• TyskMamma

Min dotter får bröst?

Min dotter blir fyra i år och nu har jag sätt början till bröst på henne.
    Hur länge kan jag låta henne bada naken nu? Och hur i helvete ska jag taktiskt förklara för min fyraåring att det kanske är bäst att hon tar på sig en bikini/baddräkt snart utan att jag sätter nån slags skam-stämpel på den kvinnliga kroppen?!
    Hur går man till väga? Hon är ju så liten och jag vill inte göra henne illa!

• Svar på tråden Min dotter får bröst?
  • Kokosen86

Hur länge du kan låta henne bada naken?

Naken ska hon alltid bada hemma...
    Snackar vi badhus så får man väl inte bada naken.
    Snackar vi utomhus så är det ändå höst snart och då kan du lösa problemet när nästa sommar kommer.

Eller...

Säg att hon är "stor tjej" nu och ska få välja ut bikini/baddräkt!!! Woooow!
    Gör det till en jätte positiv grej.
    (Kanske kan nämna nån annan tjej som förebild som hon tycker om som använder bikini/baddräkt)
    Så åker ni till affärn så får hon välja.
    Positiv Positiv Positiv

• goabarn77

Jag förstår verkligen inte varför en fyraåring behöver ha bikini???

• Me o Mike

Trodde tråden låg i sandlådan..

• MammasälskadeMinna

Undrar bara.. brukar fyraåringar få bröst? Kanske borde kolla upp.

• TyskMamma

Zack o Bella skrev 2009-09-11 18:30:49 följande:

Trodde tråden låg i sandlådan..
    Tack för den. Det sved.
    Vad fan ska jag göra då? Inte kan väl jag hjälpa att dottern får bröst så tidigt?!
    Bröst "brukar" ju skylas. Och nu står jag mellan att låta en glad fyraåring få vara en glad fyraåring som får bada naken bäst hon vill eller tvinga på henne en bikini för "allmänhetens" skull.
    Sandlådan...
    Ja det är så jag vill kräkas! När är bröst, bröst då?
    Hjälp mig att svara på det istället för att jävlas! Tro fan att detta var en öm tå!
  • Me o Mike

Men självklart har hon inte fått BRÖST vid 4-års ålder.

Är hon lite mullig eller så??
    Annars får du ju be en läkare titta på henne.

TyskMamma skrev 2009-09-11 18:38:02 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-09-11 18:30:49 följande:
    Tack för den. Det sved. Vad fan ska jag göra då? Inte kan väl jag hjälpa att dottern får bröst så tidigt?! Bröst "brukar" ju skylas. Och nu står jag mellan att låta en glad fyraåring få vara en glad fyraåring som får bada naken bäst hon vill eller tvinga på henne en bikini för "allmänhetens" skull. Sandlådan... Ja det är så jag vill kräkas! När är bröst, bröst då? Hjälp mig att svara på det istället för att jävlas! Tro fan att detta var en öm tå!
  • Lattjo

Men har hon redan börjat få bröst är det dags att ta henne till doktorn. Då kan du kolla upp så allt är okej med flickan och få råd av doktorn...

• mammaNena

fast jag håller med de andra. lite väl tidigt för att få bröst! Vad säger bvc, hör med dom istället.

• Kokosen86

Ja, håller med ovanstående, är flickan lite överviktig kan det synas mer. Men har svårt o tro att dem vid 4-års ålder är såpass "synliga" att dem behöver skylas.

Låt henne va... Mår DUSJÄLV dåligt av att dem "syns" så tror jag ej hon kommer ha nått emot att ha på sig nån fin baddräkt/bikini....

Svar på tråden Min dotter får bröst?