• Busigt89

Vi unga som försöker

Någon mer ung som försöker skaffa barn? :) Skriv gärna så kan vi följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden Vi unga som försöker
  • Reglementet

source

Eh, hur kan en kommentar få dig att tro du ska ha mens?

• Busigt89
    Reglementet skrev 2009-10-05 12:37:18 följande:
    source Eh, hur kan en kommentar få dig att tro du ska ha mens?
    Kanske inte en sådan kommentar.
  • Reglementet

busig

Det finns väl ingen kommentar som kan få någon att tappa hoppet att bli gravid, om det inte är från läkare eller partnern som inte vill längre.

• Monsterpannkaka

Det måste ju vara individuellt, beroende på vem som sagt vad och i vilket läge.

• Anki85

kikar in här och önskar grattis och lycka till för alla gravida/blivande gravida
    sj är man inte så "ung" längre, (85a) men man känner sig iaf yngre än vad man är
    fick mitt första barn några månader innan jag fyllde 22 år, mitt 2 & 3e barn (tvillingar) fick jag när jag precis fyllt 23år och väntar nu mitt 4e barn om ca en månad och är 24 år gammal.
    jag kan iaf säga att jag är relativt ung för att snart vara 4 barns mamma iaf
    jag hade varit tillsammans med min sambo/fästman(82a) i 5 år när pojken kom och nu är vi inne på 8e året tillsammans.
    visst är det tufft att få barn ung, men inte tuffare än för någon annan,.
    lycka till nu allihopa.
    mvh anki

• Busigt89
    Reglementet skrev 2009-10-05 13:04:25 följande:
    busig Det finns väl ingen kommentar som kan få någon att tappa hoppet att bli gravid, om det inte är från läkare eller partnern som inte vill längre.
    Om man får en jävligt elak kommentar från en kompis kan man tappa hoppet, för en stund iaf
  • Thotis90
    Reglementet skrev 2009-10-05 12:37:18 följande:
    sourceEh, hur kan en kommentar få dig att tro du ska ha mens?
    Jag lade ut en bild på min mage både här (i galleriet) och i min blogg. Då skriver min kompis såhär: "Jag tror faktiskt inte att det är nånting den här gånger. Sorry, men på min magkänsla känns de inte som de.
    Det känns som att du tänker alldeles för mycket på de.
    Försök att koppla bort bebis/gravid allt sånt där.
    Tänk absolut inte på symtomerna förän du ska ha mens. Låt bara tiden gå, tänk på något annat. Gör saker som får dig att inte tänka på bebis och gravid. Då kommer de gå, det kan jag lova dig. Säg att ni lägger försöken åt sidan en månad också försöker ni omedvetet nästa månad då tar det garanterat. Bara ni inte tänker på det... För de blir oftast då!
    Släppt det bara!"

Det roliga är att jag den här månaden inte har tänkt någonting på symptomen, utan jag har levt som jag gjorde innan vi började försöka. Har några som dock tycker att det ser ut som en gravidmage, men jag vet inte vad jag ska tro. Får helt enkelt vänta och se. Har ju BIM på lördag.
  • Thotis90

Anledningen till att hon säger så är att hon blev gravid månaden innan de skulle försöka och tror att man kan styra hur man blir gravid med tankekraft. Tänker man inte på att bli gravid så blir man gravid direkt.

• Busigt89
    Thotis90 skrev 2009-10-05 15:12:30 följande:
    Jag lade ut en bild på min mage både här (i galleriet) och i min blogg. Då skriver min kompis såhär: "Jag tror faktiskt inte att det är nånting den här gånger. Sorry, men på min magkänsla känns de inte som de. Det känns som att du tänker alldeles för mycket på de. Försök att koppla bort bebis/gravid allt sånt där. Tänk absolut inte på symtomerna förän du ska ha mens. Låt bara tiden gå, tänk på något annat. Gör saker som får dig att inte tänka på bebis och gravid. Då kommer de gå, det kan jag lova dig. Säg att ni lägger försöken åt sidan en månad också försöker ni omedvetet nästa månad då tar det garanterat. Bara ni inte tänker på det... För de blir oftast då! Släppt det bara!" Det roliga är att jag den här månaden inte har tänkt någonting på symptomen, utan jag har levt som jag gjorde innan vi började försöka. Har några som dock tycker att det ser ut som en gravidmage, men jag vet inte vad jag ska tro. Får helt enkelt vänta och se. Har ju BIM på lördag.
    Jag kollade in din blogg förut. Skall jag vara ärlig tycker jag att det ser ut som du skulle kunna vara gravid :)
  • Thotis90
    Busigt89 skrev 2009-10-05 15:22:28 följande:
    Jag kollade in din blogg förut. Skall jag vara ärlig tycker jag att det ser ut som du skulle kunna vara gravid :)
    Det tycker jag också. Därför tappar man liksom hoppet när någon säger så.
Svar på tråden Vi unga som försöker