• elio

Hur mycket väger jag?

Jag har efter många år av ätstörningar en lite sned kroppsuppfattning, både vad det gäller mig själv och andra. Detta, i kombination av att jag är hemskt intresserad av hur folk uppfattar varandra, leder mig till syftet med denna tråd.

Kort och gott, gissa min vikt. Jag lovar att jag inte tar illa upp, så var inte rädda att ge ärliga svar (eller gå under "anonym" om ni inte vågar). Jag är 166 cm lång, om det hjälper era gissningar.

Foton:

img182.imageshack.us/img182/5165/090904001.jpg
    img225.imageshack.us/img225/8227/p22080918210003.jpg
    img268.imageshack.us/img268/1830/090913004.jpg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 15:44
    Jag har alltså en historia av ätstörningar, men jag är numer frisk.

Den här tråden hänger lite ihop med mina sociologistudier också, ifall någon tycker jag är konstig som startar en sånhär tråd. ;P Men mer än så vill jag inte avslöja, för då kanske era svar/åsikter färgas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 20:27
    Om någon vill fortsätta gissa så finns svaret på sidan 15/inlägg #147. :)

• Svar på tråden Hur mycket väger jag?
  • Asocialice
    PixL skrev 2009-09-14 20:20:11 följande:
    Men hur kan ni gissa på 80!?Hon är ju inte tjock.
    Varfor ar det sa manga som tror att man maste se tjock ut bara for att man ar tyngre an vad som allmant anses "normalt"?

Man kan mycket val vaga 100kg och se toksnygg ut. Allt beror pa hur man bar upp det, vilka klader man anvander, hur vikten fordelar sig och hur ens benstomme ser ut, sa det ar manga faktorer som spelar in.

Tva personer som bada vager tex 90kg och ar lika langa kan se totalt annorlunda ut!

Bara for att jag gissar pa mycket mer vikt an manga andra har, sa betyder det inte att jag tycker hon ser fet ut. Hon har en snygg, kurvig och feminin kropp, jag skulle gissa pa paronform enligt bilderna.

Dem flesta av oss har en lite skev syn pa vikt och kroppsform, pga media, men ofta utan att sjalva vara medvetna om det.

Jag foredrar kurvor framfor stickor, sa mitt val att gissa pa 97-98kg ar snarare mer realistiskt baserat an nagot annat, och jag tar dessutom i atanke att foton kan vara valdigt missgivande, at bada hall. Man kan se mycket storre eller mycket mindre ut pa bilder an vad man gor i verkliga livet, och man kan nastan aldrig domma vikt enbart efter utseende eller bild.
  • Polly S

nu låter jag dum, men jag har nog aldrig vetat om ngn som vägt 100 kg, kan du länka till en bild?

Asocialice skrev 2009-09-14 20:34:29 följande:
    Man kan mycket val vaga 100kg och se toksnygg ut.
  • Asocialice
    Bonanza skrev 2009-09-14 20:12:25 följande:
    Jag vet för att jag har vägt 100 kg till ungefär samma längd. Och även om det självklart är möjligt att TS väger så mycket (alla bär vikt på olika sätt) tycker jag inte att det är särskilt troligt. Sen är det så klart alltid svårare att se på bild, men nej - TS vikt motsvarar inte fetma som jag ser det.Men jag kan självklart ha fel.
    For det forsta sa sa jag aldrig nagonting om fetma i samband med vare sig min gissning pa hennes vikt eller i samband med hennes utseende.

Och vad menar du med roligt egentligen? Skulle det vare alldeles hemskt om hon faktiskt vagde nastan 100kg, da det enligt vart samhalle ar "farligt" eller "ohalsosamt"?

Jag skrev haha, da jag tyckte det var lustigt att DU trodde jag sag henne som fet eller lidandes av fetma. Jag sa aldrig ett knyst om att jag tyckte hon sag fet ut, men du verkar anta att man maste se fet ut for att vaga nastan 100kg.
  • idiblon

Jag är apdålig på sånt, men ungefär som jag, typ.

Säger mycket, va? Haha.

Svar på tråden Hur mycket väger jag?