slå är inte att uppfostra, det är att misshandla och har ingenting med barnuppfostran att göra

Vadå inte fungerade?nej så klart att det inte fungerar, det funkar inte att slå barn

´
  • SaramedM
    Liten2008 skrev 2009-09-27 15:47:37 följande:
    Så om vi vred tillbaka tiden till 1978 så skulle du tycka att det är okej ifall det nu är lagen du lutar dig mot som grund till ditt tycke?Att klappa till handen på ett barn som blivit tillsagd att ta bort handen flertalet gånger är inte att aga, det är att uppfostra så vi talar om äpplen och päron.Nej, jag är inte samma person som någon annan.Känner du dig ensam om att själv känna så eller varför undrar du?Det finns troligen föreningar med hemsidor om sånt, jag kan säkert hitta bra länkar ifall du och du vill ha.
    Jo det är aga, om du är så säker på att du har rätt så ta upp det med BVC nästa gång....

Min fråga är obesvarad, agade dina föräldrar dig?
  • SaramedM
    Liten2008 skrev 2009-09-27 11:13:50 följande:
    Du gissar helt fel och du visar ett människoförakt.Jag anser att du brister som den perfekta människan du försöker vara genom att kalla folk sjuka och idioter för att de/ uppfostrar barn på ett sätt du bestämt dig är fel för att det inte fungerade på dig mer än att känna agg.
    nej du visar ett förakt mot ditt barn eftersom du tror att aga är ett sätt att uppfostra
Svar på tråden Aga?