Tjaa, vårt bb kom en Fredag,,jag hade det som en Lördag eftersom gården hade haft fest på Torsdagen,, å alla var lite sega
.
Där står jag å förbereder middan å ska lägga köttet i marinad då mobilen ringer,,,ser numret å känner igen det men kommer inte ihåg vart ifrån
(gubben sitter hos grannen å tar en öl)
Nåja jag svarar, å M på BFA säger
M-Hej + presenterar sig ,,-hur har ni det?
Jag-Jo tack bara bra,, lite seg sedan igår men håller på att förbereda köttet inför grillningen, å precis hällt upp ett glas vin
..(jag tänkte varför ringer dom en Lördag
,,(hade ju Fredag som Lördag som sagt)
NU blev det knäppt tyst i tel från min sida å mitt hjärta slog 390 typ,, då jag inser att det är Fredag å att dom oftast ringer å lämnar bb på Fredagar!!!
M-Men så trevligt! Jo det är ju så att det finns ett litet hockeytroll åt er så nu får din man som han ville
Jag- DU SKÄMTAR??
M- Nädå, trollet är supersöt å med glimten i ögat
,,,(å idag vet jag vad hon menade med det
).M babblade på lite om bakgrund vikt,längd mm,,å jag snappade typ upp könet
Jag-Kan du vänta 2sek bara?
M- Jadå,,,,
NU rusar jag ut på gräsmattan å hoppar, studsar å GASTAR ***** du har telefon!!!
Det är från BFA!! han skrek tillbaka -VA??
Jag- Men kom hit är du DÖV??
(han trodde lurvtuss hade smitit
, så han kom rusandes)
Gubben- Vad är det du säger??
Jag- Vet inte,, det är BFA ,,jag TROR vi fått barn
!!!!!!
(här litet skratt från telefonen)
Gubben tar nu här över
G-Hör att gumman surrar om ett barn!
M-Ja du fick som du ville.
G-OJ, har han alla fingrar å tår (jag tänker dumskalle,sånt frågar man inte i sånt här läge,, å himlar med ögonen),
Sedan vad som sades mellan M & gubben ska jag ha osagt,, jag vet bara att mitt vinglas blev tomt fortare än vanligt
Resten av kvällen gick jag med ett saligt leende på läpparna å med ett vinglas i handen
.
Gubben med bärbara å visade bilderna till alla grannar efter nån tim dom kommit.