Vårt barnbesked blev lite av ett antiklimax faktiskt, men underbart ändå. Vi hade precis skickat våra akt till landet och hade ställt in oss på minst 6 månaders väntan.
Men som alla vet går man ALLTID med mobilen klistrad på kroppen och ständigt laddad varje dag. Ifall det skulle ringa, även om det är lång väntetid.
Alla dagar utan den här...(kan fortfarande inte fatta detta)
Jag var ute på snabb morgonpromenad med vovven. Utan mobilen. Maken stod och rakade sig...
När jag kom in igen står han i trappen med ett fånigt leende.
-De har ringt från BFA.
-Jaha, sa jag, vad sa de då (övertygad om att det var strul på gång)
-Jag vet inte riktigt men det har tydligen kommit handlingar och vi har fått en dotter, sa han.
-Va? Vad sa hon mer? Frågade du inget? frågade jag.
-Neee, hon frågade om vi ville se läkarrapporten först innan hon skickade bilden så jag sa att jag skulle prata med dig och sen skulle du inga upp efter telefontiden och lunchen...jag blev så paff, sa han.
Ridå!
Kan säga att de var de två längsta timmarna i vårt liv innan vi fick tag i BFA igen och fick mer info om den vackraste och finaste tösen i världen, vår dotter! 
Eftermiddagen gick åt till att dricka champagne och ringa runt till släkt och vänner, allt sker i ett konstigt töcken av lycka och pirr. Vi tittar och tittar på bilden och skriver ut 10 kopior direkt och sätter upp i hela huset!
5 dagar senare kommer en uppdämd känsloreaktion i form av en total gråtattack i bilen när jag får syn på fotot av lillskruttan i mobilen. Höll på att köra av motorvägen!
Där och då fattar jag på riktigt att vi blivit utsedda till föräldrar.