SaramedM skrev 2009-09-13 16:22:00 följande:
barnet är ert gemensamma ansvar för sjutton, du har valt att leva med det barnet=ditt ansvar också
Jag har ett barn och det är det som jag och gubben har gemensamt och han har två barn.
Slutdiskuterat gällande det.
Jag har redan kommit på vart skon klämmer för hans del och det är inte tack vare bittra biokommentarer.
Han kommer aldrig få det han vill ha, han valde att spräcka den förra familjen och han kan inte limma på skärvor av den med Karlssons klister på det jag ser som min familj.
Tråkigt för honom.
Och för mig att han har de förväntningarna/förhoppningarna.
Jag komemr aldrig ta det mamma-ansvaret han önskar utan jag kommer fortsätta göra det jag gör eftersom det är så det känns mest rätt för mig.
Jag gör en hel del men jag kommer aldrig tycka att det är charmigt när han förstör något, jag har ingen kärleksbuffert att plocka fram då han är fördjävlig, jag kommer aldrig känna ett naturligt intresse för honom utan behöver tänka mig för att försöka fråga hur dagen har varit trots att jag inte bryr mig om svaret det minsta egentligen, så kommer jag titta "intresserat" och ställa följdfrågor osv.
Tänk så mycket lättare världen hade varit ifall PK-ryttare hade kunnat acceptera att man kan vara en fungerande människa trots att man inte prioriterar andras barn framför sig själv och sina egna