• lillsnurpan

Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?

Vilken barnoverall anser ni ha bäst kvalité? Jag har köpt fixoveraller för 800 kr. min man vill att jag ska lämna tillbaka dem för de är alldeles för dyra. En kompis säger att de har ingen bra kvalité, hon lämna tillbaka sin overall efter att den hade spruckit i sömmarna! Så nu funderar jag på att lämna tillbaka dem! Någon som har provat H&Ms overaller eller tvådelade set alt. Kappahl. Vad föredrar ni till era barn overaller eller tvådelade set, har en 3,5 åring och en 4,5 åring, vad tror ni funkar bäst? Gärna snabbt svar eftersom jag ska åka och handla snart!!!

• Svar på tråden Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?
  • Annamamma 83

Nicke Nyfiken skrev 2009-09-07 16:32:07 följande:

Annamamma 83 skrev 2009-09-07 16:27:34 följande: Jag har haft Molo till min kille tidigare och den var super, men den är ju rätt stor i storleken så jag tror att den kulle bli för stor. Har nu köpt en Mini a ture och hoppas att den skall passa, sen blev det en i bävernylon från PoP som reserv. Ropades in på Tradera för 60:-
    om de var några år sen sist du köpt molo, så är de annorlunda i storlek nu. Nu är de mer normala i storleken liksom. Jag hade 86 till min ett åring förra vintern o den var pyttelite stor, men 80 hade aldrig funkat hela vintern.
  • Nicke Nyfiken

Annamamma 83 skrev 2009-09-07 16:38:10 följande:

Nicke Nyfiken skrev 2009-09-07 16:32:07 följande:
    om de var några år sen sist du köpt molo, så är de annorlunda i storlek nu. Nu är de mer normala i storleken liksom. Jag hade 86 till min ett åring förra vintern o den var pyttelite stor, men 80 hade aldrig funkat hela vintern.
    Vi hade den förra vintern. Min tjej är 1.5 men ganska liten. Har en Ida T i 86 som är aldeles för stor för att hon skall kunna ha den Overaller brukar ju vara ganska rymliga, hon har precis börjat ha 80 i vissa byxor men då är dom ganska stora. Blir kanske en molo nästa år
  • RonjaLi

Från testfakta.se:

"Bäst i test blev testets två dyraste overaller: Nanook och Altitude 8848, men den billigaste från Europris får anses mycket prisvärd. Sämst betyg fick Kapp Ahl.
    I testet av overallernas vindtäthet, rivstyrka, slitstyrka och vattentäthet klarade sig märkena olika bra.
    Störst problem hade overallerna att hålla vattnet borta. Tre overaller ? H&M, Åhléns och KappAhl - fick klart underkänt.
    Bäst var overallerna från Nanook och Altitude 8848, följt av Reima, Europris, Polarn & Pyrets dyrare overall samt Didriksons."

• Karedo

overallerna som ÖoB har är jätte bra och till ett bra pris, 249kr.
    Har haft en varje vinter till min tjej, de är i bävernylon och funkar kanon. hon är tre år nu.
    Nu får lillasyster ärva.

• Kaxmaja

Reima tex. Køpte en ny till vår 1.5 åring för 620 nok. Så den e ju billigare än de så kallade billiga overallerna. Och den är så mycket smidigare

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 & Jonatan 30/5 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • superanna

tydligt är ju iallafall att det är smartare att köpa en begagnad overalla av någon än de dyrare märkena än att ge samma pris på H&M eller Kapp-Ahl... Så bra som de dyra hade i slitstyrka så är de ju inte ens slitna är min erfarenhet.

Har ni någon länk till test från år 2008? Visst fanns det ett i Vi föräldrar?

• Miss Maya

Dock så läste jag i testfakta eller någon annanstans att det var skillnad på HUR de utförde testerna 2007 och 2008. 2007 testade de visst bara den vattenavvisande förmågan, medan de 2008 testade hur vattentäta overallerna är och DET är stor skillnad.

Jag TROR det var 2007-2008, men är inte hundra.

Svar på tråden Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?