IKEA Ektorp soffa??
Letar nya soffa.. Ektorp ser ok ut, är ni nöjda ni som har den?
Letar nya soffa.. Ektorp ser ok ut, är ni nöjda ni som har den?
Jag skulle ha valt en mörkbrun! Vi har funderat på att köpa nytt överdrag.
ryggkuddarna på vår soffa tappar också fort formen och sjunker ihop. Dessutom ruggar vår soffa fjädrar men med tanke på att de är ganska billiga så är jag nöjd och tänker ha den kvar tills den faller ihop :D
Jag tror att IKEA har ändrat modellen lite grann hela tiden under årens lopp, typ gjort förbättringar. Till exempel så verkar det inte vara dun i nyare sofforna? Vi har det på sittkuddarna i vår soffa.
Vår soffa är ganska precis ett år gammal och den har dun i sittkuddarna. Men du kanske menade ännu nyare?
Jag har en ektorp som jag haft i några år nu är fortfarande nöjd med den, men nu efter ca 5 år så börjar den vita klädseln göra sitt... finns många fina överdrag att byta ut, den är för övrigt i fint skick o den är ändå välanvänd!
Var o kollade i dag, vi köpte den inte, den är för liten! Man får inte plats att ligga 2 brevid varandra, inte ens en vuxen o ett barn (ligga på sidan)
Ska leta efter en djupare soffa
Har oxå en Ektorp o är jättenöjda, har ine heller några problem med ryggkuddarna.
Däremot kan jag tipsa er som funderar på ny klädsel att kolla in www.bemz.se. De säljer klädslar till dessa och en del andra IKEA soffor och har MYCKET mer att välja på, till ungefär samma pris som Ikea själva har. Har köpt en klädsel där (Hade Idemo beige från början, men den blev för gul för rummet när vi hade renoverat här) och har nu en mörkgare mer grå-beige som är kanonsnygg!!!
Lycka till!
livet leker skrev 2009-09-13 13:49:33 följande:
jag har en beige... och jag vill sänga ut den! sersutten efter ha haft den 3 år, inne på 4:de året. och dragkedjorna pallar inte många tvättar, inte heller tyget, det blir veck som inte går bort o den är hemsk i färgen.
tyg ikea soffa + barn passar inte ihop! önskar jag köpt en skinnsoffa som bara är att torka av...