Vi visste ju på ett ungefär när vi skulle få samtalet, gissade på tidigast onsdag, troligtvis tors-fred vilket inte var det optimala då jag skulle vara i Sthlm på jobb och maken hemma, 30 mil ifrån varandra.
På tisdagsmorgonen när jag precis satt mig för att äta frukost på jobbet med mobilen i fickan så ringde det. Jag såg i displayen att det stod FFIA och hjärtat började rusa.... en lugn röst frågar om jag kan prata och säger sedan att hon ringer för att gratulera och att det finns en liten flicka till oss. Jag går för att leta efter maken (vi jobbar på samma ställe) och möter honom i dörren med orden "Vi har fått en flicka!"
Vi går iväg till kontoret och pratar vidare med FFIA, får veta namn och var hon finns och prel resdatum. Jag som alltid föreställt mig att jag skulle bryta ihop fullständigt, gråta, skratta om vartannat och inte kunna samla mig alls reagerade nästan precis tvärtom. Mina anteckningar är klara och tydliga och jag kände mig väldigt samlad.
Det enda jag missade var att det finns högtalarfunktion på mobilen, något som J hade uppskattat.
Fick på mailen en bild på henne direkt och se'n blev det stora kramkalaset i fikarummet och där kom tårarna :) Vi tänkte hållt detta för oss själva tills på kvällen när vi kommit hem men klarade oss bara till lunch. Den eftermiddagen var jag inte effektiv på jobbet!
Kvällen tillbringade vi i telefon, med mail, drickandes Champagne och packandes för tre arbetsdagar i Sthlm.
Detta var den 25 aug i år och vi har nu 24 dagar kvar till Resan!