• lillsnurpan

Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?

Vilken barnoverall anser ni ha bäst kvalité? Jag har köpt fixoveraller för 800 kr. min man vill att jag ska lämna tillbaka dem för de är alldeles för dyra. En kompis säger att de har ingen bra kvalité, hon lämna tillbaka sin overall efter att den hade spruckit i sömmarna! Så nu funderar jag på att lämna tillbaka dem! Någon som har provat H&Ms overaller eller tvådelade set alt. Kappahl. Vad föredrar ni till era barn overaller eller tvådelade set, har en 3,5 åring och en 4,5 åring, vad tror ni funkar bäst? Gärna snabbt svar eftersom jag ska åka och handla snart!!!

• Svar på tråden Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?
  • RonjaLi
    Avelyn skrev 2009-09-06 10:36:15 följande:
    Mina barn har aldrig haft märkesoveraller och ändå klarat sig fint på dagis. Deras overaller har inte blivit genomblöta. Om det varit extremt blött ute har dagis satt på galonbyxor utanpå overallen eller så har barnen haft sina fleecefodrade galonkläder i stället för overall. Nu har dottern en overall från Lindex till i vinter, den med Katten Jansson på/Bamse. Förra året hade vi en overall från Åhléns. Har aldrig varit besviken. Av Kapp Ahls reklam att döma verkar de i år ha en overall som tål vatten ganska bra. Att man ofta får 25% kuponger med är ju inte dumt.
    Galon kyler, så det ska man absolut inte ha utanpå overallen när det är kallt!
    Därför ska man också ha tunna vantar under galonvantarna (om de inte är fodrade) när det är lite kyligt och barnen leker med kallt vatten.

Egentligen ska man heller inte ha strumpor med halkskydd eftersom "plupparna" kyler.
  • Lycklig Mamma

Didrikssons är helt klart bäst i mina ögon. Overallerna kan upplevas som dyra men de ÄR bättre än de andra overallerna som är lite billigare men ändå kostar runt 500 kr. Det ska vara rejäla vinterkläder och det känns att det är kvalité i Didrikssons overaller.

• mammatalman

mina barn har haft overall från ica maxi och klarat sig jättebra på förskolan.

• RonjaLi

Se det så här:

Antingen lägger ni lite mer pengar på bra overaller som håller barnen varma och torra, eller riskera att vara hemma oftare med sjuka barn vilket också kostar pengar!

• PVeraB

förra året fick fix-overallerna bra i test.
    Iår har vi köpt en didriksson. Hade nån rabattkupong så den gick på 650 ungefär.

• Avelyn
    RonjaLi skrev 2009-09-06 10:45:31 följande:
    Galon kyler, så det ska man absolut inte ha utanpå overallen när det är kallt! Därför ska man också ha tunna vantar under galonvantarna (om de inte är fodrade) när det är lite kyligt och barnen leker med kallt vatten. Egentligen ska man heller inte ha strumpor med halkskydd eftersom "plupparna" kyler.
    Här uppe i norr är det sällan så blöta vintrar att det behövs galonbyxor utanpå, mest på våren innan snön försvinner. Här blir barnen inte så blöta av att leka i snön. De få gånger det behövts galonbyxor utanpå har jag inte upplevt barnen kalla när vi kommit in heller. Vi gör ju så hemma med emellanåt på vårkanten.
  • Annamamma 83

Alla säger att märkeskläderna är så dyra, men man TJÄNAR på att köpa såna, för de är så bra andra handsvärde.

köpte molo overall för 1200 förra året. Eftersom det är så bra kvalite så ser den fortfarande ut o vara i nyskick.
    Så jag har precis sålt den på blocket för 700kr
    Alltså hade jag 700kr till godo när jag köpte den nya molo overallen!

Vore jag fattig eller snål, så köper ja hellre ett beg märkes set på tradera eller blocket än ett nytt kasst budget set.

brukar köpa ett extra set från pop tex på blocket o ha som extra, jättebra!

• Annamamma 83
    RonjaLi skrev 2009-09-06 10:45:31 följande:
    Galon kyler, så det ska man absolut inte ha utanpå overallen när det är kallt! Därför ska man också ha tunna vantar under galonvantarna (om de inte är fodrade) när det är lite kyligt och barnen leker med kallt vatten. Egentligen ska man heller inte ha strumpor med halkskydd eftersom "plupparna" kyler.
    intressant, de har ja faktiskt aldrig tänkt på. Vet att dagis personalen ofta sätter på barnen galon över overallen, helt onödigt om man köpt en super overall, men men..

men nu när ja funderar kan ja tänka mig att galon kyler. Det kanske inte är så bra o ha i spöregn heller då? Vi har även ett regnställ som inte är galon, utan mer allväders set om du förstår, skalplagg typ. De måste ju vara bättre då!
  • HemmaHosSofi

Dottern hade en mikk-line förra året som jag vart väldigt nöjd med. Samt en molo i slutet av säsongen (?) som passar än, och som vi också var jätte nöjda med.

Så till en början blir det molo overallen i vinter igen, sedan en Reima som jag hittade på rea för 698,-.

• Annamamma 83

hittade detta på intersports hemsida:

Glöm inte att galon, gummistövlar och antihalksockor kyler när det är minusgrader.

undra hur många dagisfröknar som vet om detta????

Svar på tråden Snabbt svar: Vilken barnoverall anser ni vara bäst?