Inlägg från: dinana |Visa alla inlägg
  • dinana

vi i linköping 1

Ingen som vill hänga med till stan å ta en fika?

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana
    Fru T skrev 2009-11-12 22:56:55 följande:
    80  redan??? Min fina groda ligger stadigt på 62 (vissa är för små) -68 å hon blir 5 månader på söndag... Ne några för tighta kläder har vi inte råkat på här inte å då följer hon kurvan finfint så olika det kan va!
    jo, men har fortfarande mycket kvar i 74, men bodysar börjar bli för smått.
  • dinana

Leonard har 74/80 i kläder och 19/21 i strumpor (fast de är väldigt små tycker jag, så har faktiskt bröjat köpa 22/24 ibland).

Molly som fyller tre år i mitten av december har 104/110 i kläder.

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-13 13:03:31 följande:
    Jösses, det låter väldigt stort för en 5 månaders! Vincent har storlek 22/24 på sina strumpor o 22 i skor o han är snart 20 månader o det är den storleken han ska ha då.
    Ah, jo fast det är ju inte storleken på foten egentligen som är problemet utan vidden på dem. storlek 16/18 är ju så smala så de sitetr ju åt så att han inte får något syre i fossingarna... det finns lite vidare strumpor på vissa ställen.. men 19/21 har funkar bra än så länge.

Mollsan har 26 i skor, men 28/30 i strumpor. Eller vi köper det till henne.. 25/27 är ju så små.
  • dinana
    Noblesse skrev 2009-11-13 13:32:25 följande:
    Din son har verkligen vuxit till sig dinana När Hugo var 5 månader så började vi nog också med stlk 74, men det kunde han ha ett BRA tag för han hade en lång period där han inte växte så mycket. Nu är han 13 månader och har stlk 80/86, 86 behövs i bodysar medan byxor brukar passa bra med 80 På ettårskontrollen var han 78,5 cm lång och vägde strax över 10 kg om jag inte minns fel, men nu är han nog lite större för han har blivit otroligt duktig på att äta om man jämför med förut, fast å andra sidan springer han ju runt hela dagarna så det lär väl gå åt
    Jo, med tanke på att han ba vägde 1,9 när han föddes, så har han ju gått upp bra procentuellt. 6 kilo åtminstone. Han hade vuxit tre centimeter på tre veckor sist.. men men, nu har det nog stannat av lite. Han hade väl en växtkick i några veckor. Men men, vore ju kul om han låg kvar på den kurvan ett tag till. Dock tycker jag att smalnat av lite den senaste tiden, men så rör han ju så mycket mer på sig nu också. Sover inte hela dagarna längre =)
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-13 13:33:49 följande:
    Oj, Leo är 4,5 år och har 28/30 i strumpor och 30 i skor och då ligger han över det som han egentligen "ska" ha.
    3-4 år står det i kläderna så det borde väl stämma bra på Molly tycker jag.. hon kan ju inte ha mindre kläder för de är ju så korta i ärmar och ben. Visst att jeansen är ltie långa, men de går ju att vika upp. Vi köper mest tunikor till Molly för jumprarna är ju så extremt små. De passar ju liksom bättre till Leonard nu än till henne.
  • dinana

Ni som testat p-stav, hur snart efter insättningen blev ni rekommenderade att vänta med samlag... en dag, en vecka, en månad???

• dinana

Nej det var ju det jag tyckte var konstigt, att det inte stod något om det...

• dinana
    Indratvillingmamma skrev 2009-11-16 09:17:41 följande:
    Tänk när mina barn var små så hade vi helt motsatt problem. Långa smala fötter och ben utan hull på. Så alla strumpor flög av fötterna. Hemma med halvsjuk son idag. Han hade hög feber igår kväll men är feberfri idag så han vilar upp sig. Jag har planerat att få ändan ur vagnen. Har fortfarande 2 st flyttlådor kvar som står ouppackade sedan flytten för 3 månader sedan. Att det ska vara så trögt med de sista! Vore skönt att få allt klart bara. Alltså vilket väder! Säg inte att det är så här hela vintern är här? Jag vill ha snöööö!
    Tyvärr, ser vintern oftast ut så här i Linköping. iI alla fall till 90%.  Som Becka skrev så kommer det oftast snö i slutet runt feb-mrs.. kan komma lite snö som täcker marken någon dag men oftast inte mer. Min termometer visar på 9,5 plusgrader idag.
  • dinana

Jobbigt, ja här har man försökt å få tag på vårdcentralen sne kl 8 i morse.. men nu ber dem en bara att återkomma imorgon istället för telefonkön är full ???? jag skall ju ba ha numret till min läkare så jag vet hur det gick på röntgen.. skall man gå dit istället. trodde de skulle ha hört sig förra veckan, men inget än så länge. 7-10 dagar har det ju gått.. två veckor snarare...

• dinana

Jag tyckte inte det var så mycket ungar ändå... hade nog fått för mig att det skulle vara mer ungar. Men det var många riskgruppsmänniskor där, gubbar och tanter som skulle vaccineras. Vi kom dit vid halv tre och kom nog därifrån vid halv fyra, så en timme totalt. Det var dock mycket mer folk när vi gick.

• dinana

Här tog de i armen, så det är nog olika från vc till vc. Inga biverkningar här mer än att de var lite ömma runt stickhålet. Men inget som märkts av. Har varit med morfar och morbror hela dagen ochd et har då inte varit några sura miner.. däremot var Molly extremt trött nu när vi kom hem för en kvart sedan och stupade i soffan framför barnkanalen.

• dinana

Leonard är fem månader och Molly är 2 år och 11 månader.

• dinana

De fick i armen på Skäggetorp Vårdcentral.

Svar på tråden vi i linköping 1