• elio

Hur mycket väger jag?

Jag har efter många år av ätstörningar en lite sned kroppsuppfattning, både vad det gäller mig själv och andra. Detta, i kombination av att jag är hemskt intresserad av hur folk uppfattar varandra, leder mig till syftet med denna tråd.

Kort och gott, gissa min vikt. Jag lovar att jag inte tar illa upp, så var inte rädda att ge ärliga svar (eller gå under "anonym" om ni inte vågar). Jag är 166 cm lång, om det hjälper era gissningar.

Foton:

img182.imageshack.us/img182/5165/090904001.jpg
    img225.imageshack.us/img225/8227/p22080918210003.jpg
    img268.imageshack.us/img268/1830/090913004.jpg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 15:44
    Jag har alltså en historia av ätstörningar, men jag är numer frisk.

Den här tråden hänger lite ihop med mina sociologistudier också, ifall någon tycker jag är konstig som startar en sånhär tråd. ;P Men mer än så vill jag inte avslöja, för då kanske era svar/åsikter färgas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 20:27
    Om någon vill fortsätta gissa så finns svaret på sidan 15/inlägg #147. :)

• Svar på tråden Hur mycket väger jag?
  • enlitenbitkaka

Någonstans runt 75-85kg....svårt att se på bilderna. Jag själv är 163cm lång och väger 82kg så utgår från det och din kroppsform.

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • siamusen
    Umbrageous skrev 2009-09-14 16:01:03 följande:
    55 nära undervikt är hon väl ändå inte?
    Hon har smala ben pa kortet och nej hon ser inte ut att vara nära undervikt men kilon kan ju sätta sig olika pa olika mânniskor.Jag har vâgt 55-56 till mina 170 utan att se mager ut.
  • cleo patra
    Mariohn skrev 2009-09-14 16:01:37 följande:
    Jag har hört att poliserna i malmö har specialutbildning för att hantera situationer som är specifika för malmö. Jag har alltså polisiär erfarenhet. Jag hörde på nyheterna att svininfluensan inte blir så akut som man väntade sig. Jag har alltså både medicinsk erfarenhet och erfarenhet av nyhetsankare.
    Vet du att jag har hört att det finns osympatiska rightfighters på FL, som tror att de och ENDAST, de har hela sanningen.

Det har jag hört för jag är medlem på FL
  • Mariohn

cleo patra skrev 2009-09-14 16:11:38 följande:

Vet du att jag har hört att det finns osympatiska rightfighters på FL, som tror att de och ENDAST, de har hela sanningen. Det har jag hört för jag är medlem på FL
  • myntizen

Jag tror du väger runt 68 kg.

• felisa
    Mariohn skrev 2009-09-14 15:58:43 följande:
    cleo patra skrev 2009-09-14 15:58:00 följande:
    Erfarenheter...du hade ju "hört"?? Det är inte detsamma som erfarenhet.
    Själv så tror jag att det kan variera. Tyvärr så har nog många med tidigare problem vad det gäller ätstörningar kvar vissa mat-vikt tankar. Ser bara till mig själv som har en historia av 10 års svår anorexi bakom mig. Ja, jag är frisk idag, mår bra. Men jag kommer nog aldrig att bli "normal". Blev sjuk när jag var riktigt ung, så jag har inget minne av hur det var att inte tänka på kalorier och vad man stoppar i sig. Idag äter jag bra och har ett bra liv, men har fortfarande kvar en del tankar och svårigheter kring mat och vikt. Men jag är glad att jag kan leva ett normalt liv, njuta av mat och må bra

Har under alla dessa år träffat en hel del tjejer (coh killar) som har haft problem med ätstörningar, både privat och genom mitt yrke. Ja, många har blivit helt fria från ätstörningens boja. Men det är även en del som lever ett normalt liv, men med vissa tankar och fixeringar kvar. Så detta tror jag är helt individuellt.

Sedan så tror jag att det är bra att man är medveten om sina tidigare problem, och håller ett vakande öga på sitt beteende. Det är ju exempelvis känt att en del kvinnor får återfall till sin ätstörningen vid graviditet, så det skadar inte att man är försiktigt.
    www.dn.se/nyheter/sverige/varden-missar-ofta-gravida-kvinnor-med-atstorningar-1.570102
  • Millli

75-80 gissar jag, svårt att se med byllsiga tröjor =)

• elio

Det är jätteintressant att läsa era tankar, fortsätt gärna. :) Jag tänkte skriva svaret ikväll nån gång om någon vill ha uppföljning. Men jag försöker att inte blanda mig i tråden i övrigt innan dess, så min stumhet beror inte på att jag dumpat tråden, om någon börjar undra.

• Umbrageous
    elio skrev 2009-09-14 16:29:47 följande:
    Det är jätteintressant att läsa era tankar, fortsätt gärna. :) Jag tänkte skriva svaret ikväll nån gång om någon vill ha uppföljning. Men jag försöker att inte blanda mig i tråden i övrigt innan dess, så min stumhet beror inte på att jag dumpat tråden, om någon börjar undra.
    fan jag är ju asnyfiken!
Svar på tråden Hur mycket väger jag?