• livet leker

IKEA Ektorp soffa??

Letar nya soffa.. Ektorp ser ok ut, är ni nöjda ni som har den?

• Svar på tråden IKEA Ektorp soffa??
  • Joico

Jag sitter i vår just nu skitskön! En svart en. Har inga problem alls med ryggkuddarna, som någon nämnde. Vi har tvättat den en gång också och den är lika fräsch i färgen

• livet leker

Tack alla... får bli en sån, endera 2+3 eller en hörnis.. få se Tack

• Mirain
    SilverEmma skrev 2009-09-12 12:16:06 följande:
    Hade en innan...den är galet skön MEN jag hade problem med ryggkuddarna. Det var som om det inte fanns tillräckligt med stoppning i dom & dom sjönk ihop hela tiden. Fick puffa upp dom flera gånger i veckan för att dom skulle se normala ut. Känner fler som haft samma problem.
    Vi har precis det problemet med vår tresitsiga! Hade jag vetat om det innan vi köpte soffan hade vi köpt en annan. Trots det är ju soffan väldigt skön att sitta i, men jag stör mig mycket på att ryggkuddarna inte vill som jag vill!
  • amasonas

Vi har en beige Ektorp hörnsoffa, den har säkert 5-6 år på nacken men håller fortfarande formen utmärkt!

Alldeles perfekt att den är så lätt att tvätta, in med allt i maskinen på 60 grader & det ser ut som nytt igen, super när man har 3 små barn.

Har läst att en del haft ektorp som släppte mycket fjädrar omkring sig men det har vi aldrig haft

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Amazina

Har en vit fåtölj. Asskön! Blir dock smutsig! När man tar av klädseln på fotpallen flyger plopparna som ska hålla dynan på plats bort. Rätt dåligt!Nu har vi typ bara två kvar!
    Älskar dock fåtöljen!

• livet leker
    Amazina skrev 2009-09-12 14:51:51 följande:
    Har en vit fåtölj. Asskön! Blir dock smutsig! När man tar av klädseln på fotpallen flyger plopparna som ska hålla dynan på plats bort. Rätt dåligt!Nu har vi typ bara två kvar! Älskar dock fåtöljen!
    Det är 10 års garanti på det!
  • livet leker

mörkbeige eller brun, det är frågan.. vilken färg tycker ni är snyggast?

• Moonis
    livet leker skrev 2009-09-12 15:16:13 följande:
    Man kan nog tröttna på beige (är den vi tog och kan va trötta på färgen ibland) men visst, den är samtidigt rätt neutral så man kan ha starka färger runtom.
    Brunt är skitsnyggt. Den skulle jag ha valt om den fanns när vi köpte
  • crazydiamond

jag älskar våran!! den är skön, puffig och mysig! innan hade vi en stel och sittriktig soffa men jag älskar att sjunka ner i vår sogffa nu.. så dunig också!  har en fotölj med, kanonskön. :)

♥ bebbe09 ♥
  • Mamsis

livet leker skrev 2009-09-12 15:16:13 följande:

Hur ser det ut i resten av rummet? Är du ombytlig och vill kunna byta övriga färger lätt? Eller är du sån att när du är nöjd så är du?
Svar på tråden IKEA Ektorp soffa??