Inlägg från: Lovis 1 |Visa alla inlägg
  • Lovis 1

    Sommarbebisarna GBG. Tredje året nu!!

    hej hej tjejer, tack för ny tråd!


    Idag var jag o handlade gröt till Stella o hon gillade den, fick lite i morse,skönt! Ska ge det nu varje dag.
    Har fått tid till naprapat idag, har så jä* ont i huvudet o nacken.. hoppas hon är bra, min som jag haft innan var fullbokad...
    Leia 060630 min älskade lejonunge, Stella 090325 min älskade stjärna
  • Lovis 1
    myran: Om hon är bra hungrig så biter hon ej, det är när hon börjar bli mätt.. så jag tar helt enkelt bort henne när hon biter. Hon äter gröt 1-2 ggr per dag, ger dock bröstet alltid i samband med det, fast hon äter rätt bra lite gröt varje gång, jag tvingar absolut ej in ngt, hon äter ca 8-12 små typ halva baby-skedar... Det går väl upp o ner med tömningen, ska till sjukhuset mån, tis och ons på olika undersökningar nästa vecka bl a grovtarmsröntgen på tisdag (BLÄ!!) samt genetiken på onsdag... Mkt sjukhus blir det...
    mojmoj: Jobbigt med nattskräck, Leia gråter med en del i sömnen nu för tiden...
    Falken har fått en liten Olle-baby läste jag från hennes logg på FB, grattis falken!!
    I morgon ska Leia rida igen, dt är mysigt med vår egentid på lördag, häst o stall för hela slanten! Hon är så duktig, förra gången "hoppade de en bana". ag springer ju runt o leder, men hon travade ändå över 3 hinder, o stod upp i fältsits över dem, bommarna låg på marken o det är små shettisar, men ändå super-duktig o hon skrattar högt. {#lang_emotions_kiss}
    I kväll är det IDOL, verkligen kvällens höjdpunkt! Ja det blir väl inte roligare än så för en totalt utmattad helammande småbarns-mamma
    Leia 060630 min älskade lejonunge, Stella 090325 min älskade stjärna
  • Lovis 1

    familjensweetie.blogspot.com


    Här är vi.
    falken: Hur går det för er? funkar det bra med lille Olle??
    tea: Åhh vännen vad jag lider med dig!! Måste vara fruktansvärt att ha så ont!! Kan du sova om nätterna o så?
    fru lantz: Ska kika in på din sida, förstår att ni köpt hus! Vart ligger det? Ni hade väl köpt ett rätt nyligen när vi lärde känna varandra när våra 06:or kommit?! Fast detta är väl större då förstår jag?
    nosheen: Hej o välkommen!! Vad heter din dotter? Vart bor ni? Vad jobbar du med? *tusen frågor*
    I morgon ska vi skrivas in igen på barnkirurgen och på tisdag ska Stella opereras igen. Denna operation är ju inte alls som förra då de tog bort 20 cm av tarmarna, nu ska de ta bitar av tarmen samt kolla i tarmarna o så... På tisdag alltså, huvaligen jag kommer avlida känslomässigt snart, tycker det är SÅ jobbigt o se henne ha ont osv. Fast förhoppningsvis har hon inte ont!
    Vi har legat inne i veckan med, det står mer om det i bloggen för er som är nyfikna. Hon fick ett virus med blåsor o åt eller drack inget alls men nu e det bra. Nu är hon frisk.
    kram på er
    Leia 060630 min älskade lejonunge, Stella 090325 min älskade stjärna
  • Lovis 1

    myran: Men fy vad jobbigt att ha så mkt mat på natten!! Ja men du får väl börja truga på dagen, tätare mål och inte ge på natten så fattar han väl tids nog bara han ökar i vikt så.


