Inlägg från: Joddan |Visa alla inlägg
  • Joddan

Bugaboo-tråd nr 19

Stargirl skrev 2009-10-05 18:19:44 följande:
    blogg.aftonbladet.se/pappabloggen Men då....kan ngn tala om för honom att han satt fast sufflan fel *s*
    Det är ju pinsamt hjur har har satt ihop hea vagnen... lämnade en kommentar för några månader sedan men han verkar fortfarande inte ha fattat :)
  • Joddan

Min Bee-suflett är "randig"... Kan canvas som är köpt i mars verkligen hunnit blekas?? För det är typ två mörja fläckar på sufletten. På dem delar som är "inne" när man fäller ihop sufletten. Går detta att reklamera så att man får en ny? Köptes på Bonti...
    Fast jag inväntar en burberry suflett igentligen så de gör inget, men de kan ju vara bra att ha en orginal i fint skick också...

• Joddan
    Joddan skrev 2009-10-12 11:05:03 följande:
    Min Bee-suflett är "randig"... Kan canvas som är köpt i mars verkligen hunnit blekas?? För det är typ två mörja fläckar på sufletten. På dem delar som är "inne" när man fäller ihop sufletten. Går detta att reklamera så att man får en ny? Köptes på Bonti... Fast jag inväntar en burberry suflett igentligen så de gör inget, men de kan ju vara bra att ha en orginal i fint skick också...
  • Joddan

Någon som har mailadressen till den svenska tjejen som jobbar för Bugaboo. Kanske kan maila henne om min suflett, eftersom att ingen här inne vill svara .
    Visst borde jag få en ny...

Joddan skrev 2009-10-12 11:05:03 följande:
    Min Bee-suflett är "randig"... Kan canvas som är köpt i mars verkligen hunnit blekas?? För det är typ två mörja fläckar på sufletten. På dem delar som är "inne" när man fäller ihop sufletten. Går detta att reklamera så att man får en ny? Köptes på Bonti... Fast jag inväntar en burberry suflett igentligen så de gör inget, men de kan ju vara bra att ha en orginal i fint skick också...
  • Joddan
    Shoegirl skrev 2009-10-12 14:32:12 följande:
    I första hand ska du prata med din återförsäljare - inte med Bugaboo. Jag skulle prova att tvätta suffletten först då damm fastnar och ger konstiga reflexer har jag märkt. Annars är det lite svårt att bedömma hur din ev. reklamation bedöms utan att ha sett vagnen. Och i slutänden är det ju ÅF som bedömmer ändå.
    Den är köpt på Bonti, men inte utav mig...
    Jag har alla kvitton och allt, men vet inte om de vill reklmaera eftersom att jag är 2a hands ägare?
    Har provat att tvätta....
  • Joddan
    Shoegirl skrev 2009-10-12 14:43:32 följande:
    Står det något namn på kvittot då? Annars kanske säljaren vill hjälpa dig?
    Japp det står hennes namn på kvittot tyvärr. Kanske kan maila till Bonti?
    Dem jag köpte av var jätte trevliga. Och vagnen var oanvänd och fin. Jag vet inte om jag vågar ringa till dem igen och begära ngt sådant... Det konstiga var att när jag hämtade vagnen hade dem inget barn? Fick ngn känsla av att barnet inte fanns längre??? Eller så är det bara mina vilda fantasier...

Men maila Bonti och skicka bilder?
  • Joddan
    Kajsan skrev 2009-10-12 22:21:41 följande:
    Garantin gäller alltid bara första köparen Så du kan inte reklamera. Men en ny suflett kan du ju alltid köpa. Kostar typ 500 eller så.
    Man kan ju alltid försöka . För på kvittot står inget namn.... Men sedan fick jag ett till papper, och där står hennes namn . Och man behöver väl bara kvittot igentligen???
  • Joddan
    Kajsan skrev 2009-10-13 09:26:14 följande:
    Ja, fast de flesta som säljer vagnar har skrivit upp köparens namn så de kan dubbelkolla med kvittonumret när det kommer in reklamationer.
    Aj då. Ska prova att tvätta den igen nu idag. Med flyttande tvättmedel. 30 grader va? Kan man föresten lägga den i torkskåp? Har torkat den "vanligt" innan. Men de går ju ngt fortare i torkskåp...
  • Joddan
    Rosa Bubbelgum skrev 2009-10-13 11:59:09 följande:
    En liten fråga: Jag har beställt en cameleon och undrar nu om den blir liten när man fäller ihop den? Vi funderar på att köpa en ny bil med 7 säten i och då är ju inte bagageutrymmet så jättestort.
    Jag får in min i vår lilla Polo...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19