• miamisan

    2:a barnet i november från Malmö (3)

    Nu närmar det sig snart, dagen då våra "2:or" får se dagen ljus. Spännande att få möta den lille/lilla nya familjemedlemmen.

    Välkomna alla gamla som nya trådskrivare! {#lang_emotions_smile}


    Liten sammanställning över oss som skriver här:
    UlrikaG (33) Ulrika, Hugo 080308 BF barn 2: 091101
    AngelinaJo (34) Angelina, ... 0805.. BF barn 2: 091103
    Lybe (28) Lina, Filippa 051010 BF barn 2: 091107
    Swala (29) Karolina, Erik 060821 BF barn 2: 091119
    Miamisan (28) Mia, Tristan 080118 BF barn 2: 091126
    BejbisAngelina (25) Caroline, Angelina 071212 BF barn 2: 091129
    Baglady (?) Jenny, Alice 070823 BF barn 2: 091203
    AnnaA80 (29) Anna, Jonathan 070110 BF barn 2: 091206

    Länk till 1:a tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-221/m42496896.html
    Länk till 2:a tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-221/m45027579.html
  • Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (3)
  • BejbisAngelina

    då var det som jag misstänkte . Hade ju hört tidigare om att inte syskon fick komma pga svininfluensan, men undrade hur det var nu.

  • Ulrika G

    Grattis baglady!!!

    Tyvärr är det ju så att man funkar olika me dolika människor, jag fick jättebra hjälp på bb med Hugo innan amningen fungerade av en av barnmorskorna, medan andra inte gav mig något. Nu fungerar ju min amning bra, så jag kanske kan hjälpa till på något sätt? Jag skickar mitt telefonnummer till dig Lybe, du får gärna ringa! Vet ju att du bor nära mig, går du på bvc i kirseberg? Sköterskorna där är jättebra och kan kanske hjälpa dig?

    Sköt om dig!

    Vad tror ni om en bebisträff tisdagen den 8:e?? Ni får gärna komma hem till mig, om det är ok att vi har hund..

  • Lybe

    Hallå

    vad tyst det är i tråden...nån mer bebis som tittat ut?

    Felix är en mycke nöjd kille på dagarna....men nätterna är inte lika roliga, eller han är inte jätte ledsen men är vaken o skriker lite då o då, o verkar inte hungrig heller, inatt vakna han 1.30 o sen var han vaken till 6....slumra till kort stunder....amma han flera gånger men han ville inte ha, fick lite ersättning men ville inte ha så mycke sånt heller.

    Tänkte höra med er, när jag ammar på dagarna är han jätte nöjd o kan ligga o suga till o från i upp till en halvtimme, somnar ofta till så jag leker med hans hand o klappar kinden o så men sen på nätterna suger han några tag o sen blir han jätte ledsen o det låter som han skäller på boobsen o tar tag igen o håller på så tills jag tar bort han o då är han jätte ledsen. Är det för att det inte kommer nåt eller vill han bara inte ha.? Har fått sår på bröstvårtorna så det gör så ont när han suger o släpper suger släpper. svårt för er o veta men nån kanske har erfarenhet av det.

    Vi var på återbesök igår, allt såg bra ut han vägde 4800 så han hade inte gått ner för mycke, nu får han ju lite ersättning men eftersom det är så pass lite så trodde bm att jag hade mat till han o det lät som han fick i sig när han åt sa hon. Så jag hoppas att det ska funka denna gång!

    Hur funkar allt hos er? Sover de bra?
    Storasyster här testar mycke gränser, men ger man henne tid o ber henne om nåt att hon kan ge mig min vattenflaska när jag ammar o så blir hon stolt, så vi ger henne massa beröm o väljer våra strider väl=) Hur länge ska era stora vara hemma innan det är dags för dagis igen?

    Jag hoppas att jag ska känna mig bekväm med amningen till den 8 o att många kommer ska bli så kul o få ansikten på er o såklart få se era söta bebisar.

    Hoppas ni orkar läsa mina inlägg, skönt o skriva av sig lite=)

    Kram

  • AnnaA80

    Ingen bebis här än i alla fall....
    Var på extra UL idag samt lite förlossningsplanering... Trots förvä'rkar i 6 veckor hade absolut inget hänt.... Jag har nog världens lataste livmoder
    Gjorde en hinnsvepning men tror inte att det kommer att göra någon nytta faktiskt min kropp verkar inte vara lättstartad precis (3 igångsättningsförsök förra gången och ett snitt till slut...)
    Häner inget har jag nu i alla fall fått en snitttid till den 14:e.....