    Stella vaknar ej för mat, bara för nappen, några ggr per natt. Men jag tar upp och ammar ändå just för tillfället. Hon har ej ökat i vikt inte ens 1 gram på 5 veckor. Och 180 gram sist då. Så 180 gram på typ 10 veckor. Fast hon har vart sjuk med. Och så skulle de operera henne förra v men det behövde ej ta bitar av tarmen för den såg bra ut! Så få fick hon en 9 h lång svält, 7 h innan op, för de var försenade. Hon gnydde inte efter mat ngt alls. 
    mojmoj: Förstår att ni trivs där uppe, lyxigt att bo där det finns snö under vintern!! Går det bra med lillebror?
    För övrigt har vi haft alldeles för mkt sjukhus det sista. Stella blev dålig av en undersökning (manometri) hon gjorde i fredags. Så hon fick feber på natten o blödde ur rumpan. Så då fick vi åka in akut i lördags (igen). Ska på eterkontroll i morgon på östra. Annars var vi inlagda mån-ons förra v pga den stora undersökningen i tis då hon sövdes. Veckan innan dess fick hon läggas in o sondmatas eftersom hon vägrade äta o dricka för hon var sjuk. Och innan dess var det 3 olika läkarebesök/undersökningar. *phu*
    Hoppas verkligen vårbidraget går igenom, som plåster på såren, förlorad inkomst samt för allt man lägger ner i tid o pengar. Det borde det göra (det minsta 1/4 i alla fall) om man läser på nätet antal h man lägger ner, om inte fk är helt rabiata! (o orättvisa!) Beslut innan jul sa de!
    Nu har jag skippat alla 4 mån grönsaker o går direkt på 6 mån hipp med rätter. Ingen idé att försöka för hon öppnar ej munnen. Har matat gröt o frukt sedan hon var 5 mån och 3 veckor. O började med mat igår då. Annars helammar jag. Får hålla tummarna att tarmen klarar detta nu. Återstår o se. De har ju koll på henne. (o jag)
    Leia 060630 min älskade lejonunge, Stella 090325 min älskade stjärna
  • Lovis 1

    myran: Låter alldeles hemskt, stackars lien Tur att du åkte in, skönt att jag kunde peppa dig till det!! Bättre en gång för mkt...


    Jag har vart i Ullared idag, besökte "bara" Gekås. Har ej vart där på 4 år, det har ändrats mkt under dessa 4 åren. Mkt kvalitetsleksaker tex brio, lego, duplo, pippi, fisher price mm. Blev alla julklappar till de små samt till deras kusiner. Spel, duplo, pussel, papper o pennor mm. Är sjukt nöjd med resan faktiskt. En barba-pappa "puff" till Leia i julklapp med. Och massa vita ramar o rama in dagiskort o ge bort i julklapp, bara 17 kr o 19 kr st. Ja nu hör, jag e nöjd  
  • Lovis 1
    myran: Men det finns ju ett rum med "dr" saker på lekterapin, du behöver ej boka tid bara gå ner där, de finns ju där för er. Dock ej fre fm, o mån fm tror jag det va. Vem kräks?
    angelica: Förhoppningsvis innan jul sa de... 4mån behandlingstid. Ja men 1/4 är jag typ säker på att vi får annars är de totalt dumma i huvudet och bryter mot deras egna regler o lagar, o det  vore väl konstigt? Men sjävlkalrt kan jag ju skriva under på att jag hellre hade haft ett friskt barn som kan skita själv, än 1900 kr extra i mån med 52% skatt på...vad blir kvar då liksom? Utlägg för bensin/parkering på sjukhus, mediciner, vårtid osv knappast!
    angelican igen: Har du lagt ut bilder på huset? På fb? SKa kolla där sist jag kollade såg jag inga, nyfiken ju!!
    gbg: Hur var det på ullared för dig idag? Vad handlade du?
  • Lovis 1
    gbg: Grattis igen till killen i magen. Jag vill nog påstå att det måste beror på individerna och inte könen, hur själva familjekonstellationen blir alltså. Ålder spelar ju med roll. Ant är Elliot o Bianca fortf bästisar (för de leker väl mkt nu?!) och sedan kommer väl lillgrabben i kapp så småning om. 
    De flesta säger väl att syster-syster eller bror- bror kommer närmare varandra som vuxna. Men det måste ju oxå hamna ff om individerna!
    ankan: Jag läste med "magen"...
    myran: Ja men då blev det rent i alla fall!! 
    ixi: hej hej, roligt o se dig här!
    mojmoj: Hur trivs ni nu i Lima? Har du åkt skidor ännu? Har Sona åkt? Leia åkte ju i vintras, i jan, oj vad duktig hon blev till slut. Vi hade sele i stora backarna så åkte hon själv i den minsta lilla backen. Vi ska till Sälen v 2, *längtar*
    mamsie: Hur går det för dig i babyverkstaden? Hänt ngt?
    angelican: Hur mår du? Några jobbiga krämpor?? När var det du hade bf? Kan du inte fota ett foto på huset som helhet.. *nyfiken* Vill ju se ju!!
    Nu sover hela familjen- Stella sover otroligt oroligt. Funderar på om hon har ont ngn stans? Vaknar o gallskriker. Har vaknat typ 5 gånger redan. och natten har ju inte ens börjat. Nåväl, det ordnar sig.
    Jag njuter för fullt av att vara mamma-ledig annars! Skrotar runt i ysbrallor o dricker soja-latte mest hela dagarna! I alla fall när vi slipper hänga på Drottning Silvia.
    kram på er
  • Lovis 1

    gbg: Hoppas det blir bättre!! vad skönt att samtalet gick bra igår! Jag är rädd för vad Elliots "fröken" sagt till honom Sambo berättade att hon sagt nedvärderande kommentarer till Leia när hon fick byta trosor för att det var 2 droppar kiss i dem förra veckan (Leia hade berättat vad hon sagt) Litar inte på henne i det avseendet. Tråkigt! Jag tycker mamsies resonemang var bra, att de vänder hans kisseri till något bra i vilket fall, vart det än kommer. Det viktigaste är trots allt att han kissar, värre när han håller sig, för blåsan alltså!


