Inlägg från: Joddan |Visa alla inlägg
  • Joddan

Bugaboo-tråd nr 19

Kan man hänga Bee-sufletter i torkskåp??????????????????????????????? Står bara att man inte får tumla i inst.boken... Har hängt en tidigare men vill inte hänga den i tvättstugan över natten....!!!!!!!

• Joddan
    Shoegirl skrev 2009-10-13 21:08:31 följande:
    Inte enligt instruktion och jag skulle inte göra det. Alla plastmaterial åldras av värme.
    I min står det inget om torkskåp, bara tumlare. Men då får jag väl hänga den här hemma då.. Tack!
  • Joddan
    Kajsan skrev 2009-10-14 11:56:47 följande:
    Häng den över en stol så är den torr dagen efter.
    Den var typ torr när jag tog upp den... Men den är fortfarande fläckig efter två tvättar...
    Det var efter att maken var ute i regenen och när han kom hem fällde han ihop sufletten. MORR!!! Han får aldrig med köra min Bee, han får ta Camen om han ska ut i regenet... BAJS!
  • Joddan

Fröken Småland skrev 2009-10-14 14:43:31 följande:

Men då förstör han säkert den också När du skriver fläckig, menar du flammig då eller är det regelrätta fläckar? För i så fall prova med galltvål innan du kasserar den...
    Nja, det är inte fläckar utan... Det är mörkare röd färg på vissa stället... Den är mörkröd där när man fäller ihop sufletten uppe på stolen, så är det vissa delar som är "inne". Där är den mörkröd... Antingen är det väl att den stått i fukt ganska många timmar, eller så är det inte alls min mans fel och den är solblekt. Men jag tycker att jag borde märkt det lite tidigare.
    Ska prova galltvål. Handtvätta och skrubba? Ska jag prova såpa också kanske?

Min man tycker förövrigt inte att den är förstörd, för att den är ju helt funktionsduglig fortfarande. De sa han efter att han satt sig på vårat röda parasoll och med en flaska solskyddsfaktor unde rsig. Inte så snygga fläckar. MEN FULLT FUNKTIONSDUGLIG... Han har fått körförbud av mina vagnar...
  • Joddan

Sorry, går till svammeltråden och frågar...

Joddan skrev 2009-10-15 12:31:51 följande:
    Vart kan man köpa Petunia Pickle bottom filtarna någonstans??
  • Joddan
    Stargirl skrev 2009-10-28 19:35:28 följande:
    Ååååh, han har bara använt Cameleon tills nu tror jag. Brun med vit toppklädsel.
    I know! Och han har en röding.. som jag
  • Joddan
    FW81 skrev 2009-11-02 14:47:44 följande:
    Hej! Har en cameleon och när vi nu skulle byta till sittdelen så fick vi problem. Kämpade som galningar för att knäppa fast sittdelstyget över ramen, det var nästan omöjligt att kroka fast tyget över de där spikarna som sitter på ramen för att sen kunna spänna fast tyget runt om. (Hoppas ni förstår vad jag menar!) Min man fick bruka lätt våld för att lyckas och jag kände att det här kan inte stämma. Och när vi sen skulle sätta fast bygeln över sittdelen, så passade inte den! Vi hade helt enkelt dragit ihop ramen så att den blivit för smal för bygeln! Tog vagnen till leverantören som konstaterade att vi monterat rätt, men att tyget troligtvis var felsytt! Har ni varit med om detta? Känns skitsurt att nu behöva byta tillbaka till liggdelen igen och vänta på nytt sittdelstyg.. (Har väntat i nästan två månader på nytt chassi innan, så jag är rätt less).
    Hahah!
    Det SKA vara svårt, nästan omöjligt att få på sittdeltyget. Så har det varit med alla mina sittdelar att de vartit min man som gått hänga i remmen för att få på den. Så det var konstigt att du kunde reklamera.
    Min bygel är också så, man får dra lite i bygeln innan man kan klicka i den så sitter den jättebra!! Har inte tänkt att reklamera pga det...
  • Joddan

Hej hopp!
    Nu ska jag ut på resa igen(ska överaska maken med att röva bort honom till Arlanda)! Denna gången blir det inte så långt utan till Turkiet....
    I sommras var vi till USA med vår Cameleon men nu när vi har Bee så tänkte vi ta den. Grejen är den att jag inte har någon väska till Been (och till Cammen lånade jag en)...
    Får man ha med sig vagnen in på flyget och fälla den där? Been blir ju så pass liten? Jag har sett folk som slänger in vagnen det sista dem gör innan de går på planet, hur gör man så man slipper att checka in vagnen redan vid inpassering på flygplatsen??? Och finns det någon slags skydd för vagnen på Arlanda om man inte har en egen väska(om jag inte får ta med den som handbaggage)?

• Joddan

Tips..

Mammashop har värsta rean på massor.
    Så jag köpte en SkipHop Saddlebag för 270 ord. pris 350

Kram

• Joddan
    Denim skrev 2009-11-12 13:30:34 följande:
    Jag googlade Bugaboo Bee Denim och det tillverkades tydligen bara 50 ex inför Selfridges 100 års jubileum i våras. Man kanske kan hitta på brittiska Ebay el. dyl?
    Kan ju alltid kika runt lite... Den var fin!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19