• mojmojmoj

    Sommarbebisarna GBG. Tredje året nu!!

    Här hänger vi oss kvar vid varandra.

    Vi har följt varandra nu sen vi var gravida med våra små -06 or.
    Nu är bebisarna stora och duktiga. Vi fortsätter att bubbla om dem, om deras syskon, om oss mammor och annat mer eller mindre viktigt som kommer i vår väg.

  • Svar på tråden Sommarbebisarna GBG. Tredje året nu!!
  • sign

    Nämen vad finner man när man går in och dammar av familjeliv... {#lang_emotions_smile}

    Det var ett tag sedan 2006, men ibland känns det som igår... Hoppas allt är bra med er. Var inne på din blogg och läste lovis och bara grät... så starka ni tvingas vara nu. Hoppas det ska komma lättare dagar för er. Många kramar.

    Och Gitte... vilket mirakel ändå! {#lang_emotions_laughing}

    Man blir så avis på alla med runda magar, för visst är det härligt. Men för mig/oss räcker det med två (tycker förnuftet iaf). Ha det gott.


    Mamma till Signe och Majken
  • Fru Lantz

    Lovis
    jag har sökt en ky-utbildning - internationell inköpsekonom.
    Jobbar fortfarande på DHL fast blivit omplacerad efter vår lilla omorganisering.

    Vilka har fått nr 2 o vilka är gravida nu förtiden?

    Själv har jag tänkt på nr 2 men nu har jag lagt det på hyllan igen =)

    Oj va de små har aktiviteter.. själv har jag fullt upp att bara vara hemma och umgås när jag väl är hemma.

  • Lovis 1

    fru l: Ja ha, det lät intressant!

    sign: Hej på dig, det var länge sedan! Hur mår du? Och barnen?

    Ja jag har nästan glömt av vem som har fått vad, jag har i alla fall en Leia då (som ni vet) och en Stella som kom 090325. Och födes med en medfödd tarmsjukdom, hirschsprung heter den och den kommer aldrig försvinna fast hon har opererat bort 20 cm av grovtarmen.

    Och för övrigt hann jag jobba då 8 dagar innan jag blev påkörd. Fast just idag känns det lite ljusare för jag vart hos en ny sjukgymnast som kunde hjälpa mig lite. Och framför allt tror att allt kan gå väl.

    mojmoj: Jag följer din fina blogg Du verkar ha det hur bra som helst i dalarna, lima.

    mamsie: Hur mår du? Hur går det?

    I morgon blir jag 33 år... se där. Hoppas mitt 33:e år blir ett friskt år!


  • Stikkan

    Grattis i förskott Lovis!!
    Tänker på er!! Och säger bestämt: Nu räcker det med elände . SLUT. Kramar

    Kul att se er andra igen
    Fru Lantz - spännande att plugga igen.
    Vinkar till sign

    Här finns två barn O aug 06 och lillasyster, Moa, i feb 08.
    Ibland finns sug efter en 3:a och ibland inte. Maken vill gärna men vi får se.

  • Angeliqan

    Hej på er allihopa!!

    Vi kände att Savannah inte var någon Savannah så vi har gett henne namnet Jovanna istället (ev stavning Jovana som är ett Serbiskt namn).

    Lovis och Ankan: För det mesta har det gått bra här hemma men Jovanna åkte först på njurbäckeninflammation och efter det har hon nu åkt på en förkylning med hosta och slem.
    Så nu efter en 10 dagars pennicillinkur är hon nu stående på en annan pennicillinkur månaden ut. Ska tillbaka den 25:e till sjukhuset för röntgen av urinblåsan.

    Adriana har gått från en ständigt glad unge till en ständigt gnällig unge.. Förkylningarna avlöser varandra på henne nu så jag hoppas att det är därför hon är sån inte att detta är hennes nya jag nu när hon fått ett syskon..

    För övrigt så har svärmor kommit hit i tisdags.. Ska ha henne här till första veckan i AUGUSTI...
    Fast tro det eller ej... Det funkar kanon.. Hon står i köket dagarna i ända, viker lite tvätt, dammsugar och moppar några gånger per dag.. Lyx juh

    Lantz: Jag fick nr 2 13/3 nu i år.

    Hur går det med Stella?? 

    Och hur går det för dig Mamsie??

  • Mamsie

    Hej på er!

    Jag mår fullkomligt förträffligt: trött, hungrig och illamående
    Går in i v9 i övermorrn. Ska bli skönt när man fått kollat ungen; att den lever och är ok, så vi har inte sagt nåt till Max än. Tror fosterdiagnostiken är gjord före midsommar. Vore kul att kunna presentera det för Max före födelsedagen 21/6

    Angeliqan, jag hoppas det är infektionerna som tagit Adrianas humör och inget annat.
    Krya på er!!!  Skönt du har svärmor som hjälp - hoppas det funkar alla 3 månaderna!

    Lantz, låter kul att plugga. Håller tummarna för dig.

    Ankan, låter härligt med gympa med barnen!

    Lovis, usch så jobbigt ni har det - stackare

    Sign, bra idé att damma av FL


    Btw - se över era brandvarnare; kompisens hus brann i fredags och han räddades tack vare brandvarnaren. Det enda han har kvar från "sitt förra liv" är de kläderna han rafsade åt sig, mobiltelefonen och bilen. Allt annat får han skaffa nytt...
     
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp i magen! ~
Svar på tråden Sommarbebisarna GBG. Tredje året nu!!