SaramedM skrev 2009-09-13 20:49:22 följande:
du säger att du inte bryr dig om barnet, att det är en ekonomisk belastning som din sambo hade med sigAtt du inte tänker semestra tillsammans,inte tänker jobba för att tycka om och ta ansvar för de barn du VALT att leva medDetta är liksom basen för att vara en familj och att välja att leva med en partner som inte kan acceptera och bli en familj som pappa är ett dåligt beslut
Tror du saknar förmåga att förstå att det finns olika innebörd i ordet "bry sig om"
Jag gör det "basförväntade" av mig som ligger i allas vuxnas ansvar men det är inte samma ska som att jag gör det för att jag bryr mig om honom på ett naturligt sätt utan just för att det förväntas av mig som vuxen, framförallt sambon.
Men det finns en gräns och jag kommer aldrig älska barnet som mitt biologiska eftersom han inte är det och således inte pioritera honom på det sätt en förälder gör.
Jag skulle aldrig kräva att min sambo skulle prioritera mina hästar framför hans barn, jag skulle aldrig kräva att min sambos ex skulle sätta mitt barn i första rum även ifall barnen är halvsyskon.
Barnet ÄR en ekonomisk belastning, dumheter att inte inse det.
Föräldrar betalar gladerligen men kom inte och kräv att andra ska stå för kalaset, eller vill du betala för mitt barn? Varsågod isåfall
Nej, helt riktigt, jag tänker inte semestra med dem FLER GÅNGER, du verkar missat att jag redan vart iväg med dem och det har inte fungerat.
Jag har fattat ett beslut grundat på erfarenhet och därmed mognad, hur har du fattat ditt beslut gällande att jag gör fel?
Inte tänker jobba för att tycka om?
Jag har känt barnet sedan han var fem så även där känns det lite som att jag vet lite bättre än du hur jag känner och tycker och självklart har jag gjort det jag kan och vi har fått det jag tycker är en sund relation men sambon vill ha mer vilket jag inte anser att han kan kräva då jag redan gör mycket vilket du också verkar valt bort att läsa.
Om du tar av dig dina kritiska glasögon så kanske vi kommer längre i diskussionen, du kommer ingenstans med påhitt och antaganden.
Jag har inte valt att leva med barnet, jag har valt min sambo och med honom kom barnet varannan vecka.
Precis som min sambo inte valt mina hästar, de hade inte med oss att göra öht i hans beslut, precis som hans barn inte var för mig utan snarare mer som hans mamma, hans politiska åsikter, hans bil, de fanns där men jag lade ingen vikt i det utan det var han jag flyttade ihop med. Att hans barn kommer varannan vecka är lika självklart som att hans tjatiga mamma ringer, ajg dumpar honom inte för det