• elio

Hur mycket väger jag?

Jag har efter många år av ätstörningar en lite sned kroppsuppfattning, både vad det gäller mig själv och andra. Detta, i kombination av att jag är hemskt intresserad av hur folk uppfattar varandra, leder mig till syftet med denna tråd.

Kort och gott, gissa min vikt. Jag lovar att jag inte tar illa upp, så var inte rädda att ge ärliga svar (eller gå under "anonym" om ni inte vågar). Jag är 166 cm lång, om det hjälper era gissningar.

Foton:

img182.imageshack.us/img182/5165/090904001.jpg
    img225.imageshack.us/img225/8227/p22080918210003.jpg
    img268.imageshack.us/img268/1830/090913004.jpg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 15:44
    Jag har alltså en historia av ätstörningar, men jag är numer frisk.

Den här tråden hänger lite ihop med mina sociologistudier också, ifall någon tycker jag är konstig som startar en sånhär tråd. ;P Men mer än så vill jag inte avslöja, för då kanske era svar/åsikter färgas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 20:27
    Om någon vill fortsätta gissa så finns svaret på sidan 15/inlägg #147. :)

• Svar på tråden Hur mycket väger jag?
  • snillis

Ja, det är jättenyttigt att höra vad andra tycker.
    Folk brukar bli jätteförvånade när jag berättar vad jag väger (64 kg till 164 cm) då jag ser smalare ut enligt de allra flesta.
    Det blev väldigt tydligt för några månader sedan då jag, mamma och mormor vägde exakt lika mycket (67 kg).
    Vi hade ju tre helt olika kroppar och jag såg mycket smalare ut än dem och mamma såg smalare ut än mormor.

• MsLili
    elio skrev 2009-09-14 21:16:08 följande:
    Dags för sanningen: Jag väger drygt 100 kilo (sist visade vågen på 107 kg, jag har ingen hemma så jag kan inte säga mer exakt än så).Som jag nämnde innan är 65 kilo det minsta jag nånsin vägt, och det var inte under en lång period. Den mest "stabila" vikt jag haft är 90-nånting, så jag antar att jag kommer landa däromkring med tiden. Som mest har jag maxat på ca 160 kilo, och i april förra året genomgick jag en magsäcksoperation. Ni kanske förstår att min uppfattning är lite sned när jag har så stora tal att bolla med, och folk har alltid gissat på att jag väger mindre än vad jag gör (på gott och ont; visst är det kul att inte "behöva" väga 50 kilo, men samtidigt var det alldeles för lätt att ta åt sig och fortsätta gå upp i vikt).Den här tråden har varit hur intressant som helst för mig, men jag hoppas på att den varit ännu intressantare för er. Allting är nämligen inte som det ser ut. ;)
    Jag gissade på 75-80kg, hade alltså nästan 20kg fel. Snygg är du iaf!
  • Umbrageous
    elio skrev 2009-09-15 09:29:42 följande:
    Vad kul att tråden lever vidare. :D Om nu bläddrar bak till sidan 15/inlägg 147 så ser ni mitt svar, om ni är nyfikna.Visst är det lustigt hur olika man kan se ut, och troligtvis hur mycket annorlunda NI ser ut i andras ögon? :)mamman2008 - Jag är nöjd med min kropp, det jag går ner numer är inte mycket, eller snabbt, och inte på grund av någon diet eller viktbesatthet, utan för att jag helt enkelt magsäcksopererats. Men jag hade lätt kunnat stanna i den här vikten resten av mitt liv, om jag fortsätter må så bra som jag gör nu (iom min operation har jag fått ta rätt mycket och djupgående tester senaste året, och alla värden är inom normalkurvorna). :)
    Du ser iallafall väldigt frisk och sund ut på bilderna, det är det viktigaste!
  • Sanningens väg

Jag gissar på 70 kg däromkring. Ska kolla in om jag hade rätt nu.

• HarriettA

alltså menar du att du väger 100 kg på de där fotona du länkar till? Oj , nu har jag ju redan läst svaret men jag hade gissat på 70 kg typ. Skönt att man kan konstatera att siffrorna inte spelar någon roll. sköt om dig!

• lindalake

vad kul med så många gissningar Elio
    jag hade heller aldrig kunnat gissa din vikt, men så har jag mest sett hårbilder på dig

Svar på tråden Hur mycket väger jag?