• TyskMamma

Min dotter får bröst?

Min dotter blir fyra i år och nu har jag sätt början till bröst på henne.
    Hur länge kan jag låta henne bada naken nu? Och hur i helvete ska jag taktiskt förklara för min fyraåring att det kanske är bäst att hon tar på sig en bikini/baddräkt snart utan att jag sätter nån slags skam-stämpel på den kvinnliga kroppen?!
    Hur går man till väga? Hon är ju så liten och jag vill inte göra henne illa!

• Svar på tråden Min dotter får bröst?
  • KattSvansen

Hitta en fin baddräkt åt henne.

• Neko

4åringar ska inte få bröst. Kommer hon in i puberteten nu så är något fel och då måste hon gå till läkare så att de stannar av den.

Är det bara tjock-bröst tycker jag inte att hon behöver ha något på dem, det har ju inte pojkar som har tjock-bröst.

• AnnelieTyresö

Ja ta å kika på hennes hormoner du, det låter inte helt normalt, om hon nu inte är tjock.
    Hur är det med pubes hår, eller hår under armarna?

• LyckligtSlut

Fick bröst tidigt, alltså inte mycket men så jag blev lite retad. Var runt sex år. Köp en baddräkt till henne, inte bikini. Bikini är för bröstutpekande eller vad man ska kalla det, tror jag. Kan bli ännu mer pinsamt för henne.

Jag var lite rund, berodde på det. Inte mycket rund alls egentligen.

• Babybalo

Om det är bröst för att hon är lite mullig är det en sak... Om det inte är det så skall du absolut låta en barnläkare titta på henne! Det kan vara så att hon har något problem med hormonerna som kan och bör utredas. Att komma in i puberteten vid 4 år är inte riktigt normalt...

• vivi85

Elaka ni är.. visst kan en 4 åring få bröst, både jag o min syster var mkt tidiga med det.. alla i vår släkt har/haft stora bröst.. jag, min syster och vår mamma har gjort bröstförminskning.. (tack och lov, för det var enorma) jag hade köpt en fin baddräkt o inte gjort så stor sak utav det.. hon behöver ju inte känna att hon är annorlunda än alla andra.. (för det är ju kanske inte så vanligt).

• SaramedM
    TyskMamma skrev 2009-09-11 18:38:02 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-09-11 18:30:49 följande:Tack för den. Det sved. Vad fan ska jag göra då? Inte kan väl jag hjälpa att dottern får bröst så tidigt?! Bröst "brukar" ju skylas. Och nu står jag mellan att låta en glad fyraåring få vara en glad fyraåring som får bada naken bäst hon vill eller tvinga på henne en bikini för "allmänhetens" skull. Sandlådan... Ja det är så jag vill kräkas! När är bröst, bröst då? Hjälp mig att svara på det istället för att jävlas! Tro fan att detta var en öm tå!
    om din 4 åring på allvar är på väg att få bröst kanske du borde ta henne till läkare för det är inte normalt att en 4 åring börjar utvecklas förpubertalt

M har "bröst" av sin övervikt men aldrig i helvete hon skulle få bikini på sig
  • SaramedM
    vivi85 skrev 2009-09-13 19:11:41 följande:
    Elaka ni är.. visst kan en 4 åring få bröst, både jag o min syster var mkt tidiga med det.. alla i vår släkt har/haft stora bröst.. jag, min syster och vår mamma har gjort bröstförminskning.. (tack och lov, för det var enorma) jag hade köpt en fin baddräkt o inte gjort så stor sak utav det.. hon behöver ju inte känna att hon är annorlunda än alla andra.. (för det är ju kanske inte så vanligt).
    fast är det verkligen normalt att en 4 åring kommer in förpuberteten? det tror jag inte
  • Babybalo
    SaramedM skrev 2009-09-13 19:15:21 följande:
    fast är det verkligen normalt att en 4 åring kommer in förpuberteten? det tror jag inte
    Nej, det är inte normalt! Det måste undersökas av läkare... En väninnas dotter kom in i puberteten alldeles för tidigt (vid 6 år). Hon har blivit utredd av endokrinolog och har nu fått någon typ av behandling för att bromsa utvecklingen...
  • amila

SKa tråden ligga i ett annat forum kanske? ;)

Svar på tråden Min dotter får bröst?