Inlägg från: SuperMajjsan |Visa alla inlägg
  • SuperMajjsan

Druvbörd / Mola

Hej,

Jag fick ett missfall i v 16 (mitten av aug) och det konstaterades att det var en komplett mola

Någon annan som nyss fått detta konstiga, vedervärdiga pissiga besked och som vill följas åt längs den långa vägen mot en ny bebis, genom alla jobbiga provtagningar och läkarbesök och det jobbiga graviditetsförbudet...

• Svar på tråden Druvbörd / Mola
  • SuperMajjsan

Hej!

Värdena har gått ner ganska bra vad jag kan förstå,
    gått från 20 000 innan skrapning, sen till 10 000 morgonen efter, 2 veckor senare 223 och 4 veckor senare 22, var och tog nytt prov imorse som jag får svar på på onsdag... olidliga väntan...

Har dessvärre fått olika svar på grav-förbudet, har hittills inte träffat samma läkare två gånger utan alla olika men första sa ett halvår, nästa sa MINST ett år och senast var beskedet ett halvår... hur svårt kan det vara att ha samma syn?

Hur har det gått för er?

Kram

• SuperMajjsan

anniki81: Vad roligt att det äntligen är så nära!! Så spännande!

Jag ska till läkaren igen på onsdag och då ska jag stå på mig ordentligt och få veta när vi får försöka igen... jag har som tur är inte haft svårt att bli gravid så man hoppas ju att det ska ta sig lika lätt nästa gång också..

Lindis: Mola är att man blir gravid men istället för att det utvecklas ett foster så blir det en typ av tumörvävnad som ser ut som druvor, därav namnet.
    Den kan komma tillbaka fast man har blivit skrapad och därför får man ett graviditetsförbud på mellan ett halvår och ett år.

• SuperMajjsan

Hej Anonym!

Trist att höra att du också drabbats men skönt att inte vara ensam...

Jag har en kille på 1,5 år så detta var min andra graviditet, men man har inte bättre kolla att något är fel för det, tyvärr...

Ska iväg till sjukhuset i efetrmiddag och få veta svaret på senaste provet, usch så himla nervöst och olustigt fastän värdet hade gått ner så mycket till förra gången.
    Veckan emellan provtagningarna känns allt nästan som vanligt men från det att man vaknar på morgonen den dag man ska ta prov tills dess att man fått svaret så är jag tillbaka på ruta ett igen. Håll tummarna för mig i eftermiddag...

Vad skönt att ditt värde ochså har gått ner så bra! Vilket sjukhus går du på?

• SuperMajjsan

Wanna; Vad skönt att ha kommit så långt! Håller tummarna att allt fortsätter bra och att ni får försöka igen i dec!

Var hos läkaren igår och fick svar på mitt senaste hcg, nu är det nere på 5... så obeskrivligt skönt men vägen till mål känns ändå såå lång!
    Hon sa också att om värdet nu håller sig så här bra så borde vi kunna få försöka igen ca 8 månader efter skrapningen, dvs i april... gissa om man vill att vintern ska gå undan!

Men vilken nervpress det är att vänta på provsvaren, var som ett psykfall hela förmiddagen och vet inte hur många gånger jag bröt ihop och fick gå och gömma mig på toa på jobbet..

• SuperMajjsan

Isch vad obehagligt att det blev ilskna molor för er båda anonyma på slutet.. hur har cellgiftsbehandlingarna gått?

Hru har ni andra det?

Själv har jag gått in en liten svacka, nu när värdena gått ner så pass bra och oron sjunker undan lite för detta så kommer man tillbaka till att det aldrig blev någon bebis
    Har dessutom ett par kompisar som antingen är gravida eller precis har fått bebis, och jag missunnar dem absolut inte glädjen i detta men jag tycker lite mer synd om mig själv just nu, skulle ju ha varit en av dem och sitta och diskutera ömma tuttar, växande mage och visa UL-bilder... Usch, det gör så ont! Längtar så mycket efter att få vara där igen, trots att man kommer att vara som ett vandrande nervsammanbrott innan man får ut en liten bebbe...

• SuperMajjsan

Jag bor i Stockholm, går också på KS!

Hade också tyckt att det vore så kul att ses, prata med någon som förstår så väl vad man går igenom...

Jag tänker också på min lilla bebis som skulle kommit 7 feb, inte så nära som 1 nov men ändå...

Anonym: Är det ett år efter cellgiftsbehandlingens slut som ni får försöka igen eller hur räknar dom?
    Jag fick senast beskedet att det borde vara ok att försöka mån efter skrapningen, dvs bortåt april...

Kram

• SuperMajjsan

Anonym; Jag har samma läkare, eller rättare sagt jag var hos henne senast, de andra gångerna har jag snurrat runt på hela KS Gyn känns det som men vad jag förstår så är det hon som nu är ansvarig. Tycker att hon känns som den jag ahr trivts bäst med.

Jag bor i Vällingby så då bor vi ju nära!

Leone; Det är jobbigt att drabbas en gång, men två.... hur mycket skall man behöva gå igenom egentligen?
    Hur gick det andra gången, gick alla prover bra eller har du haft komplikationer denna gång också?

Kram till er alla!

• SuperMajjsan

Hej Anonym!

Jag träffas gärna v 44, kanske gärna på måndagen efter jobbet.. vad säger du?

Håller tummarna så för att allt går bra på onsdag!!! Undrar om dom alltid tar oss molor på onsdagar... jag har bara varit på läkarbesöken på onsdagar

Jag var och tog ett nytt prov imorse.. hoppas så på att det har gått ner ytterligare... hade 5 för två veckor sedan...

Kram

Svar på tråden Druvbörd / Mola