• elio

Hur mycket väger jag?

Jag har efter många år av ätstörningar en lite sned kroppsuppfattning, både vad det gäller mig själv och andra. Detta, i kombination av att jag är hemskt intresserad av hur folk uppfattar varandra, leder mig till syftet med denna tråd.

Kort och gott, gissa min vikt. Jag lovar att jag inte tar illa upp, så var inte rädda att ge ärliga svar (eller gå under "anonym" om ni inte vågar). Jag är 166 cm lång, om det hjälper era gissningar.

Foton:

img182.imageshack.us/img182/5165/090904001.jpg
    img225.imageshack.us/img225/8227/p22080918210003.jpg
    img268.imageshack.us/img268/1830/090913004.jpg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 15:44
    Jag har alltså en historia av ätstörningar, men jag är numer frisk.

Den här tråden hänger lite ihop med mina sociologistudier också, ifall någon tycker jag är konstig som startar en sånhär tråd. ;P Men mer än så vill jag inte avslöja, för då kanske era svar/åsikter färgas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 20:27
    Om någon vill fortsätta gissa så finns svaret på sidan 15/inlägg #147. :)

• Svar på tråden Hur mycket väger jag?
  • sanHbg

nu kollade jag svaret men måste säga att jag tänkte 90-95 kg. Tror att det är så att har man inte varit uppe på höjderna (min maxvikt 134) så kan man bara utgå från sin egen vikt och lägga till typ 10 kilo och tycka att det är jättemycket (nu menar jag inte att du ser ut att väga jättemycket, tycker du ser sund ut, men helt klart knubbig som jag själv är). T.ex. när jag vägde typ 115 så gissade en kompis till mig på 75 kg för att "jag var ju rundare än henne så hon la på 10 kg på sin vikt". JAg tror man ser det lättare om man själv gjort en viktresa. Sen har ni rätt benstomme och muskler gör en hel del. Min kompis är 15 cm längre än mig och när jag vägde 10 kg mer än henne hade jag ändå 2 strl mindre i kläder borde ju vara tvärt om. Men jag är kompakt liksom...

Jag har fortfarande ca 20 kg övervikt men har strl 42 i byxor och 44 i tröjor (är lite framtung) jag vet att det är large i kläder men tror inte att folk tänker när de ser mig "där går en person med sjuklig fetma" vilket mitt bmi faktiskt fortfarande visar

• Lussekatten87

Jag gissar på 80 kg.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lakrids

Jag gissar på 75 kg! Du är 1 cm längre än mig och lite större.

Ska kolla om jag hade rätt {#lang_emotions_sunny}

Stolt mamma till Jack
  • Siili

Jag tänkte skriva 75 kg, men såg svaret innan jag hann skriva. Jag tycker det är jättesvårt att bedöma vikt på folk. :)

• Lakrids

Oj, vad fel jag hade! Jag brukar kunna ha rätt bra koll på det där med vikt, men icke denna gång. Du ser verkligen inte ut att väga 100-någonting!!!!

Stolt mamma till Jack
  • Stjärnmamma

Jag tror att du väger ca 85kg.

• amila

Skulle ha gissat på 75 om jag inte sett svaret! Oavsett vikt på vågen så är du skitsnygg!

• j a g

jag skulle gissa på typ 95kg kanske.
    Själv är jag fem cm kortare och väger 50 och du ser typ ut att väga ganska mycket mer än mej.

Svar på tråden Hur mycket väger jag?