Inlägg från: SuperMajjsan |Visa alla inlägg
  • SuperMajjsan

Druvbörd / Mola

Puh, ringde precis KS och fick svar på senaste provet, 0,2

Finns inget som är värre just nu än väntan på svaret... tog provet i måndags och brukar alltid kunna ringa morgonen efter, men igår hade dte inte kommit och då snurrar karusellen igång i huvudet direkt...
    Nu kan man slappna av i en vecka innan man går igång iför nästa prov...

• SuperMajjsan

Det är snart 4 månader sedan jag skrapades, 18 augusti och fast det inte kändes så just då så har tiden faktiskt gått ganska snabbt...

På KS så räknas hcg-värde under 5 som 0 och vad jag förstår så ska man ligga stabilt därunder för att ens tänka på att försöka på nytt.
    Läkaren sa till mig att förbudet räknas från när skrapningen gjordes, dvs åtta månader från 18 aug, såvida jag hade bra värden.
    Inom åtta veckor skall man ner på under fem för att det ska räknas som om man har ett gynnsamt förlopp.
    Jag hade 1,9 på åtta veckors dagen.

Det är alltid jobbigt med tråkiga besked, dvs 'inget vanligt missfall du kan försöka efter nästa mens', men samtidigt är dte skönt att få allt bekräftat och veta var man står och hur man ska gå vidare.
    Bra det där med målbild! Jag ska se min fina vagn som mål!!

Kram!

• SuperMajjsan

ÅT HELVETE MED ALLA OLIKA FÖRBUDSTIDER!!!!!

hur vsårt ska det vara att komma överrens om ett tidsspann efter att man är nere på 0? Jag fattar inte...

Det är ju ganska ovanligt i västvärlden, men hur gör dom tex i sydostasien där detta skit tydligen är mycket vanligare?? Man kanske ska söka på det på google.. om man kan hitta något...

Epelino; Jag hade samma dilemma med cellprovet, jag fick kallelse i juni när jag precis fått veta att jag var gravid och då vill man ju inte ta det så jag väntade och nu när jag var på ett av mina återbesök så frågade jag läkaren, och aldrig har jag sett någon bli så glad.. hon ville gärna ta ett prov på mig! Jag tänkte ju precis osm du, när man ändå ligger där med benen i vädret så kan man väl få gjort allt skit på samma gång...

Sen kan man ju undra varför en stor del av läkarkåren är kall och okänslig?! Speciellt i sådana här fall.. visst om jag har halsfluss kan jag väl stå ut med en dryg otrevlig jäkel, men inte när jag har förlorat mitt barn och riskerar att få cancer... borde vara straffbart att inte ha empati och jobba med sådant här...

Kram på er!

• SuperMajjsan

Fråga läkaren om han kan förklara hur det kan förekomma så olika svar på tid ang grav förbudet!

Annars hade du bar frågor, jag ska fundera lite under dagen så skriver jag i em om jag kommer på något mer! Bra initiativ

Kram!!

• SuperMajjsan

Jag tror att värdet skiljer så mycket just på grund av partiell eller komplett mola.. fast å andra sidan hade jag en komplett men ''bara'' 20 000 i hcg innan skrapning, dock så var min mola ganska liten och inte alls så stor som den ''borde'' vara för att ha växt ända till v 16...

• SuperMajjsan

Jag använder inte heller något, vi kör 'påse' vid våra sammanstötningar i sänghalmen Jag mår inte bra av p-piller eller minipiller så därför äter jag inget sådant..

Wass: Jo, det var imorgon! Vad kul! Jag jobbar inne i stan, men tar pendeln och hoppar av i Spånga på hemvägen, visst bodde du i Sumpan? Finns det inget ställe nära pendelstationen där man kan sätta sig och ta en kaffe och prata lite...
    Vilken tid skulle passa dig?

kommer igen: Jag började blöda och hade ont, det var därför min mola upptäcktes just då. Är så evigt tacksam att det var så, hade tid en och en halv vecka senare för rutinultraljudet, tänk om man hade kommit dit lycklig och fått det beskedet... fy faan! Vi som var inställda på att kolla tjej eller kille.... blä...

Kram

• SuperMajjsan

Wass: Jag går lite tidigare, går från jobbet halv fem jag också, jag kan ses 17.00, tar tågen från centralen 16.43..

