• livet leker

IKEA Ektorp soffa??

Letar nya soffa.. Ektorp ser ok ut, är ni nöjda ni som har den?

• Svar på tråden IKEA Ektorp soffa??
  • lill linda 82

haha sersutten, jag menar nersutten!!!

• Gyllan

livet leker skrev 2009-09-13 13:49:33 följande:

Var o kollade i dag, vi köpte den inte, den är för liten! Man får inte plats att ligga 2 brevid varandra, inte ens en vuxen o ett barn (ligga på sidan) Ska leta efter en djupare soffa
    Jo då det går, maken och jag låg i våran igår. Då är jag dessutom jättegravid med bf om 15 dar...
  • livet leker

lill linda 82 skrev 2009-09-13 14:56:22 följande:

jag har en beige... och jag vill sänga ut den! sersutten efter ha haft den 3 år, inne på 4:de året. och dragkedjorna pallar inte många tvättar, inte heller tyget, det blir veck som inte går bort o den är hemsk i färgen.tyg ikea soffa + barn passar inte ihop! önskar jag köpt en skinnsoffa som bara är att torka av...
    Det är års garanti på den
  • Epona

livet leker skrev 2009-09-12 12:13:13 följande:

Letar nya soffa.. Ektorp ser ok ut, är ni nöjda ni som har den?
    Jag är inte nöjd. Alla klädslar jag haft har krymp så pass att man knappt eller inte alls får på dem igen trots att jag följt tvättråden.
    Ena armstödet sitter löst.
    När man tar bort klädseln så flyger det fjädrar överallt eftersom sömmen till stoppningen i sittdynorna gått upp.
  • lill linda 82
    Epona skrev 2009-09-19 11:47:03 följande:
    Jag är inte nöjd. Alla klädslar jag haft har krymp så pass att man knappt eller inte alls får på dem igen trots att jag följt tvättråden. Ena armstödet sitter löst.När man tar bort klädseln så flyger det fjädrar överallt eftersom sömmen till stoppningen i sittdynorna gått upp.
    samma dåliga erfarenhet av sofforna har jag... tycker dom är värdelösa, inte alls värda priset.
  • Kuzu

Vi har en Ektorp soffa som jag har haft sen jag flyttade hemifrån för runt 6-7 år sen, jag älskar soffan som är mysig att sitta i. Det enda är att ryggkuddarna är inte lika fasta längre utan har som sjunkigt ihop lite. Men jag brukar flytta runt dom och puffa lite då och då hihi. Har inte haft några problem med tvättningen... att överdragen skulle krympa eller så.

• Majsan70

Vi köpte en Ektorp förra sommaren och är helnöjda. Hörnsoffan i jeansaktig färg valde vi. Grym vad gäller att få bort alla möjliga fläckar. Bekväm som bara den.
    Dun i kuddarna kan jag upplysa om men inga problem med formen på kuddarna alls.

• jajja81

Vi har ektorpsoffar med.

Värdelösa säger jag. Man får vad man betalar för.

Köpte blåa soffor för 5 år sen. Tyget är superblekt, dragkjedor sönder och överdragen krymper så man knappt får över dom över soffan, sen är ju inte kuddarna så fina som dom var från början heller.

Nu har vi nyligen köpt vita överdrag, har tvättat dom 1 gång i 60 grader, och har dom inte krympt så jag hade sönder själva sofföverdraget..ggrr...

Näe, när vi gör om vardagsrummet åker f-nskapet ut!

• livet leker
    Epona skrev 2009-09-19 11:47:03 följande:
    Jag är inte nöjd. Alla klädslar jag haft har krymp så pass att man knappt eller inte alls får på dem igen trots att jag följt tvättråden. Ena armstödet sitter löst.När man tar bort klädseln så flyger det fjädrar överallt eftersom sömmen till stoppningen i sittdynorna gått upp.
    Det är 10 år garanti på den...
  • Epona

livet leker skrev 2009-09-20 20:50:13 följande:

Det är 10 år garanti på den...
    Man får väl bara utnyttja garantin en gång? Jag använde garantin på klädseln. Efter första tvätten med nya klädseln så krympte den också. Fick inte byta en gång till.
  • livet leker
    Epona skrev 2009-09-20 20:55:09 följande:
    livet leker skrev 2009-09-20 20:50:13 följande:
    Man får väl bara utnyttja garantin en gång? Jag använde garantin på klädseln. Efter första tvätten med nya klädseln så krympte den också. Fick inte byta en gång till.
    nej absolut inte, är det 10 fel får du reklamera alla..
  • Epona

Men inte samma fel flera gånger? De strök ju varan på kvittot när vi fick ny klädsel på Ikea.

• livet leker
    Epona skrev 2009-09-20 21:18:01 följande:
    Men inte samma fel flera gånger? De strök ju varan på kvittot när vi fick ny klädsel på Ikea.
    jag då får du reklamera den nya klädseln om det är tillverkningsfel på den, om den krymper o om dom angett att den inte ska krympa så får dom stå för det.
  • Bebislängtan82

Vi har en ektorp och är nöjda (3 sits) vi kan ligga där båda två på sidan+djuren (2 kissar och en hund) inga problem

• Sweetie82

Vi har en ektorp hörnsoffa å är supernöjda. en toppen soffa när man har småbarn då tyget är lätt att tvätta!!

• Epona

livet leker skrev 2009-09-20 21:23:16 följande:

jag då får du reklamera den nya klädseln om det är tillverkningsfel på den, om den krymper o om dom angett att den inte ska krympa så får dom stå för det.
    Jag tror inte vi fick något mer kvitto. Får kolla det.
  • Karo Lina

Jag hade en ektorp innan och jag var inte alls nöjd med den. Redan efter ett par månader var den nedsutten och ful, gick inte att puffa till. Även ryggkuddarna säckar ihop och det är svårt att få dem att stå i samma nivå så att överkanten bli rak. Jag fick puffa till dem varje gång jag hade suttit i den. Jag skulle absolut köpa en annan soffa!
    Den vi har nu är från mio och håller sig jättefin! Man behöver inte puffa kuddarna mer än någon gång i veckan.

• livet leker
    Epona skrev 2009-09-20 21:34:26 följande:
    livet leker skrev 2009-09-20 21:23:16 följande:
    Jag tror inte vi fick något mer kvitto. Får kolla det.
    Det ska ni ha fått, annars har dom gjort fel, eller så skulle dom skrivit på originalkvittot datum ni fick en ny klädsel, för det är 10 år från det datumet i så fall
Svar på tråden IKEA Ektorp soffa??