• elio

Hur mycket väger jag?

Jag har efter många år av ätstörningar en lite sned kroppsuppfattning, både vad det gäller mig själv och andra. Detta, i kombination av att jag är hemskt intresserad av hur folk uppfattar varandra, leder mig till syftet med denna tråd.

Kort och gott, gissa min vikt. Jag lovar att jag inte tar illa upp, så var inte rädda att ge ärliga svar (eller gå under "anonym" om ni inte vågar). Jag är 166 cm lång, om det hjälper era gissningar.

Foton:

img182.imageshack.us/img182/5165/090904001.jpg
    img225.imageshack.us/img225/8227/p22080918210003.jpg
    img268.imageshack.us/img268/1830/090913004.jpg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 15:44
    Jag har alltså en historia av ätstörningar, men jag är numer frisk.

Den här tråden hänger lite ihop med mina sociologistudier också, ifall någon tycker jag är konstig som startar en sånhär tråd. ;P Men mer än så vill jag inte avslöja, för då kanske era svar/åsikter färgas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 20:27
    Om någon vill fortsätta gissa så finns svaret på sidan 15/inlägg #147. :)

• Svar på tråden Hur mycket väger jag?
  • moonweb

Runt 70 gissar jag på. Mycket kurvig och fin kropp!

Jag är några cm längre, och väger 82 i nuläget, och jag är betydligt större. Vägde 60 innan dottern föddes, och då var jag betydligt mindre, därför gissar jag på mittemellan, även om variationerna är stora när det gäller kroppsbyggnad och var på kroppen kilona hamnar.

Det är svårt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • banansmoothie

Förrsten, TS så borde du skriva vad du har för benstome! För det spelar ju rätt stor roll.

• timalillah

77 kanske. Utgår från mig som är lika lång som dig. Men sen beror det helt på benstomme muskler och fettmassa. Är jag nära...

• elio

Ok, jag har ändå 6 sidors gissningar hittills, så jag antar att jag kan släppa lite mer info. ;)

Jag har sk kraftig benstomme, banansmoothie, håller med om att det spelar stor roll. Och precis som moonweb också skriver; man kan inte förneka att kroppsbyggnad och -form också har en massa fingrar med i spelet.

Jag antar att gissningarna kommer börja ändra riktning nu, och att de som hänger kvar runt de gamla 60-snåren missat detta inlägg.

Diskussionen om huruvida ätstörningar verkligen försvinner eller ej är intressant, och jag vet faktiskt inte riktigt vilka sida jag ska ställa mig bakom där. Jag är, som jag skrev, "frisk", men det är klart att jag nån gång ibland tänker på min kropp eller vad jag äter -men då kan man ju också fråga sig vem som inte gör det, ätstörning eller ej? "Dåliga dagar" då man är otroligt trött på sitt utseende har ju alla, även supermodeller. Däremot har jag inte längre något sjukligt förhållande till mat eller är besatt av en viss idealkropp. Jag kan göra en hel lista på grejer jag hade önskat varit annorlunda med min kropp, visst, men det faktum att den/jag är frisk och fungerar normalt väger SÅ mycket tyngre, att den där listan bleknar i jämförelse och, i ärlighetens namn, känns rätt löjlig.

• Asocialice

Jag gissar pa 97-98, om man tanker pa din langd och jamfor med dina proportioner.

• Allimac 2004

82 kg?

♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • siamusen
    elio skrev 2009-09-14 17:27:41 följande:
    Ok, jag har ändå 6 sidors gissningar hittills, så jag antar att jag kan släppa lite mer info. ;)Jag har sk kraftig benstomme, banansmoothie, håller med om att det spelar stor roll. Och precis som moonweb också skriver; man kan inte förneka att kroppsbyggnad och -form också har en massa fingrar med i spelet.Jag antar att gissningarna kommer börja ändra riktning nu, och att de som hänger kvar runt de gamla 60-snåren missat detta inlägg.Diskussionen om huruvida ätstörningar verkligen försvinner eller ej är intressant, och jag vet faktiskt inte riktigt vilka sida jag ska ställa mig bakom där. Jag är, som jag skrev, "frisk", men det är klart att jag nån gång ibland tänker på min kropp eller vad jag äter -men då kan man ju också fråga sig vem som inte gör det, ätstörning eller ej? "Dåliga dagar" då man är otroligt trött på sitt utseende har ju alla, även supermodeller. Däremot har jag inte längre något sjukligt förhållande till mat eller är besatt av en viss idealkropp. Jag kan göra en hel lista på grejer jag hade önskat varit annorlunda med min kropp, visst, men det faktum att den/jag är frisk och fungerar normalt väger SÅ mycket tyngre, att den där listan bleknar i jämförelse och, i ärlighetens namn, känns rätt löjlig.
    Tja..gjorde ju inte saken lâttare men tydligen var jag helt ute och cyklade.

Gissar 73 da.
Svar på tråden Hur mycket väger jag?