Familytime skrev 2009-09-18 14:37:36 följande:
Sömnlös natt? Så många som det blivit genom åren, så skulle det bli väldigt mycket sjukskrivningar. Min kropp har nog vant sig vid att inte sova hela nätter längre! Haha! Fast när lillen var sjuk, så var jag vaken 21 dygn i sträck för han hade så svårt att andas och kunde inte sova. Då var jag i och för sig mammaledig, men jag hade stannat hemma då i vilket fall. Nu får jag åtminstone någon timma sovit i sträck innan det är dags att vakna igen och det är inget jag tar ledigt för.
Oj, 21 dygn... trodde inte ens det var möjligt. Man har ju läst om hur farligt det är att vara vaken för länge och att man rent av kan dö. Själv har jag varit vaken i 5 dygn en gång och de sista dygnen kunde jag inte sova även att jag ville och försökte... kände mig jättepigg, skitskumt kändes det. Och sen blev jag väldigt konstig och yr och det kändes som jag befann mig utanför verkligheten... misstänker att jag då var påväg in i en psykos eller nåt sånt pga min sömnlöshet... efter 5 dygn lyckades jag tack o lov att sova lite och sen blev det bättre o bättre men det tog mig 2 veckor innan yrseln försvann och jag blev helt normal igen.
Och till ts fråga... jo, efter en hel natts sömnlöshet så är inte jag normal iaf så jag skulle mycket väl kunna sjukskriva mig. Är barnet friskt och tillräckligt pigg för dagis så skulle jag låta barnet gå och stanna hemma själv och sova ut. Är barnet inte tillräckligt piggt för dagis skulle barnet få vara hemma och jag skulle nog då vabba.