  • Lovis 1

    myran: suck för svårmor!!! Skit i henne, om hon är förkyld får hon ta mig f*** vänta!! Aj aj för varm kamin, skaffa grind!!


    zarabii: Hej hej! Leia gillar Hello Kitty rätt mkt. Det är väl ngn princessperiod... Annars gillar hon pippi och de figurerna. Leker ofta rollspel med dem inblandade. 
    Idag har stella åkt pulka för första gången. tänkte på dig då Ankan, minns du när vi åkte pulka med våra små 06:or. Första snön de var små! vi var ute hos dig då. Nu var det Stellas tur. Samma pulka och samma overall, smidigt. Kändes inte lika "stort" denna gnn, för mig alltså  (bilder finns i bloggen, bloggen finns längst ner)
    god Jul på er!!
  • Lovis 1

    Grattis till dig här inne med mamsie!

    Stella är inlagd på barnkirurgen, ni kan läsa om det i min blogg. Men överläkaren var där kl 22.00 igår kväll och 7.30 idag, jobbar de jämt?! {#lang_emotions_undecided} Han tyckte ändå att hon var stabil och ev får komma hem idag. Det är så klart blandade känslor, för avföringsproverna är ej klara och febern är närmare 40 grader. Det som de misstänkte var toxisk enterekolit vilket kan leda till döden om man ej får behandling (bakterierna går genom tarmväggen ut i blodet och blodförgifning). Hon hade alla symtom på tarminflammation nu i en vecka, dvs vattentunna diareer, grönt vatten, frätande sur lukt, slö och påverkad i övrigt och mkt ont i magen. Men ingen feber. Men så kom den 40 grader pang bom igår och de "tvingade" så klart upp oss igår em. Sambo fick för första ggn ta den "smällen". Jag hade dött- av nack- och huvudvärk. varje gång jag pratat med honom per tel så hör jag Stella illskrika hysteriskt i bakgrunden. Och jag är inte där! Hur det känns? Överjävligt!

    Hur som helst. Avföringen har ändrat karaktär men febern kvarstår, men det tyder ändå på att det ej är denna farliga tarminflamation. Nu har det peridovis gått över från vattentunnt till lite mer krämigt för att ge er alla detaljer. Och det rä vi glada över. Men vi vet ej ännu.


  • Lovis 1

    fru lantz: Vad har du sökt för skola? Och vart jobbar du? Du hade bytt sedan "sist" va?

    Ja visst är de stora våra sommarbarn! Leia är ju hur lång som helst, stl 104 börjar bli för litet Jag hänger inte med... Fast det är så roligt samtidigt. Alla aktiviter man kan göra nu, tex så rider hon på lördagar o en liten grupp med shettisar. Och går på söndagsskola och älskar o pyssla som jag med gör! (rita/måla/göra kort osv)

    stella mår bättre men ej hundra. Lilla magen.

    Jag är ju sjukskriven sedan ajg blev påkörd för 6 v sedan nu- whiplashskada. Fy och usch. Hann jobba 8 dagar... Hade gjort vad som helst för att radera den dagen ur mitt liv men det går ju inte!

    Hur har ni andra det?

    angelican: Hur går det med lillan? Äter hon som hon ska? Och mår du bra?

    mamise: Hur går det för dig? Mår du bra?

    tea: Hur mår du? Ryggen o så?

    kram


  • Lovis 1

    fru l: Ja ha, det lät intressant!

    sign: Hej på dig, det var länge sedan! Hur mår du? Och barnen?

    Ja jag har nästan glömt av vem som har fått vad, jag har i alla fall en Leia då (som ni vet) och en Stella som kom 090325. Och födes med en medfödd tarmsjukdom, hirschsprung heter den och den kommer aldrig försvinna fast hon har opererat bort 20 cm av grovtarmen.

    Och för övrigt hann jag jobba då 8 dagar innan jag blev påkörd. Fast just idag känns det lite ljusare för jag vart hos en ny sjukgymnast som kunde hjälpa mig lite. Och framför allt tror att allt kan gå väl.

    mojmoj: Jag följer din fina blogg Du verkar ha det hur bra som helst i dalarna, lima.

    mamsie: Hur mår du? Hur går det?

    I morgon blir jag 33 år... se där. Hoppas mitt 33:e år blir ett friskt år!


Svar på tråden Sommarbebisarna GBG. Tredje året nu!!