Inlägg från: dinana |Visa alla inlägg
  • dinana

vi i linköping 1

Firstandhappy skrev 2009-09-20 11:41:34 följande:
    ta reda på vart dom säljs o köpa den direkt därifrån..
    jo, jag var inne på deras sida och frågade.. men de hade den inte kvar längre.. äldre modell
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

en snowsuit i denim.

• dinana
    Firstandhappy skrev 2009-09-20 11:49:24 följande:
    fråga om hon kan ändra sig o du betalar extra frakt..
    ja precis, om man bjuder kan de vägra att skicka den då?
  • dinana
    LittleMee skrev 2009-09-20 13:58:30 följande:
    Vill du verkligen ha den så kanske du kan köpa två overaller så det är lite mer värt för säljaren gå till postkontoret . Beroende på priset kanske du kan sälja den andra vidare på Tradera? Har du en länk till auktionen så man får se?
    cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll&item=200383511881&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
  • dinana

Ibland är man bra smart. Kom ju på att hon skickar ju inoim england. så skall be henne att skicka dem till en kompis där som sedan kan skicka dem vidare till mig =) Är jag inte för smart eller!

• dinana

Nej men fyyyy.. jag glömde att godkänna budet.. och en annan la bud och vann averallen istället. Skall gå å låsa in mg i garderoben nu...

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-09-20 19:01:06 följande:
    god kväll allesammans.här skule vi äta korv med bröd.kommer hem och öppnar korven och ser att den är grön! trots att den ska gå ut om 4 dagar tur att man har mer snabb mat i frysen hoppas alla har haft en bra dag.här har vi tagit det lugnt i veckan ska jag börja sy för fullt.ska bli många mössor,klänningar mm
    du kanske kan fixa mina mammabyxor då?
  • dinana
    LittleMee skrev 2009-09-20 21:25:32 följande:
    Nu har vi varit och tittat på en lägenhet i Berga. Vi var den tredje som hade tittat på lägenheten men han som bor där nu tror att vi får den även om de andra har högre poäng. Ena stollen hade för höga tankar om Sverige. Lägenheten kostar mer än vad soc har satt för maxgräns på hyra men han ville ändå ha den. Den andra fick inte för frugan för att det var nån parabolskugga i det området så de inte kunde se kanaler från hemlandet. Området verkar lite lugnare än på Luftvärnsgatan men det kändes ändå inte rätt... Sambon sitter och kallar mig för "smygrasse", tror han har missat vad för färg på håret jag har .
    Här byter man hårfärg titt som tätt så hårfärgen spelar nog tyvärr inte så stor roll.. jag är också smygrasist... skall jag trivas i ett område så skall det vara där det bor genuina svenskar.... inte itblandat med massa indier, perser och ja vad de nu är för något
  • dinana
    LittleMee skrev 2009-09-20 21:52:19 följande:
    Nu vet alla i tråden om det så jag antar att du inte längre är en smygis .

Menar du 100 % svenskar ? eller räknas ex adopterade eller andra generations svenskar som svenskar ?

På vilket sätt skulle du inte trivas om området var blandat med ja... allt möjligt ?
    Jadu, jag är nog ingen rasist alls... men det som stör mig mest är nog att vissa människor inte kan anpassa sig till de nya platserna de kommer till och vägrar följa lagar med mera.

Tror inte hudfärgen spelar någon större roll. Har alltför många vänner och släktingar som är adopterade/från främmande kulturer.

Menade bara på att det skulle vara skönt att bo någonstans där man inte skall behöva känna sig rädd när man går ut om kvällarna. Vet inte hur alla andra här inne är uppväxta, men själv bodde jag ute i skogen med fyra mil till närmsta stad. Jag visste knappt vad en stad var förräns jag började skolan. Det var jag grannarna och djuren och sen hela världen (ja eller de närmaste kilometrarna hemma som var mitt liv då). Snacka om surprise när man började grundis och sen tog sitt pick och pack och flydde lanthålan och flyttade 15 mil till Kalmar ihop med sambon.
  • dinana

när jag gick i grundskolan så fanns det inte en enda invandrare på hela skolan... så det beror nog på var man bor. vet inte hur det ser ut idag dock.

Svar på tråden vi i linköping 1