Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare igen....

Isnogood skrev 2009-12-09 18:25:08 följande:
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej alla Masssssssssssssssssssssssssssssssor på jobbet o massor hemma.... -Så sjukt trött.... Men men.... -I lördags så var jag i alla fall o köpte julklapparna till barnen Dotra får en 32" LG, vägghängd platt-tv.....det enda som fanns på hennes önskelista i år var en tv...... Sonen får en hel del blandat...men i alla fall det han önskade sig i julklapp -Så nu är jag 8000 fattigare...kanske inte så mycket för alla....men för mig.... Men DET är dom värda
    Heeej!!!

Vad fint! 8000 är definitivt en MASSA pengar, men lite lyx kan man unna barnen ibland.

Vad ligger på din agenda ikväll då?
  • Velour
    Polly S skrev 2009-12-09 18:33:57 följande:
    neeeeeej!
    Hmmm...filmtema..Jag håller fortfarande på Greta Garbo
  • Velour
    Isnogood skrev 2009-12-09 18:48:22 följande:
    I kväll har jag gått i strejk....dottern tar hästarna o sonen ska klubbas i säng 20:30... så jag tänker göra minsta möjliga fram till dess.....
    Oj! Hur ser dina arbetstider ut?
  • Velour

Nä, nu vill magen ha mat igen (åt mat för ca. sju timmar sen ). Hoppas vi ses lite senare

• Velour
    Isnogood skrev 2009-12-09 19:02:11 följande:
    06:77-15:51....så det är helt normala arbetstider...men sjukt högt tempo o mycket tunga lyft....gäller att kunna hålla många bollar i luften o ite gripas av "panik" när allt verkar gå åt skogen...problem uppstår o det gäller att snabbt komma på lösningar vad som än...bara INTE stänga av maskinerna.... "flämtar av bara tanken" Men det är ju inte slut för att man kommer hem...då är det 4 hästar som vill ha uppmärksamhet, det ska mockas rent i lösdrifter o stall, ved ska tas in, det ska eldas, barnen vill ha uppmärksamhet, hjälp med läxor, mat ska lagas...o ätas, tvätt ska tvättas, disk ska diskas o typ miljoner saker till.....
    It's a really hardnock life, va? Det verkar som att du har väldigt mycket att stå i. Får du nån hjälp med avlastning och så?
    Fast du kanske är en mycket energisk person och inte som jag som alltid går på lågvarv.
  • Velour

Inte så många steg kvar till 6900, men tyvärr hinner jag inte ta den då jag måste natta lillen

Grattis who ever som tar den.

• Velour
    Isnogood skrev 2009-12-09 19:51:10 följande:
    Ah, dottern hjälper till en hel del...så länge det inte handlar om lillebror...fast.. i bland så kan hon vara snäll mot honom med....Joo..jag är nog ganska energisk när det gäller detta...för även om jag vissa dagar "inte orkar" så måste man ju endå....o jag har ju valt alldeles själv att bo så här o ha alla djuren...fast visst har det kommit stunder när man funderat på om man kanske skulle nöja sig med 2 hästar tex...men det slås snabbt ur skallen...
    Vad bra! Bor du långt ifrån din familj?
  • Velour
    Polly S skrev 2009-12-09 20:14:38 följande:
    nu?
    Grattis!
  • Velour

Här kommer dagens horoskop!

*Väduren - Du är intensivt engagerad i det du gör, och det visar sig på alla områden. En person som du varit osäker på visar sig vara helt på din sida.

*Oxen - Du har en stark vilja att förstå andra människor på djupet. Alla samtal handlar om väsentligheter, och du lär dig mycket nytt.

*Tvillingarna - Du håller dig i bakgrunden hellre än att ge dig in i konkurrens och tävlingar. Däremot är du bra på att uppmuntra andra att göra sitt bästa.

*Kräftan - Du är aktiv och energisk och får en hel del uppmärksamhet från omgivningen. Stundtals halkar du dock in i en osäkerhet som du försöker kompensera genom överdriven kritiklusta.

*Lejonet - Du hävda dig själv och är riktigt framgångsrik. Men du skaffar dig en del fiender om du inte tar hänsyn till andras känslor.

*Jungfrun - Du är känslig och sårbar. Minsta lilla ord av kritik får dig att tappa fattningen och sluta dig inom dig själv. Försök ha mer distans till det folk säger!

*Vågen - Du har förmåga att glädjas åt småsaker och känner stor optimism inför framtiden. Folk omkring dig blir inspirerade av ditt goda humör.

*Skorpionen - Du är populär och efterfrågad. Dessutom har du möjlighet att komma ett stort steg närmare dina drömmars mål, mycket tack vare insatser från en släkting.

*Skytten - Du har en tendens att tappa humöret för minsta lilla motgång eller besvikelse. Det finns risk för missförstånd, framför allt i ett kärleksförhållande.

*Stenbocken - Du funderar mycket över känslor och relationer. Det verkar som att du ser vissa människor i ett nytt ljus, och du uttrycker din uppskattning på många sätt.

*Vattumannen - Du är kreativ och går helt upp i det du gör. Men om någon blandar sig i dina förehavanden blir du rejält irriterad eftersom det stör din koncentration.

*Fiskarna - Du tycker att människor nonchalerar dig och dina åsikter, och det gör dig upprörd. Men du måste uttrycka dig tydligare, annars kommer missförstånden att fortsätta.

Svar på tråden Tråddödare igen....