Inlägg från: SuperMajjsan |Visa alla inlägg
  • SuperMajjsan

Druvbörd / Mola

Åh vad skönt!! Pratade precis med KS och värdet hade sjunkit till 1,9!!!
    Nu jädrar ska det hålla sig där och jag (kanske borde säga vi) skall banne mig få ok att börja göra bebbe i april...

Anonym: Vi håller tid och plats öppen men mån v 44 är bokad. Skall bli så kul at träffa någon som förstår precis hur man känner...

• SuperMajjsan

Ja det känns så jäkla bra!!
    Håller tummarna för att det går bra för dig idag!

Visst var det du som skrev att du hade en dotter som störde när du skrev Hur gammal är hon? Jag har en liten kille på 20 mån.

Jag skulle också vilja börja tidigare, men jag vet inte om jag vågar, och jag vet definitivt inte om jag skulle få maken med på det hela... bara dom ger mig ok att försöka i mars april som dom sa senast så är det väl ganska ok...

Kram!

• SuperMajjsan

Man är alltid lite nervös när man har med den här skiten att göra... det kommer att gå jättebra, och värdet kommer att ligga där nere precis som det ska!

Jag vet inte riktigt vad som händer om man blir gravid innan man fått ok, men det beror säkert på hur länge man har haft bra värde och hur länge man har blivit kontrollerad. Skulle man bli en månad eller två innan ok:et så borde det inte spela så stor roll, men om jag tex skulle bli det nu så kan jag misstänka att det inte skulle mottas med så glada miner på KS...
    Vad jag förstod så är det ju ite nästa grav i sig som är farlig utana tt man inte kan följa hcg, fats pumpa henne gärna och informera mig, man är ju sugen som sagt!
    Samtidigt är det så skönt att ha lilleman där hemma, att detta inte hände på första barnet...

Jag ser också fram emot den 26

Kram!

• SuperMajjsan

Vad som händer, förresten, dom kan ju aldrig tvinga en att göra abort eller något liknande... fast arga skulle dom nog bli ...

• SuperMajjsan

MissJY; Välkommen till oss, så trist att det är fler som drabbas men det hjälper att vara fler än att vara ensam!
    Det är värst i början, man är så chockad och ledsen för att man fick missfall och sen visar det sig att det är så mycket mer...
    Skrapningen kommer att gå jättebra, jag hade inte det minsta ont efteråt och det var så skönt att vakna och veta att det var över. Sen har man ju lång väg tillbaka ändå men man är en bit på väg iallafall.
    Jag tänker på dig idag, en stor kram!

Anonym: Hur gick det igår??

Kram på er

• SuperMajjsan

Åh vad skönt att det gick bra!!

Frågade du något om vad som skulle hända om man blev gravid nu?

Kram!!

• SuperMajjsan

Nej. precis vad gör man..

Kura in dig i soffan under en filt med en kopp te och ta hand om dig!
    Trist att man ska behöva drabbas av ett dåligt immunförsvar till råga på allt!
    Krya på dig!

mmm, du fick samma svar som jag när jag frågade. Vi får väl hoppas att alla värden håller sig bra och så får vi ge järnet i vår för att bli på smällen igen!

MissJy; Hur har det gått för dig? Jag har tänkt så på dig!

Kram

• SuperMajjsan

Mola heter Molar pregnancy på engelska, finns massor att läsa på engelska sidor. Mycket mer än på svenska.
    Jag tror verkligen att din läkare hade sagt om det var en mola du hade eftersom mn måste kontrolleras noga med blodprover och undersökningar under 6 månader upp till ett år.

MissJY; Håll hårt i sambon, det hjälper lite att bara vara nära och få vara ledsen...

Isch, måndag och gråväder... känns långt till helg!

• SuperMajjsan

Hej!

Vad bra att du hittade mer info Anonym! Jag hade mer hjälp av de engelska sidorna.. på svenska sägs det ju inte mycket. *mycket ovanligt,ser ut som en druvklase...* jaha... OCH!!! lite mer fakta hade ju inte skadat!

Bara en liten undran.. alla ni anonyma som skriver kan ni inte ha ett litet tilläggsnamn om ni inte vill visa ert riktiga eftersom det blir lite förvirrande att hålla isär er..

Ush vad det är ett skit att gå igenom detta, hade en kompis som berättade igår att hon var gravid, jag är verkligen jätteglad för hennas skull eftersom jag vet hur gärna hon ville, det är inte det men min egen sorg blir lite mer påtaglig..
    Jag vill ju också, och NU!!!!

Blir också vansinnig på alla läkare som säger olika, kan dom inte enas om vad som ska gälla? Har fått ok att börja på nytt i april, 8 mån efter skrapning men är livrädd att dom ska ändra sig när man väl kommit dit...

• SuperMajjsan

Wass: Skönt att värdet är så bra!! Jag kommer vara borta i helgen men jag loggar in på söndag kväll så bestämmer vi något

Svar på tråden Druvbörd / Mola