• lillsnurpan

Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?

Vilken barnoverall anser ni ha bäst kvalité? Jag har köpt fixoveraller för 800 kr. min man vill att jag ska lämna tillbaka dem för de är alldeles för dyra. En kompis säger att de har ingen bra kvalité, hon lämna tillbaka sin overall efter att den hade spruckit i sömmarna! Så nu funderar jag på att lämna tillbaka dem! Någon som har provat H&Ms overaller eller tvådelade set alt. Kappahl. Vad föredrar ni till era barn overaller eller tvådelade set, har en 3,5 åring och en 4,5 åring, vad tror ni funkar bäst? Gärna snabbt svar eftersom jag ska åka och handla snart!!!

• Svar på tråden Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?
  • Stargirl
    lillsnurpan skrev 2009-09-06 10:31:39 följande:
    Jag tycker bara att det är mycket pengar. Vilken är bäst av Kappahl, Lindex, H&M; Åhléns?Vilken är bäst av Reima, POP, Didrikson, vad ligger de på i pris?Är ni beredda på att lägga ner hur mycket som helst på en overall, tvådelat set?
    Jag är beredd att lägga ner det de kostar. Runt 1300 kr för en Reima overall, 299 för ett par vantar och sedan mössa på det. Så man hamnar runt 2000 per set.
    x 3 (då jag har tre barn)

Försöker köpa på rean året innan det andra settet så de alltid har minst två set. Då satsar jag på en stl störr så de kan ha den nästkommande år. Så här har vi.

Dotter
    Förra året köpte jag en MOLO overall för 50% (600 kr) och köpte ett tvådelat set hon kan ha detta året också från Miniature
    Detta året en Reima overall
    Till våren köper jag ett tvådelat set på rean som hon ska kunna ha nästa år.

Mellanson
    Förra året ett tvådelat set från REIMA som han fortfarande kan ha
    Detta året didriksson två delat set
    (till våren köper jag ett till set på rean han kan ha nästa år)

Stora sonen
    Förr förra året köptes två set (MOLO och Ticket to Heaven) som han hade även förra vintern. På rean köptes en skidjacka och byxa från Everest 70% rabatt  (stadium) som han kan ha detta året. Sedan måste han ha en byxa och jacka till som vi får köpa till fullpris.

Så planerar vi våra vinterkläder
  • JejjaLi

Jag köpte en overall på Lindex förra året, på märket står det "Outwear by Lindex".
    Vi bor uppe i norra Sverige, dvs ofta väldigt kalla vintrar, men kan även vara rätt blött och den overallen fungerade superbra!
    Nu minns jag tyvärr inte exakt vad den kostade, men inte över 800:- i alla fall.

• LillaFlamman

Jag kör med Everest, någon gång har det blivit Fix men berodde på att det var akut och det fanns inget att välja på

• FrökenR

Jag köpte en ny Didriksson för 350:- på en internet-rea för ett år sedan som sonen ska ha i vinter. Lite sent för dig dock, men kan vara ett tips till nästa vinter.

• Senap

Nanook tycker jag är överlägset bäst. Men snordyr så sonen har Pop som är bra den med (köptes i våras på rean)

My sugar is raw
  • RonjaLi

Har arbetat på förskola i 13 år och håller med andra om att det är på förskolan de behöver de bästa kläderna!
    Är man ute både förmiddag och eftermiddag så behövs vattentäta overaller om inte barnen ska få gå ut med blöt overall på em.

Vi har köpt en Didriksson på Babyland som kostade 619:- till vår son som fyller ett år i oktober och alltså inte kommer vara ute jättemycket.
    Men den ska ha bra skydd mot väta och hårt väder/vind. Under kommer han ha bra underställ (inte av bomull!) utan t.ex. Polarns av marinoull.

Nästa år kommer vi köpa PoP. De är mycket bra men lite dyra. Dock värt det!
    Dessutom får man tillbaka åtminstånde hälften av pengarna om man sen säljer den på t.ex. Tradera.
    Tycker din man att det är för dyrt med en ny så kan du hitta jättefina PoP overaller i bra skick på Tradera!

Viktigt är också att ha bra vinterkängor med ganska högt skaft, mössa och vantar eftersom kylpunkterna sitter i anklar, handleder och huvud. Även en bra fuskpolo är att rekommendera.

• LindaL1983

Jag gav 500 kr för en didrikson förra året, bästa overallen någonsin. Annars kostar de ju 800 ca, det gav vi i år. Den är värd varje liten krona enl mej.

Vi hade även Fix 2 delade förra året 1000 kr och var även det värd varje liten krona!!

Bamse hade vi nåt år innan, 549 minns jag vi gav, värdelös!!!

Hm's kostar 699 i år tror jag, och de är jag tveksam till att de r värda om de inte gjort om dem massor. Annars tycker jag de är värdelös med...

Ytterkläder är värt att lägga mycket pengar på, tråkigt att frysa eller vara blöt på dagis eller hemma.
    Däremot kan man ju satsa på en dyr och en billig i reserv om man inte vill köpa 2 dyra...

• Asereht

Didriksson och Mikk-line är favoriter här.  Har kört dessa i flera år nu och är väldigt nöjd. Mikk-line overall upp till tre år och sedan tvådelade Didriksson ställ efter det.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • JannaJojo

Jag kör stenhårt på PoP, kostar lite drygt 1000:- men är värt varenda krona. Jag har två pojkar som inte behandlar sina kläder snällt men deet har inte varit några problem att ärva från den ena till den andra. Det bästa med deras overaller är den mjuka mudden i halsen.

Svar på tråden Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?