    Vad skönt att det verkar funka på dagarna i alla fall Lybe... har inga bra tips ang nötterna dock då jag inte hellre fick amningen att funka förra gången utan pumpade istället....

  • BejbisAngelina

    Här har ingen bebis iheller kommit. Är på bf+2 idag och fruktansvärt trött!!
    Har haft ljusorange flytningar hela dagen så det är väl nåt bra tecken i alla fall .
    Ser dåligt ut med sammandragningar än så länge. Magen är i alla fall nersjunken och spänd som bara den!
    Känns som om jag fått ett lugn idag inför förlossningen...kanske för att jag inser att det e dags snart o inte kan återvända

    Lybe
    Jobbigt när han blir så på nätterna med amningen, men han känner sej kanske både trött, halvhungrig och vet inte riktigt vad han "vill". Första 2 veckorna var lite upp o ner med vår första flicka som vaknade på nätterna och grät. Hon fortsatte gråta efter att hon hade ätit så vi tog för givet att hon i alla fall var mätt o kanske bara hade lite ont i magen. Där sprang man runt fram o tillbaks i lägenheten och masserade henne på magen. Man blir så trött!!

  • Ulrika G

    Lybe, så där var våra första nätter också. Har du testat olika ställningar att amma i? Liggandes, sittandes? Bepanthenkräm hjälpte mina såriga bröstvårtor, de vänjer sig! Testa annars amningsnapp, finns att köpa på apoteket. De sätts över bröstvårtan=inga sår.

    Hugo var på dagis direkt, vi ville att hans rutiner skulle vara så "normala" som möjligt. Första dagen var han ledsen när vi lämnade honom, men sen dess går han lätt och smidigt till dagis varje dag. Tror dock att det är olika hur gamla storasyskonen är?

    Hoppas det tittar ut fler bebisar snart!!

  • Labolinas

    Ja, amningen...har inga bra ideér, tyvärr. Har själv problem med mjölkstockning i parti & minut, alltid är det något. Sist var jag tvungen att använda amningsnapp, har sluppit det denna gången men då istället får man problem med annat. Har man sår på bröstvårtorna kan dock amningsnapp avlasta temporärt så de får tid att läka.

    Vi låter inte N gå tillbaks till dagis förrän efter jul, har stor respekt för detta med RS -virus etc.

    Angående träffen nästa vecka -vi är iväg hela veckan för att hälsa på min familj - jag & barnen så vi får haka på nästa gång istället. Hoppas ni får riktigt trevligt iaf!

  • Lybe

    Hej på er

    Inatt har amningen funkat, han har inte ätit nån ersättning alls. Jag gjorde så att jag gick ner o satt mig i soffan så som vi ammar på dagtid o då funkade det bättre, lite arg var han men det gick över o han åt, sovit lite bättre me om han fick sova på mig=)
    Försökt med amningsnapp, men han vägrar... Jag hoppas så att det ska fortsätta så här nu, för nu känns det bra, men vet att han är så liten änsålänge så mycke kan ändras.

    Filippa är ju 4år så hon är stor, vi vill att hon ska känna att det är vi tre som fått en bebis o sa därför att hon skulle få välja, men nu säger hon att hon inte vill gå på dagis mer alls....Ringde o prata med henne fröken igår, hon är super bra så vi bestämde att hon skulle komme en stund imorgon o träna på lucia sångerna, vilket hon älskar. Tror att det blir bra o bryta det, för hon säger att hon aldrig mer vill gå dit...men är så utråkad av att bara vara hemma.

    Idag ska vi äntligen försöka fixa lite juligt hemma.

    Hoppas att ni mår bra

  • swala

    Hej!! I söndags tittade vår pojker ut kl 0623! Gick i stan hela dagen för att få igång det och kan säga att det fungerade....fick gå med värkar från GA torg till triangeln där bilenn stod. Kunde dock inte köra hem, somtur var hade jag min syster med mig så hon följdemed hem och passade storebror om nu det skulle vara på riktigt. kl 01 ca åkte vi in till kk och sedan tickade et på imaklig takt tills det var klart! Ett mycket smidigare händelseförlopp än första gången då det tog sega 36h.....

    Grattis till er andra som fått sina bebisar också!!!

Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (3)