Inlägg från: Anonym (stympad för livet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (stympad för livet)

    Hur mycket % har ni fått i invaliditet om ni skadat er och fått ut på försäkringen?

    har lite funderingar kring min arbetsskada jag åkte på 2015, fick amputera en del av fingret, mitt privata försäkringsbolag har klassat det som 2% invaliditet och fick ersättning därifrån, men nu väntar jag på vad Afa försäkringen ska säga och eventuellt ge för ersärttning för skadan.

    Ringde afa idag och frågade lite grann hur det går med utredningen och om dom samtidigt har fått in alla papper och journaler från sjukvården. jovisst har dom fått in dom flesta papper för som dom behöver som underlag men svarade samtidigt att dom väntade på utredningen som mitt privata försäkringsbolag har gjort/bedömt och skulle beräkna ersättning efter vad dom kom fram till.

    Så min fråga är har inte afa försäkring egna tabeller som dom ska gå efter?

    Jag är väl försäkrad genom arbetsgivaren som i sin tur överlåter all försäkrings hantering till afa genom TFA/TFA-KL?

    Står så fint på afas hemsida att man kan få ersättning för lyte & men, ärrbildning, invaliditet m.m., men endå ska dom höra efter vad min privatförsäkring har gett mig för ersättning.

    Jag tycker inte alls att det har med saken att göra för det är en helt annan försäkring.

Svar på tråden Hur mycket % har ni fått i invaliditet om ni skadat er och fått ut på försäkringen?