Inlägg från: SuperMajjsan |Visa alla inlägg
  • SuperMajjsan

Druvbörd / Mola

Wass; Åh nej!! Stackare... hoppas att det inte är svinis...

Vi tar det när du mår bättre, det är ju ingen fara. Hoppas att du snart känner dig ok igen.
    Jag slänger ivär ett mail till dig så har du min adress också.
    Själv ska jag iväg till KS imorron och ta nytt prov, håll tummarna för mig!

Kram!!

• SuperMajjsan

Hej1

Det gick bra på KS, bara ett blodprov denna gång, och jag fick svar igår, 0,8 ligger det på nu så skönt!

Satt med maken och almanackan igår och insåg att vi har två lediga helger fram till jul, jobbigt på ett sätt men å andra sidan så känns det som att de ändå närmar sig att man ska få köra igång igen om inte allt för lång tid

Wass: Hur är det med dig nu? Hoppas att du mår bättre från flunsan... Har du varit på några nya tester?

MissJy: Hur har du det?

Kram

• SuperMajjsan

Måndagar är bäst för mig, jag kan både nu på måndag och veckan efter..
    hur har du det?

kram

• SuperMajjsan

Hoppas att det gick bra på KS idag, håller tummarna för att värdet hållit sig nere...

Det så typiskt!! Jag måste ställ ain på måndag SKall på utvecklingssamtal med lillkillen, har strulat så med tiderna och nu lyckades vi få en tid som både jag och maken kunde, utan att behöva gå från jobbet... Jag slutar jobba 18 och vi ska vara där 19-20..
    Kan du nästa måndag istället? Känns så himla trist, vill ju inte boka om igen, ville ju ses och få prata lite

Kram

• SuperMajjsan

Wass: Då säger vi måndag v 48, dvs 23 nov. Måndagar är enklast för mig eftersom det är enda dan som jag inte hämtar på dagis.

Vad skönt att värdet håller sig stabilt Är alltid en lättnad att få beskedet att det är bra!

Anonym Kram: Vad tråkigt med din typ av skit också! Vad gör man om man får det? och vad gör man efterråt?

Kram!

• SuperMajjsan

Fy, vad mycket konstiga vändningar en graviditet kan ta... att något som bara skall vara lycka kan vändas till sorg och så mycket mer...

Hur mår du nu? När får du försöka igen?

• SuperMajjsan

Om alla provsvar håller sig bra, vilket de än så länge har gjort så verkar det som om vi får försöka från april... känns ju länge när man tänker fem månader, men jag försöker dela upp det, fram till jul kommer tiden att flyga, sedan skall vi på weekend-resa i början av feb och sedan är det nästan april...

När upptäcktes ditt utomkveds?

• SuperMajjsan

Epelino och Kommer igen: Välkomna hit! Fast trist som sagt att man är fler som drabbas...

Ang spiral/ piller, när jag frågade min läkare så sa hon att det enda viktiga var att man inte blev gravid förrän hon gav klartecken, hur jag skyddar mig lägger hon sig inte i, men att hon rekommenderade p-piller efetrsom det är den säkraste metoden (spiral också) men eftersom jag inte gilla piller så har vi velat använda andra sätt, menn då sa hon återigen att det är heöt upp till mig men att hon uppmanade mig att vara jätteförsiktig.

Jag håller med dig Epelino att det snurrar så mycket i huvudet, det fanns ingen som dog, men att man känner sig lurad eftersom man trodde att de fanns någon därinne...

Jag läste någonstans att risken för att molan kommer tilbaka är
    partiell mola 2-5%
    komplett mola 20%
    jag vet absolut inte riktigheten i detta, min läkare ville inte säga något alls så det kanske inte stämmer...
    Jag tror att om man har kommit ganska nära noll så är risken väääldigt liten för att det skall komma tillbaka, risken är väl störst i början...

Kram

• SuperMajjsan

Skrev ett långt inlägg igår, men såg sen att det bara försvann.... skitdator!

Jag var och tog prov igår igen, får besked idag.. nervöst som alltid...
    Jag hade ganska låga värde för att ha en mola när jag kom in till akuten, 20 000 innan skrapningen och efetr två veckor nere på 225 vilket tydligen var jättebra enl läkaren.

Epelino och Kommer igen, vilka sjukhus tillhör ni?

Om ni inte har läst artikeln som Kommer igen länkade till längre upp så gör det, jag tyckte att den var jättebra! Lite fakta som känns vetenskapliga.

Har fått ett så sjukt begär att titta på barnvagnar, inne på olika sidor varje dag och funderar på vad vi ska ha när det väl blir dags.. hur puckat är inte det innan man ens får försöka bli gravid...

Kram

Svar på tråden Druvbörd / Mola