• SuperMajjsan

Epelino; Testa att ringa sjukvårdsupplysningen, de kan säkert ge dig ett bra svar.
    Om värdet går ner så borde det ju inte vara något konstigt men jag känner att det är bättre att kolla med någon som kan liite mer, även om de på rådgivningn inte kan något om mola så borde de ju kunna svara på huruvida det är normalt att blöda så länge efetr en skrapning...

Wass; Tack för igår! Vad kul det var att träffas!

Puh, nu sitter jag och laddar för att få svar på provet jag tog igår...

• SuperMajjsan

Nu e jag nere på 0,1!! Så himla skönt!

Jag håller med om att tiden faktiskt går ganska snabbt, jag har ju passerat ca hälften av förbudstiden så det känns som att nu börjar det gå framåt!
    Jag försöker också se ljusglimtarna, fast inte i form av att åka skoter jag nöjer mig med att jag kan njuta av ett glas vin och god glögg nu i jul

Wass: Jag ser också fram emot nästa gång

Kram på er allihopa!

• SuperMajjsan

Hej tjejer!

Nu är det ett tag sen jag var här, ha haft så mycket på jobbet och ingen ork över..
    Skönt att se att alla värde sjunker eller håller sig låga

Om hcg-värdena sjunker så ska det inte vara någon fara, om det hade funnits en risk att molan kom tillbaka utan att värdet ökade så hade man fått gå på VUL oftare.
    Jag har samma oro, det vi nog allihopa och kommer nog att ha ända tills vi får varsin liten bebis i famnen igen. Känns så himla skönt att ha er alla här och kunna dryfta oron med, att prata med dom som förstår så väl!

Jag har ju ett grav-förbud till april men kommer att argumentera stenhårt för att få det förkortat till feb (som då är 6 mån efter skrapning) då jag har hittat en massa artiklar som säger att man kan bli gravid igen efter 6 mån om man haft ett gynnsamt efterförlopp, dvs negativa hcg-värde inom 8 veckor, vilket jag hade.
    8 veckor efter skrapning hade jag 1,9. Dessutom är en av dessa artiklar skrivna av min läkare. Jag är tokpepp på att få argumentera! Vill ha bebbe nu!!!

Epelino; Till mig sa läkaren att värdet sjunker jättesnabbt de första veckorna och sedan tar det längre tid ju närmre 0 man kommer. Tänk i procent hur mycket det sjunkit istället, det gjorde jag och då blev det lite klarare

Wass: Hur var provet igår?

Kram till er alla!!!

• SuperMajjsan

Wass: Jag har varit hemma med sjuk liten Ludde men jag såg ditt meddelande så jag kom aldrig! Hann bara inte skriva något, jag inboxar mitt mob nr så kan du väl göra detsamma så vi kan nå varann även i världen utanför internet!

Epelino; Åh, jag tänekr på dig, är också här allt som oftast om du behöver få skriva av dig! Jag håller alla tummar att allt ändå går bra och att det går så bra som möjligt idag!

Säger det igen.. jävla skitmolor!! Vad i helvete ska de finnas för?

• SuperMajjsan

Lycka till med provet Epelino, jag håller alla tummar för att det ser bra ut!

Själv har jag nästa prov 21/12, tycker attd et är såå skönt med lite respit mellan provtagningarna...

Kram till er alla!

• SuperMajjsan

Åh Epelino, jag tänker på dig! Vad tråkigt att värdet gått upp ännu mer

Tänkte på en annan sak, vår tråg går snart ut, kan ju bara vara igång i tre månader så jag ska försöka att starta upp en ny här i dagarna och länka i den här gamla.. får se hur jag lyckas! Den här ska iallafall kunna finnas till julafton...

Själv har jag suttit med sjuk liten kille förra veckan, i måndags fick jag gå hem från jobbet för att jag blivit så förkyld och i tisdags ringde dagmamman att jag måste hämta Ludde för han hade fått feber. Och vi är fortfarande hemma... hoppas på att kunna jobba imorron...

Lider just nu dessutom av en extremt seg internetuppkoppling...

Ha det bra tjejer!
    Kram

Svar på tråden Druvbörd / Mola