• Gelé Hallon

tik blöder efter valpning

Jag undrar hur länge en tik blöder efter valpning? HAr en tik hemma som fick valpar för 15 dagar sen och ibland kan det komma en seg trögflytande blodflytning. Speciellt efter att hon kissat.

Är detta normalt?

• Svar på tråden tik blöder efter valpning
  • Kan inte bli bättre än såhär

Om avslaget är mörkt/grönt så här nånga dagar efter kan livmodersinflammation vara på g och då är det akut annars kan hunden stryka med på bara några dagar.

• ModestyB
    LjubaviMoja skrev 2009-09-04 00:05:23 följande:
    Ja verkligen ,människan kan säkert inte svaret själv men jävlas är h*n bra på som många andra här på FL.
    Är det att jävlas att hävda att en person borde haft koll på det mest grundläggande långt innan hon parade sin tik. En akut livmoderinflammation som kräver kastrering kan yttra sig på precis samma sätt. Det hade hon vetat om hon gått en uppfödarutbildning-eller åtminstone ringt en veterinär istället för att fråga Familjeliv som inte direkt är fullproppat av hundkunnigt folk.
  • tinkerbell
    ModestyB skrev 2009-09-04 13:02:30 följande:
    Är det att jävlas att hävda att en person borde haft koll på det mest grundläggande långt innan hon parade sin tik. En akut livmoderinflammation som kräver kastrering kan yttra sig på precis samma sätt. Det hade hon vetat om hon gått en uppfödarutbildning-eller åtminstone ringt en veterinär istället för att fråga Familjeliv som inte direkt är fullproppat av hundkunnigt folk.
    jag håller med dig,,man ska nog vara elka mot sådana okunniga uppfödare,,jag gissar på att hon har en blandrastik som hon parat med en blandras hane för att tjäna några tusenlappar,,visst e jag elka??man ska vara väldigt påläst när man tar på sig rollen att para sina husdjur,vet man inte vad som komma kan,så ska man inte hålla på med uppfödning,,istället för att leta sig fram på internet om information vad som kan hända så kan man ta den tiden och gå en uppfödar kurs..eller så kan hon ringa en veterinär direkt,,det tar bara en minut och kostar inte tusenlappar......
  • Euphoria
    kokulan skrev 2009-09-04 00:01:17 följande:
    Fy vilket trist svar!
    Sant svar tycker jag, som uppfödare är man såklart medveten om att tiken har avslag många veckor efter födseln.
    Vet man inte det borde man faktist ha gått en uppfödarutbildning INNAN man bestämde sig för att ta valpar.
  • LjubaviMoja
    ModestyB skrev 2009-09-04 13:02:30 följande:
    Äh lägg ner va..saken är redan gjord man kan försöka att hjälpa istället med frågan som ställs så ja det är för att jävlas och du är bara en utav dom.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • LjubaviMoja

Oj nu började ännu fler moral tanter ta till sig modet och provocera och spy galla nu mår ni bra va? att hävda sig vara bättre än alla andra är jo såååååååååå kul.

• Euphoria

Ja, jag hävdar absolut att jag kan mer om hundavel än ts.
    Vet inte om jag förtjänas att kallas för moralkärring för det? Att leka med liv utan att veta vad man gör är i min värld oansvarigt. Dessutom behöver världen knappast fler valpar av den blandningen.

• tinkerbell
    LjubaviMoja skrev 2009-09-04 15:46:03 följande:
    Oj nu började ännu fler moral tanter ta till sig modet och provocera och spy galla nu mår ni bra va? att hävda sig vara bättre än alla andra är jo såååååååååå kul.
    ja med sånna som du som uppmuntrar dessa oseriösa uppfödare så måste vi moraltanter finnas oxå.varför ska vi då ha bra uppfödare som gör allt för att bidra till sin ras,,ja visst varför ska inte då alla avla på sina djur,,just för att de inte vet vad de håller på med,man ska inte föda upp om man inte kan,,man ska inte heller skaffa barn om man är missbrukare eller inte kan ta hand om de,,vad är det som är konstigt med dessa kommentarer..

ljubavi moja=min kärlek,,du vet väl att vi har rätt...
  • LjubaviMoja
    tinkerbell skrev 2009-09-04 15:57:39 följande:
    ja med sånna som du som uppmuntrar dessa oseriösa uppfödare så måste vi moraltanter finnas oxå.varför ska vi då ha bra uppfödare som gör allt för att bidra till sin ras,,ja visst varför ska inte då alla avla på sina djur,,just för att de inte vet vad de håller på med,man ska inte föda upp om man inte kan,,man ska inte heller skaffa barn om man är missbrukare eller inte kan ta hand om de,,vad är det som är konstigt med dessa kommentarer..ljubavi moja=min kärlek,,du vet väl att vi har rätt...
    Alla gör som dom vill inte mitt att lägga mig i TS har knappast frågat om vad ni tycker om denne utan ställde en vanlig jäkla fråga som ingen tycks ha svar på utan bara en massa provocerande svar som vanligt. Jag ger upp tänker inte ge er mer tid att njuta över hur perfekta ni er.
  • hundpuss
    LjubaviMoja skrev 2009-09-04 15:44:42 följande:
    Äh lägg ner va..saken är redan gjord man kan försöka att hjälpa istället med frågan som ställs så ja det är för att jävlas och du är bara en utav dom.
    Ja men om man söker hjälp på äment, är FL rätt ställe att fråga då?
Svar på tråden tik blöder efter valpning