• mandelblomma

är det ok att sjukskriva sig för att man inte sovit en natt

vart går gränsen för erat samvete om ni har barn som inte sover på nätterna?
    Sjukskriver ni er?
    Eller rent utav tar vård av barn- slippa en karensdag?
    Spelar det någon roll om det är enstaka nätter eller om det är vardag att ha nätter med småbarn som vaknar flera gånger er natt....
    Hur löser ni det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-18 14:19
    Jo och vad jobbar ni med/ som?

• Svar på tråden är det ok att sjukskriva sig för att man inte sovit en natt
  • SaramedM

Vi har tagit tfp när M haft ångestutbrott på ångestutbrott nattetid, det går inte att skicka henne till förskolan när hon knappt står upprätt

• Eisa

Jag skulle inte kunna jobba efter en sömnlös natt. De som gör det borde ha ett kok stryk. Livsfarligt. Man kanske tror att man har omdöme men i själva verket är man som alkoholpåverkad.

• mandelblomma
    Eisa skrev 2009-09-18 14:23:08 följande:
    Jag skulle inte kunna jobba efter en sömnlös natt. De som gör det borde ha ett kok stryk. Livsfarligt. Man kanske tror att man har omdöme men i själva verket är man som alkoholpåverkad.
    men hur löser du det praktiskt?
    Säger att du är sjuk eller berättar som det är och ber om en extra semesterdag?
  • piggen

Beror nog på hur dåligt han sovit. Om jag får för lite sömn länge leder det till migrän där jag spyr och ögonen vill ploppa ut (känns det som) så då skulle jag vara hemma.

Är arbetslös nu men är administratör.

• Gryntroll

Nu har jag inte barn ännu (men om några veckor) och hittills har jag aldrig sjukskrivit mig för att jag inte sovit... känns inte ok för mig!

Men det är ju när jag själv inte sovit, blir kanske/troligen annorlunda när det är ett barn som inte sovit som man sedan ska släpa iväg till dagis alldeles uttröttad....

• piggen

Skulle sonen vara utmattad skulle jag nog ta vab. Antagligen skulle han vara sjuk iaf om han inte kunde sova.

• Undret Gilan

Tycker det är klokt att sjukskriva sig om man haft en sömnlös natt. Skulle inte vilja att ex en läkare operarade mej om den inte sovit eller åka med en busschaufför som inte sovit.

• Familytime

Sömnlös natt? Så många som det blivit genom åren, så skulle det bli väldigt mycket sjukskrivningar. Min kropp har nog vant sig vid att inte sova hela nätter längre! Haha! Fast när lillen var sjuk, så var jag vaken 21 dygn i sträck för han hade så svårt att andas och kunde inte sova. Då var jag i och för sig mammaledig, men jag hade stannat hemma då i vilket fall. Nu får jag åtminstone någon timma sovit i sträck innan det är dags att vakna igen och det är inget jag tar ledigt för.

• Cia o krabaten

Beror nog på skicket.
    Hatr en son som sover dåligt.
    Hela första året var vi uppe 3-30ggr/natt med honom.
    Försökte fixa så att iaf en fick sova, men det var inte helt lätt heller.
    Fick jag 2*2h gick jag nog och jobbade, men har inget sånt viktigt yrke som innebär fara för andras liv etc.

• Helene OSV

Efter EN sömnlös natt??

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥
Svar på tråden är det ok att sjukskriva sig för att man inte sovit en natt